2020-05-19, 14:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Albertino
Kolla sid 92 i FUP för väder data från SMHI

Detta är ett bostadshus vilket innebär att man inte har enskild mätare för varje lägenhet...
Det var det jag trodde. Har för mig för några år sedan att det diskuterades att alla hyresgäster skulle få betala sin egen vattenförbrukning, men jag tror det stupade på det att det skulle bli för dyrt att installera vattenmätare
Citera
2020-05-19, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Det var det jag trodde. Har för mig för några år sedan att det diskuterades att alla hyresgäster skulle få betala sin egen vattenförbrukning, men jag tror det stupade på det att det skulle bli för dyrt att installera vattenmätare

Jag har en enskild vattenmätare i min lägenhet, och detta är i en hyresrätt. Men oavsett finns det en mätare för all inkommande isåfall. Det spenderas inte relativt mycket vatten på nätterna, så det bör rimligtvis även finnas någon form av peak mellan dessa dagar att det är mer vatten än normalt som används.
Citera
2020-05-19, 14:44
Medlem
https://www.youtube.com/watch?v=8AaX7vPGRIo&ab_channel=SmithsonianChannel

Tänkte att den här länken kunde vara intressant då någon trodde att luminol ( Bluestar) reagerade även på likvätska. Den reagerar på järnet Hemoglobinet i blodet.
Visst likvätska innhåller ochså blod, men Wilmas kropp hade inte börjat ruttna och avge vätska vid den tidpunkten Tishko hanterade hennes kropp. Så det är helt uteslutet.
Citera
2020-05-19, 14:44
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Varför blanda in himlen om han inte var på väg dit...?

”Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

När han kom tillbaka till häktet fick han inte återvända till sin cell utan flyttades till ett annat rum där han sattes under ständig bevakning av personal. Det då han, enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts ha självmordstankar och tankar på självskadehandlingar.

När han inte fick komma tillbaka till sin egen cell började han sparka och slå i väggar och skrika att han skulle göra kaos. Han säger också att ”de inte ville ha honom”, vilket ska syfta på himlen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Vad tusan har han fått flaska ifrån? Tvättmedel osv. 🤔
Citera
2020-05-19, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tigerwolf
Kan ju varit orolig att det fanns blod på halsduken, ena Nike skon saknas oxå från honom som han har på sig samma kväll.. så han har nog delat upp allt som han tror el vet är spår och dumpat dom i olika omgångar och på olika platser .. svabben är borta också som flera sett i hallen, hinken är kvar i duschen dock.,

Är det någon som läst var Nike-skon hittades någonstans?
Citera
2020-05-19, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Hmmm... hur menar du? Vad menar du med mätare?
Då detta är ett hyreshus så ingår vattenförbrukningen i själva hyran. Mätaren finns in till huset och mäter total vattenförbrukning för alla hyresgäster och inte individuellt.
Citera
2020-05-19, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Det hade gått dåligt eftersom det även var ett huvud i väskan... men han verkar iofs inte vara den smartaste.

Är ingen som scannar bagaget väl? Jag tänkte inte han skulle ha det som handbagage .
Citera
2020-05-19, 14:54
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av K.Blomkvist
Jag har funderat över en konstig sak:

FUP sidan 348.

Undersökningsprotokoll Soprum Göteborgsvägen 21, 2020-01-21 11:27 diarienr: 5000-K1449768-19
1: Stoppning med blodbesudlingar Från innehåll i COOP påse med P* Ö* R* namn
2: Textilfiber Från innehåll i COOP påse med P* Ö* R* namn

"Ägaren" av denna COOP påse bor c:a 5-6 km från soprummet, fågelvägen.

Hur i h-e hamnade den där??

https://www.google.se/maps/place/FORSH%C3%84LLA+HOLMEN+111,+451+91+Uddevalla/@58.3268345,11.8962611,6761m/data=!3m1!1e3!4m5!3m4!1s0x46450e4311936741:0x90245 242bc206f05!8m2!3d58.3053786!4d11.8639639?hl=sv

https://www.hitta.se/kartan!~58.32580,11.88797,12.736817085930712z/tr!i=sUMMX674/search!i=iVxl5XGqko!q=Pernilla%20%C3%96stman%20Rod as%20Forsh%C3%A4lla%20Holmen%20111%20Uddevalla!t=s ingle!st=prv/tileLayer!l=1?search=Pernilla%20%C3%96stman%20Roda s%20Forsh%C3%A4lla%20Holmen%20111%20Uddevalla&st=s ingle&sst=prv&sids=iVxl5XGqko&srb=0

FUP sidan 814

"Pernilla informeras om att det anträffats en coop påse med hennes namn på i ett soprum i
närheten av Göteborgsvägen/Kaparegatan. Hon ombeds berätta om varför kassen fanns där.
Pernilla berättade att hon arbetar på Agnesbergsgatans gruppboende. är
adressen dit. Hon är den på boendet som beställer mat från coop och det är därför hennes
namn kan finnas i en coop kasse. Kassarna slängs i soprummet på Agnesbergsgatan. För att
komma in i soprummet så måste man ha en nyckel och utrymmet är inte öppen för
allmänheten. Hon har inte slängt några kassar i närheten av ovan nämnda platser och det
borde inte någon annan i personalen heller ha gjort. Hon vet inte hur kassen hamnat på
adressen.
Hon får frågan om hon slängt kuddar.
Hon säger att hon slängt kuddar i soprummet på Agnesbergsgatan.
Hon får frågan om hon känner Tishko Ahmed.
Hon känner inte honom.
Hon får frågan om hon känner Wilma Andersson.
Hon känner inte henne.
Hon får frågan om vart hon bor.
Hon bor i Ljungkile."
(Felstavat: Ska stå: Ljungskile)

Detta område ingår också i det nya sök området som FIKK blev tillvisade.
https://www.gp.se/nyheter/v%C3%A4stsverige/s%C3%B6kandet-efter-wilma-vi-hittade-saker-som-vi-rapporterade-till-polisen-1.28101912

Om de nu misstänker att T slängt kassar där så har hemtjänstpersonal nycklar till diverse (för allmänheten) låsta soprum.
Citera
2020-05-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Urre01
Har inte laddat ner den.
Medeltemperaturen den 14-15 Nov var ca 2 grader på dagen och någon minus grad på kvällen...
Citera
2020-05-19, 14:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av linkinsuperstar
Pratade med en kvinna som hade en färdig likhund och en under utbildning. Frågade hur ofta lukten behövde "fyllas på"(hon tränade med metall som legat under lik under obduktion). Hon svarade "Aldrig, doften försvinner inte". Kan inte svära på att det stämmer, men så sade hon, och så tränades hennes hundar.

Ok.. men kroppen måste legat en viss stund för att lukten ska få fäste.
Citera
2020-05-19, 14:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Qurera
https://www.youtube.com/watch?v=8AaX7vPGRIo&ab_channel=SmithsonianChannel

Tänkte att den här länken kunde vara intressant då någon trodde att luminol ( Bluestar) reagerade även på likvätska. Den reagerar på järnet Hemoglobinet i blodet.
Visst likvätska innhåller ochså blod, men Wilmas kropp hade inte börjat ruttna och avge vätska vid den tidpunkten Tishko hanterade hennes kropp. Så det är helt uteslutet.
Den reagerar på protein. Ingen vet hur länge flickan låg på sängen och kan mycket väl ha börjat avge kadaverin som innehåller protein. Det är svårt för en lekman att veta hur detta fungerar. Men med tanke på att det bara fanns några droppar blod, och Bluestar-reagensen reagerade på en hel kropp, så är det inte så otippat att Wilma legat på sängen ett bra tag.

Det tar 15-20 min för en kropp att avge den likdoft som hundarna reagerar på. Och det tar så lång stund för att kroppens föruttnelseprocess skall påbörjas. Och uppenbarligen har denna BlueStar-teknik gjort så att hela Wilmas döda kroppskontur lyses upp. Det är ju fakta. Det fanns nästan inget blod alls på överkastet.
Citera
2020-05-19, 14:59
Medlem
Combivals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SwedishHouse
"Mordet kommer aldrig att lösas" Erkänner inte Tishko indirekt att Wilma är mördad med det uttalandet? Han försökte också ta sitt liv genom att dricka tvättmedel. "Vill ni ha en mördare ska ni få en mördare". Polisen borde inte behöva mer än huvudet för att dömma honom.

Han tänkte kanske att mordet inte kommer lösas ifall han dör? Det blir då ingen rättegång. Jag ser det som ett erkännande, han mördade Wilma.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in