2020-05-19, 20:13
Medlem
Kill bills avatar
Hur troligt är det att insamlingen knarkarmamman har kommer att gå till annat än knark?

Hannes är mest troligt död. Det är en rad olika händelser som lett oss hit, och mamman bär ansvaret. Naturligtvis är hon ångerfull nu. Tror ni hon är ren/nykter just nu?
Citera
2020-05-19, 20:15
Medlem
Flairys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
13.30 var H*nnes i Kovland.
Kan man ponera att de var i sidsjön kring 14.30 då? Gick runt och kollade efter mammans väskor i kanske... 45 min-1h? Vad är rimligt?

OM det nu skulle vara så att någon kommer dit, H*nnes blir rädd och springer självmant ut i skogen, hur lång tid skulle det ta tills man kommer ut vid vapelnäs?
Tänker litegrann kring en tidslinje.

Tänker på hur temperaturen skulle ha legat ex (apropå att han skulle ha klätt av sig själv) och hur det skulle sett ut med aktivitet från andra människor där då detta tydligen är ett orienteringsspår?

Max 2-3 timmar vandring om man går i normal takt, joggar man o har bra kondition så kan man göra de på 1 timme, går man sakta så räkna 6-7 timmar... men med tanke på omständigheterna så kan vi anta att de skulle ta 6-7 timmar om han nu tog sig ända dit, förresten ett vattenområde som kan vara intressant i området är svarttjärn!

Kolla denna bild om man utgår ifrån sidsjö mot vapelnäs/stockvik ungefär.

http://www.bilddump.se/bilder/20200519201428-81.233.179.5.png
Citera
2020-05-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy
Max 2-3 timmar vandring om man går i normal takt, joggar man o har bra kondition så kan man göra de på 1 timme, går man sakta så räkna 6-7 timmar... men med tanke på omständigheterna så kan vi anta att de skulle ta 6-7 timmar om han nu tog sig ända dit, förresten ett vattenområde som kan vara intressant i området är svarttjärn!

De har ju funnit hans mobil oxå...nära där jackan låg
Citera
2020-05-19, 20:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill
Hur troligt är det att insamlingen knarkarmamman har kommer att gå till annat än knark?

Hannes är mest troligt död. Det är en rad olika händelser som lett oss hit, och mamman bär ansvaret. Naturligtvis är hon ångerfull nu. Tror ni hon är ren/nykter just nu?
Är inte mamman som har startat insamlingen så du kan sitta lugn, ta reda på fakta innan du uttalar dig.

Fan de handlar om ett barn som är försvunnet å snacket fortsätter fokusera på de som är runt omkring istället för de som är relevant.
Senast redigerad av Memixen 2020-05-19 kl. 20:24.
Citera
2020-05-19, 20:21
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kill bill

Hon har väl ingen insamling???
Citera
2020-05-19, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flairy

Så framme kring 21 då ungefär krasst räknat? Tänker att det kanske inte riktigt hunnit blivit så pass kallt att hans kropp var i det stadiet att det hade påbörjats en förfrysning så han själv slängt av sig jackan.

När jag själv gick med mp, och det verkar som att denna terräng är dubbelt så svår vilket innebär ännu mer fysisk ansträngning, så rann det längst min ryggrad och då var vi ute i säkert 4h. Fram tills 22.15 ca. Nog för att jag hade en ytterligare fleece under min jacka men jag var inte värst påpälsad.
Detta var alltså första söket.
Citera
2020-05-19, 21:43
Medlem
Hade en liten teori bara ..Tänk om H*nnes inte äns varit i Sidsjön med sin mamma?!
Om han försvann efter samtalet med sin pappa när han va i Kovland?Då måste ju den där R*cka*rd *l*va F*it*e vara intressant.som någon nämde i tråden hade koppling till S*r*
Hade inte han 2 adresser men jag kunde bara hitta 1 i Bredsjön.F*itt* har ju många fingrar med i spelen lite var stans och har tillgång till både grävmaskiner och annat..

Hörde Idag också något intressant ..att nån snubbe som heter O . N kan vara intressant..men som sagt hörsägen sedan att H*nnes tydligen skulle ha vart kidnappad av några som gett honom överdos väckt upp honom gett honom mer så har han dött..
vet inte om det är något men tänkte att någon annan i tråden kan ha någon hum om vilken denne O . N är och i vilket gäng eller falang han ingår.Hörde även att det var O .N som H*nnes var skyldig pengar.
Senast redigerad av Cubism78 2020-05-19 kl. 21:53. Anledning: vill tillägga rykte
Citera
2020-05-19, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubism78
Hade en liten teori bara ..Tänk om H*nnes inte äns varit i Sidsjön med sin mamma?!
Om han försvann efter samtalet med sin pappa när han va i Kovland?Då måste ju den där R*cka*rd *l*va F*it*e vara intressant.som någon nämde i tråden hade koppling till S*r*
Hade inte han 2 adresser men jag kunde bara hitta 1 i Bredsjön.F*itt* har ju många fingrar med i spelen lite var stans och har tillgång till både grävmaskiner och annat..

Hörde Idag också något intressant ..att nån snubbe som heter O . N kan vara intressant..men som sagt hörsägen sedan att H*nnes tydligen skulle ha vart kidnappad av några som gett honom överdos väckt upp honom gett honom mer så har han dött..
vet inte om det är något men tänkte att någon annan i tråden kan ha någon hum om vilken denne O . N är och i vilket gäng eller falang han ingår.Hörde även att det var O .N som H*nnes var skyldig pengar.

O.N = ?
Citera
2020-05-19, 21:59
Medlem
Citat:

Antar att denna O.N är O*car Nil**on och hänger med Al*m och Lanu*a.
Citera
2020-05-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ilove69
O.N = ?
O***r N****on ca 25 /30 års åldern vill inte skriva ut namnet helt då det bara är vad mina kopplingar uppe i Sundsvall sagt.Hörsägen.
Citera
2020-05-19, 22:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnokOtto
Antar att denna O.N är O*car Nil**on och hänger med Al*m och Lanu*a.
Precis vad jag hört!
Citera
2020-05-19, 22:02
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:

Du menar att man skulle planterat hans saker där uppe då och gjort en story av att man varit där? Känns långsökt tycker jag. Hör flera spekulera i om grejerna kan vara ditlagda i efterhand och har tänkt tanken själv, men känns också långsökt om de låg i sån terräng.
O.N är det nå initialer det? Oscar, Olle?
Jag tänker på rykten, de börjar ju nånstans, måste ju gå att komma till källan av rykten som känns trovärdiga. Alltså till den som började sprida det
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in