2020-05-19, 14:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nyvaaken
Vet ikke hvor du har denne infoen fra at eldste datter trengte barnevakt den dagen? Hvor fikk du vite dette ifra? Men har eldste datter så små barn,at det var nødvendig da? er ikke den datteren snart 50 år? underlig? Det har kommet et rykte et annet sted ifra en som har felles bekjente med ekteparet,at sønnen var i Tyrkia denne dagen/uken-kan dette stemme tror du? Håper denne saken snart får en løsning,så den slipper å gnage mer på folk i Lørenskog og ellers.

Eldste datteren har en liten sønn. Jeg har også hørt denne påstanden. At tjenesten dreide seg om å sitte barnevakt. Samtalen 09.14 gikk til sønnen, og dreide seg om noe av det samme som samtalen med kontordamen 08.56. De kan derfor verifiseres opp mot hverandre, noe som gjør at de de står sterkere.
Citera
2020-05-19, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg tror og det er noe DNA funnet på denne ringen. Men TH nevnte vel denne i første møte med politiet - så er nok forklart at han sjekket den e.l

Ja, så kan det vara, eller inte vara, om det var en annan gm som drog av ringen.
Citera
2020-05-19, 14:27
Avslutad
https://www.newsbtc.com/2019/01/14/bitcoin-crypto-ransom-trend/
Citat:
(...), there have been widespread cases of Bitcoin ransom letters terrorizing the United States and Canada, a $10 million ransom in Monero in exchange for the safe return of a Norwegian millionaire’s wife, and in this latest example, a nearly $1 million ransom in Bitcoin was paid, yet the American individual at the center of a kidnapping case wasn’t returned safely as the criminals promised.

The owner of online gambling site 5Dimes, William Sean Creighton Kopko, has been missing since September 24th, according to authorities in Spain. The American businessman was visiting Costa Rica, when he vanished suddenly without a trace.

Criminals contacted Kopko’s family demanding a $950,800 ransom be paid in Bitcoin. Kopko’s family paid the ransom, and as many as 12 individuals have been arrested due to their alleged involvement in the case, yet Kopko has still yet to be returned safely. Cyber criminals have stopped all communication with the family after the ransom was paid, leaving the family and investigators with little to go on.

Citera
2020-05-19, 14:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Vet vi helt sikkert at hun ble fjernet fra hjemmet uten klær? Jeg tror ikke at hun ble drept i hjemmet (for risikabelt og tar for lang tid) men at hun ble bortført og så drept. Kan vanskelig se for meg at de bortfører en naken dame, det vil jo se enda mer mistenkelig ut om de ble oppdaget enn om hun hadde klær. Og kan heller ikke forestille meg at TH har hatt oversikt over hvert eneste plagg hun hadde?
Men, om hun nå ble bortført uten klær, så tenker jeg det må ha vært for å unngå sporing, i tilfelle hun hadde tatt forholdsregler. Det vil si at de kan ha visst at hun var bekymret. (Tar her utgangspunkt i hva Winger tror, at hun gikk og var redd en tid før hun ble bortført og drept.)

Jeg har tenkt en hel del på disse tingene, og det som har blitt nevnt om at hun skulle vært uten klær. Det virker helt absurd at hun var naken om hun ble bortført først og så drept, syns jeg. Derimot: hvis hun ble feks druknet i badekaret er det mer sannsynlig at man ikke tar seg bryet med å kle på henne etterpå. Det er en tung og tidkrevende oppgave. Mer sannsynlig at hun blir fraktet vekk tildekket/inntullet og at hun allerede var dø.

Jeg har spekulert litt på det som har kommet fram om at åstedet skal ha vært rigget og at man knytter TH til spor på dette åstedet. Det har også vært spekulert i om AEFH tok et bad siden slepesporene er funnet på/fra badet. Kan det være at det er funnet klær etter AEFH, men som er nyvaskede, dvs at de er rigget og ikke kan ha vært brukt? Hva hvis det kun er TH sine fingeravtrykk på disse rene klærne..? Ville GM/TH få det til å se ut som et basketak? Eller hva hvis hun selv hadde lagt fram rene klær å ha på seg etter badet.

Dette blir jo bare spekulasjoner, men det er ulike vinkler å se historien fra her som jeg håper politiet har vært innom i sin etterforskning.
Citera
2020-05-19, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Eldste datteren har en liten sønn. Jeg har også hørt denne påstanden. At tjenesten dreide seg om å sitte barnevakt. Samtalen 09.14 gikk til sønnen, og dreide seg om noe av det samme som samtalen med kontordamen 08.56. De kan derfor verifiseres opp mot hverandre, noe som gjør at de de står sterkere.

Javel. Og vi vet sikkert at 9:14 gikk til sønnen, altså TEH?
Citera
2020-05-19, 14:44
Medlem
Citat:
Vet ikke hvor du har denne infoen fra at eldste datter trengte barnevakt den dagen? Hvor fikk du vite dette ifra? Men har eldste datter så små barn,at det var nødvendig da? er ikke den datteren snart 50 år? underlig? Det har kommet et rykte et annet sted ifra en som har felles bekjente med ekteparet,at sønnen var i Tyrkia denne dagen/uken-kan dette stemme tror du? Håper denne saken snart får en løsning,så den slipper å gnage mer på folk i Lørenskog og ellers.

La oss si at hun fikk barn da hun var 36 da er jo ikke de mer enn 11-12 år? Man er ikke alene over natta da.
Citera
2020-05-19, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Javel. Og vi vet sikkert at 9:14 gikk til sønnen, altså TEH?

Det er jeg veldig sikker på at stemmer.
Men om den er siste sikre livstegn, det må tiden vise.

"I vår hovedteori forholder vi oss til at telefonsamtalen 09.14 er siste kjente livstegn. Det er imidlertid med dette som med mye annet – frem til hendelsesforløpet er klarlagt, skal vi være varsomme med å være helt bastante i våre konklusjoner, sier Brøske"

https://www.rb.no/nyheter/anne-elisabeth-hagen/lorenskog/elektriker-ringte-anne-elisabeth-hagen-34-minutter-etter-siste-livstegn-fikk-ikke-svar/s/5-43-1144342
Citera
2020-05-19, 15:13
Avslutad
https://www.thetimes.co.uk/article/police-struggle-to-trace-kidnappers-demanding-bitcoin-qwvtzd8qc

"Kidnappers are becoming harder to track down as they demand cryptocurrencies as ransom payments"

https://www.controlrisks.com/our-thinking/insights/kidnapping-for-crypto-ransom

Sitat:
"(...) crypto-ransoms are also beginning to occur in countries where kidnappers’ targeting patterns and modus operandi are less sophisticated. As concern starts to grow over the development of the threat, the majority of kidnappers will lack the necessary technical sophistication and are unlikely to move with any haste towards demanding crypto-ransom payments."

Krypto-kidnapping er et nytt fenomen, og kidnappingen av AEH kan se ut som ett eksempel på en krypto-kidnapping som er mindre sofistikert.

Det var vel Dagbladet som nettopp hadde en artikkel om dette.
Citera
2020-05-19, 15:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har liten tro på at AEH hadde en hemmelig avtale. Jeg tror heller ikke at AEH sendte SMS eller ringte med IPAD fra en bil utenfor huset. AEH hadde allerede avtale med elektrikeren i 10-tiden, så tidsrommet som gjenstår blir altfor lite.
Hvis opplysningene stemmer så var det som skjedde med AEH planlagt, derfor tror jeg det skjedde raskt og uten forvarsel, f.eks. (slik som noen andre nevnte) et "ranslag" (ca 3 GM ), inn og ut i løpet av 3-5 min.

Det er mulig at det som skjedde var en økonomisk motivert hevn, eller at AEH ble drept fordi hun visste for mye (dekke over annen kriminell handling). Evt én gal persons verk.
Men egentlig tror jeg mest på at det som har skjedd var en kidnapping som gikk galt.
Eller at drapet av kidnappingsofferet var planlagt, fordi kidnapperne visste at det ville være veldig ressurskrevende å holde kidnappingsofferet i livet (f.eks lokaler, involverte, psyke, medisinsk ol).
Kidnappingsofferet kan også ha blitt drept i det øyeblikket det ble avslørt at politiet ble kontaktet, slik det ble truet med i trusselbrevet. Det har vært liten vilje til forhandling/kommunikasjon, men de eventuelle kidnapperne har blitt ca 1,5 millioner Euro rikere.

Hva tenker dere om at politiet har funnet et konkret motiv og mener å vite at AEH er drept i huset? Kan de ta feil?
Citera
2020-05-19, 15:39
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Minnimus
Det er feil. SMS kl 9:10 var til datteren som bor rett over vannet og handlet om at AEH kunne være barnevakt. Telefonen 9:14 var til sønnen og handlet om noe praktisk relatert til lønninger.

Citat:

Dette mener jeg har stått i en av avisene? I fjor vår eller sommer, en gang. Kanskje Poirot kan lete frem noe?
Citera
2020-05-19, 15:43
Medlem
Monsens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Spikra
Det har stått i en del artiklar om ett dna-spår som var avsatt på ett sånt sätt att det antas ha med gärningen att göra. Då tänker jag på gifteringen, om den som drog av den samtidigt kletade av sitt dna på den.

Citat:
Ursprungligen postat av Smijern
Jeg tror og det er noe DNA funnet på denne ringen. Men TH nevnte vel denne i første møte med politiet - så er nok forklart at han sjekket den e.l

Hva med DNA fra TH på innsiden av AE sine klær, belte, sokker eller sko? Det ville vel ikke være så logisk? Eller?
Citera
2020-05-19, 15:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Havhest
Jeg har liten tro på at AEH hadde en hemmelig avtale. Jeg tror heller ikke at AEH sendte SMS eller ringte med IPAD fra en bil utenfor huset. AEH hadde allerede avtale med elektrikeren i 10-tiden, så tidsrommet som gjenstår blir altfor lite.
Hvis opplysningene stemmer så var det som skjedde med AEH planlagt, derfor tror jeg det skjedde raskt og uten forvarsel, f.eks. (slik som noen andre nevnte) et "ranslag" (ca 3 GM ), inn og ut i løpet av 3-5 min.

Det er mulig at det som skjedde var en økonomisk motivert hevn, eller at AEH ble drept fordi hun visste for mye (dekke over annen kriminell handling). Evt én gal persons verk.
Men egentlig tror jeg mest på at det som har skjedd var en kidnapping som gikk galt.
Eller at drapet av kidnappingsofferet var planlagt, fordi kidnapperne visste at det ville være veldig ressurskrevende å holde kidnappingsofferet i livet (f.eks lokaler, involverte, psyke, medisinsk ol).
Kidnappingsofferet kan også ha blitt drept i det øyeblikket det ble avslørt at politiet ble kontaktet, slik det ble truet med i trusselbrevet. Det har vært liten vilje til forhandling/kommunikasjon, men de eventuelle kidnapperne har blitt ca 1,5 millioner Euro rikere.

Hur kan det gå ihop att kidnappare dödar EH, och tar med sig ett lik, och inte hör av sig inom kort för att få pengar?

Vilken Hämnd?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in