Citat:
Såg inte ditt inlägg där vid 21. Därav uteblivet svar. Angående din punkt 1). 02.- Antar jag du menar o inte 20.-.
Mitt inlägg om troligt händelseförlopp var i första han riktat till propparn o hans undran över hur saker tillhörande H hittades vid lekplatsen, en relativt nedtrimmad version utan anspråk på detaljerat förlopp.
Förstår mkt väl hur du menar att kan ha gått till, o det låter inte alls omöjligt. Som alltid i fall där man är beroende av vittnesuppgifter infaller dock viss osäkerhet o uppgifterna kan ibland tolkas på olika sätt bla pga att t.ex osäkra tidsangivelser kan ge olika möjliga scenarios, typ tidigast möjliga tid där o senast möjliga tid där o.s.v.
I detta fall har jag inga problem med att GM kanske for ner till problemområdet o återvände efter 10-15 minuter.
Skulle jag vara inblandad skulle jag nog inte erkänna det här o nu iaf. Allanspel uppstår kanske i betraktarens ögon, även om det inte var skribentens avsikt, skulle tro att du själv nån gång blivit beskylld för liknade egenskaper.
Mitt inlägg om troligt händelseförlopp var i första han riktat till propparn o hans undran över hur saker tillhörande H hittades vid lekplatsen, en relativt nedtrimmad version utan anspråk på detaljerat förlopp.
Förstår mkt väl hur du menar att kan ha gått till, o det låter inte alls omöjligt. Som alltid i fall där man är beroende av vittnesuppgifter infaller dock viss osäkerhet o uppgifterna kan ibland tolkas på olika sätt bla pga att t.ex osäkra tidsangivelser kan ge olika möjliga scenarios, typ tidigast möjliga tid där o senast möjliga tid där o.s.v.
I detta fall har jag inga problem med att GM kanske for ner till problemområdet o återvände efter 10-15 minuter.
Skulle jag vara inblandad skulle jag nog inte erkänna det här o nu iaf. Allanspel uppstår kanske i betraktarens ögon, även om det inte var skribentens avsikt, skulle tro att du själv nån gång blivit beskylld för liknade egenskaper.
Man gör sina misstag. Så klart att det ska vara 02:15 till 02:20 och ingenting annat!
Nåväl, mitt händelseförlopp kan mycket väl stämma med verkligheten, och det som jag tycker tilldrar sig det största intresset nu är iakttagelsen från Viking711. Det mest sannolika är att det var den vägen man tog ut ur stan. En ljus bil syns på cykelvägen sista gången runt kanske 02:45, och sedan syns en ljus bil vid Sjöängen kanske vid 02:55 - på en väg som Viking711 har beskrivit som "tom på bilar", särskilt nattetid. Det kan mycket väl ha varit så att Viking711 såg "flyktbilen". Och visst, varför riskera att köra på de större stadsgatorna mer än absolut nödvändigt med risken att bli stoppad av polisen för fylleblåsning?
Sedan ska man kanske tänka tanken att när GW Persson skriver "när man kom ut på den större vägen", kan han faktiskt ha menat Marieforsleden! "Sedan åker man i riktning mot där man bor, men innan dess stannar man till vid den båt som man har tillgång till" (typ). Om vi skulle anta att GW Persson har rätt, skulle den båten ha kunnat ligga utmed vägen från Radbyn mot Lugnås, Björsäter eller Årnäs. Men oavsett vilket, så är jag säker på att färden gick via vägen från Radbyn mot Lugnås. Själv tror jag dock mer på en avstickare mot Trankärrsområdet och dumpning av kroppen där.
Senast redigerad av Ugglan. 2020-05-17 kl. 23:23.
Senast redigerad av Ugglan. 2020-05-17 kl. 23:23.