2020-05-19, 20:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Men han använde hennes bankkort redan kl. 14:30 som du kan läsa på sida 39 i FUP. Och hon förmodas ha dött efter det, eftersom Wilma pratade med sin mamma i telefonen kl. 17:03 på sida 1 i FUP, förutsatt att det stämmer att de pratade med varandra då, det är oklart för mig vad de sa till varandra då.

Men hur som helst så använde han hennes kort, och det gjorde han kanske för att det var hans pengar på hennes konto och han hade inga pengar kvar själv, och de hade kommit överens om att han skulle använda hennes kontokort.
Så jag tror inte att han försökte få det att verka som att hon hade tagit tåget till Göteborg. För varför då säga till polisen på väg hem från Ljungskile, på sida 29 i FUP, att han själv skulle åka till Göteborg och hälsa på en släkting men gick av i Ljungskile?
Det går ju också emot hans story som han sen kommer med på sida 919 i FUP, om att han åkte efter henne till Göteborg.
Möjligen att han ville få det att verka som att han åkte efter Wilma till Göteborg, men varför var han då lerig på tröjan som polisen sa?

Hans största problem är förstås liket i det läget, eftersom det kan börja lukta, vilket han troligen kände till. Allt annat kan han slänga senare.
Och om det är ett planerat mord, då kan han ha haft med sig en mindre spade i väskan med liket i, eller i tex en påse.

När jag skrev detta hade jag i min tanke kvar på teorin att T inte agerade ensam, att han t.o.m. kastats ut från sitt hem, att annan/ andra höll på att tukte W. Hade W tjallat? Ville W inte berätta var E höll hus? Inte vet jag men vill veta.
Citera
2020-05-19, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det är inga åkalångttåg utan pendeltåg ā la västtrafik
Verkligen inte, la in en länk på västtrafiks tåg jag hittade. Vi får se om V*msa förstår nu...
Citera
2020-05-19, 20:20
Medlem
Citat:
Han hade definitivt åkt dit
På vilket sätt menar du? Ingen som kollar en resväska om han skulle åka tåg ut från Sverige.
Citera
2020-05-19, 20:22
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
När jag skrev detta hade jag i min tanke kvar på teorin att T inte agerade ensam, att han t.o.m. kastats ut från sitt hem, att annan/ andra höll på att tukte W. Hade W tjallat? Ville W inte berätta var E höll hus? Inte vet jag men vill veta.
Du vill veta att någon annan gjort det? Då undrar jag, varför skulle någon annan ha vilja att slå skiten ur henne men inte T??
Som kallar henne för horunge och behandlat henne som en dörrmatta??
Citera
2020-05-19, 20:22
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 0.1.1.2.3.5.8.13
Sidan 539 i FUP:

"Wilma skulle berätta för mamman om Tishkos missbruk".

Uppgiftslämnare är W:s mamma.

Jag tror att detta är motivet.

Instämner! Det och att HON skulle glra slut med hinim.

Dessa två saker blev nog för mycket för denne lättkränkte grandiose lille skit - som egentligen var rätt misslyckad. Halvtaskiga betyg, småkriminell, missbruksproblem och kom inte ens in i drömlandet USA.
Och sen bli dumpad - av den som han dumpat flera ggr förr. Och som ju skulle skvallra om hans problem för hans mamma. Nä där fick nog hans ego en käftsmäll.

För honom var det (att döma av FUP och förhör med andra) mycket viktigt med framgång och hur han framstod. Böckerna han läste. Märkeskläder. Yta.
Citera
2020-05-19, 20:23
Bannlyst
Citat:
Du menar att han haft med sig väskan och grävt ner den på extremt kort tid?
Ja han blev ju upptäckt där Och la säkert ner något men någon kropp hade han knappast med sig och hur mycket tid tror du han hade? Något han kunde dölja innanför jackan isf..
Tåget var framme 19,22 och två timmar senare hade han gått 1,5-2 mil..eller flög han eftersom han hade armarna rakt ut?

Det går nog att gräva ganska snabbt i en bäck, speciellt om det är mycket stenar på botten.

Hur vet du att han hade gått 1,5-2 mil?

Citat:
Det är inga åkalångttåg utan pendeltåg ā la västtrafik

Men läs på sida 791-792 i FUP:

"Det var inte mycket folk på tåget. Det satt inga passagerare i anslutning till honom.
Det satt fler passagerare lite längre fram i tåget.
....
Han hade inget med sig, vad Marianne vet, men han kan ha lagt det under stolen eller på hyllan över. Men det var inget jätteskrymmande som kunde fallit eller blivit fara under färden. Det hade Marianne reagerat över."

Alltså satt han längre bak, och han kan ha lagt något under sin stol eller under eller vid någon tom plats.
Så länge det inte var en fara för färden så reagerar tågvärden inte, säger hon ju ovan.
Citera
2020-05-19, 20:26
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
På vilket sätt menar du? Ingen som kollar en resväska om han skulle åka tåg ut från Sverige.
Och vart skulle han åka tåg? Utlandet utan pengar?
Ja idioten kanske trodde det men han hade ändå endast biljett till Gbg betald med hennes kort. Kortet hade blivit spårat om han använt det senare, och då ska han haft 2 väskor med sig. En med kroppen och en med huvudet 🤦🏼‍♀️
Citera
2020-05-19, 20:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Allt bagage scannas......Ytterkläder scannas, livremmar, ibland skorna också och klockor....

Ok.. han kanske trodde han skulle undkomma genom att vira in skallen i aluminium folie, så dom skulle tro det var mat i.
Citera
2020-05-19, 20:27
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Det går nog att gräva ganska snabbt i en bäck, speciellt om det är mycket stenar på botten.

Hur vet du att han hade gått 1,5-2 mil?

Men läs på sida 791-792 i FUP:

"Det var inte mycket folk på tåget. Det satt inga passagerare i anslutning till honom.
Det satt fler passagerare lite längre fram i tåget.
....
Han hade inget med sig, vad Marianne vet, men han kan ha lagt det under stolen eller på hyllan över. Men det var inget jätteskrymmande som kunde fallit eller blivit fara under färden. Det hade Marianne reagerat över."

Alltså satt han längre bak, och han kan ha lagt något under sin stol eller under eller vid någon tom plats.
Så länge det inte var en fara för färden så reagerar tågvärden inte, säger hon ju ovan.
Men herregud! Ta fram en karta så ser du hur långt han gått
Jösses
Citera
2020-05-19, 20:30
Medlem
Någon frågade hur bäcken i Ljungskile rinner..Den rinner ner mellan hus(butiker)i centrum,sen mynnar den ut i havet efter några meter..Det skall finnas galler innan den rinner ut i havet men dock inget jag har spanat på.Det finns en trappa ner men det e svårare att komma ner på andra ställen för det är lite brant runt.polusen hade stor sökinsatts i ljungskile i ca 3-4 dagar med hundar o grejer.
Citera
2020-05-19, 20:32
Bannlyst
Citat:
Men herregud! Ta fram en karta så ser du hur långt han gått
Jösses

Ungefär var någonstans var han när polisen kom till honom?
Källa tack.
Citera
2020-05-19, 20:34
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barbagote
Någon frågade hur bäcken i Ljungskile rinner..Den rinner ner mellan hus(butiker)i centrum,sen mynnar den ut i havet efter några meter..Det skall finnas galler innan den rinner ut i havet men dock inget jag har spanat på.Det finns en trappa ner men det e svårare att komma ner på andra ställen för det är lite brant runt.polusen hade stor sökinsatts i ljungskile i ca 3-4 dagar med hundar o grejer.
Tack! Ja det är ju dessutom en bra bit att gå på motorvägen till uddevallabron.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in