2020-05-19, 13:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Har åtals väckts så preskriberas det inte.

Det krävs mycket bevis för att åtala och för att fälla. Jag tror inte att han blir fälld för oaktsam våldtäkt, men jag vet ju å andra sidan inte mycket om fallet.

Visst hade det varit smartare att erkänna ett sexmissbruk och dåligt mående, och tar det som ett tillfälle att börja ett nytt liv. Och erkänt att han rört till precis allting för sig. Och han ska söka hjälp det första han gör.

I stället målar han upp en bild av sig som våldtäktsman.

"Säkert någon som är dittvingad" sa han det på riktigt? Varför ?? ha ha ha...... varför åkte han inte bara till danmark.... har dock träffat många fina svenska tjejer både i sverige och danmark så han kanske var orolig bli igenkänd... svårt åka dit med corona i farten också.... nej paolo varför??
Citera
2020-05-19, 13:11
Medlem
Skulle velat vara en fluga på väggen när paolo kom hem till lena o berättade historien, undrar hur många miljoner han brände?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mjukmjukare
Men du hittar på egna känslomässiga omständigheter med lastbilsflak mm som är helt irrelevant. Du försöker bara förstärka omständigheterna på ett sätt du inte vet något om.
Det skulle jag också kunna göra.
Men frågan är;
-Står hon i skuld för att tredje man avkräver henne på likvida medel emot att han ”underlättar” eller ”möjliggör” för NN att sälja sex? Är NN av nödg tvungen att ersätta tredje man ekonomiskt eller är det frivilligt?
Som exempel; Kontakthjälp samt praktisk hjälp till tillträde lägenhet, med alla faciliteter, Grevgatan i Stockholm?

Fakta inte värderingar; är detta handel?

De nigerianska kvinnorna i Stockholm hade en skuld på kring 300 000 kr till de som väntat upp dem förutom den ersättning de tog som
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Hon i alla fall förlorar sitt jobb - precis som Paolo. Och delvis den här nya flickvännen..

Det är riskabelt att satsa sitt liv på en människa med dåligt omdöme..

men en vd lär väl ha ett fint cv! Kanske inte om det står att hon jobbat på Paolos ha ha ha ha !! Tror ni hon kommer stigmetiasers och inte bli anställd nånstans , som ett collateral damage för paolos idiotiska uttalanden?
Citera
2020-05-19, 13:12
Medlem
Det kan inte vara möjligt att det finns män här på flashback som tycker att Paolo har gjort det minsta fel här, det vore sjukare än sexköpslagen i sig. Man ska vara en extremt hjärntvättad feminist till man för att ens tänka tanken på att Paolo har gjort något fult/dåligt/fel här.

Att kvinnor får totalpanik och skriker sönder sig från alla håll och kanter förstår jag eftersom de alltid, i varje fall, följer medias pekpinnar.

Har inte läst igenom tråden men jag totalvägrar att gå med på att en enda tänkande man här inne skulle tycka att han har gjort fel. Det går helt enkelt inte bara, såvida du inte är helt förstörd mentalt.
Citera
2020-05-19, 13:13
Medlem
Citat:
Mja, Lena verkar vara hjärnan och har nu också erfarenheter att sköta bolagen så att hon brainstormar väl vilt nu för att få det att fungera. Plockar ut Paolo på alla sätt ur företagen. Hon kanske nischar in sig på indisk mat

Nej, jag vet inte, men det ska bli intressant att se vad hon gör. Ska starta en tråd i företagsforumet. Häng med!

Jag står bakom din tråd start min vän !

Lena Lena .. hon aknske råkar ut för samma öde som Paolo och ingen vill anställa henne för att hon VD:at paolos företag?
Citera
2020-05-19, 13:13
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ska bli intressant att se hur Arrelöv sköter det här rent företagsmässigt. Hon måste ju hitta på något nytt och något som totalt tar avstånd från horköp.

Vet inte hur hon är som människa, vet inte heller om det vore en bra idé för henne att skänka en summa till någon kvinnojour eller något annat. Hon går nog igenom alla möjligheter först innan hon tar ett beslut. Men Paolo är nog ute för alltid ur företagen.

Vad gäller barnen, så är det nog mycket upp till vad de vill nu med tanke på deras ålder. Men han kanske är en bra pappa på många sätt ändå och då vore det ju synd om kontakten bröts för en längre tid. Men de vill kanske eller så vill de inte.

Problemet för henne är att hitta en ny Paolo. Hon hade tur att när hon hittade honom en Bad boy som inte var för bad. "Invandrare" som pratade perfekt svenska, en kändis sedan årtionden. bakgrund i ett spännande matland, goda mediakontakter. Det smarta var att bygga upp Paolo som en guru på italiensk mat. De osmarta var att inte äga produkterna framför allt med tanke på Paolos personlighet.

Det var det som gjorde att såväl hon som Paolo förlorade allt på en skitsak.
Citera
2020-05-19, 13:14
Medlem
Eustaches avatar
Citat:
Tror nån att det varit bättre om Paolo hållit tyst?

Citat:
Ursprungligen postat av orrecrist
Jag skulle säga ja förmodligen, börjar saker läcka är det som en tickande bomb och desto mer han förnekar desto mer sprängstoff blir det den dagen det brister. GW är en klok person.

Paolo borde givetvis inte ha sagt ett knyst på sociala medier och absolut inte gått ut och gjort en intervju i TV4 såpass nära inpå - just intervjun i TV4 var hans allra största misstag. Han hade råpanik och sa uppenbarligen bara vad han trodde att alla ville höra (svenska folket, flickvän, familj, arbetskamrater etc.) Han borde, för sin egen skull, varit kylig och väntat i alla fall några dagar tills den allra värsta stormen lagt sig lite grann.

Hade han sagt vad han egentligen tyckte, dvs att det inte alltid är så jävla farligt med sexköp (speciellt inte i många andra kulturer) och att det inte handlade om någon utsatt person (förutsatt att så är fallet, alltså att det handlar om en "lyxprostituerad" som säljer sex frivilligt) så hade folk visserligen reagerat extremt kraftigt på fräckheten och nonchalansen i ett sådant uttalande, men det hade varit bättre för Paolo i långa loppet.

Nu har han i princip erkänt att det handlar om tvång när han berättar i intervjun hur "smutsigt och vidrigt" det han gjort är, och att tjejen antagligen "inte ens ville vara där"... Han accepterar i och med sina slarviga, tomma och lögnaktiga uttalanden i intervjun pöbelns bild av vem han är, och deras bild av vad sexköp är (att det alltid handlar om kvinnor som tvingas till att sälja sex mot sin vilja, och att samtycke och frivillighet aldrig existerar) och slaktar därmed sig själv totalt.

Dock måste man ju tänka på att faktumet att han hade flickvän och har unga barn i Sverige gör mer intelligenta och genomtänkta, "kontroversiella" uttalanden i princip omöjliga. Damned if you do, damned if you don't - han stod vid en klippkant och var jagad av vargar.

Varenda ord från han yttrat efter gripandet har handlat om ett panikartat och slarvigt försök till damage control vilket uppenbarligen blev ett gravt misslyckande. Han grävde sin grav jävligt mycket djupare än den kunde varit genom att inte hålla käften. Jag personligen har tappat all respekt för honom - hur man kan vara såhär jävla dum och vårdslös är långt bortom min förståelse. Mina tankar går till hans barn och hans ex-flickvän.
Citera
2020-05-19, 13:14
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Troligtvis, de vet nog också att det är toppen på ett isberg som kommit fram så bättre att agera innan alla andra sex-köp kommer i dagen.

Det tog två timmar för hotellet att ta bort hans namn trots att det var "hans" hotell.

Han är korkad och lat. Han borde själv ha investerat i verksamheter som inte har med hans namn att göra, då hade han haft drå åt helvete-pengar.

Som mig, jag lever inget jetsetliv men jag skulle kunna åka dit för sexköp utan att det påverkar min ekonomi öht.
Citera
2020-05-19, 13:15
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
men en vd lär väl ha ett fint cv! Kanske inte om det står att hon jobbat på Paolos ha ha ha ha !! Tror ni hon kommer stigmetiasers och inte bli anställd nånstans , som ett collateral damage för paolos idiotiska uttalanden?

Hennes CV består i att hon varit Vd i ett företag med två anställda och som sålt hennes mans namn till hugade spekulanter. Inte mycket till CV
Citera
2020-05-19, 13:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
"Säkert någon som är dittvingad" sa han det på riktigt? Varför ?? ha ha ha...... varför åkte han inte bara till danmark.... har dock träffat många fina svenska tjejer både i sverige och danmark så han kanske var orolig bli igenkänd... svårt åka dit med corona i farten också.... nej paolo varför??

Ja det hade ju fan varit verkligt enkelt. Och även om ett sexköp kommit fram i Danmark så hade han inte begått ett brott och ett sexköp är inte aktuellt att prata om i flera månader.
Citera
2020-05-19, 13:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zanderman
Det kan inte vara möjligt att det finns män här på flashback som tycker att Paolo har gjort det minsta fel här, det vore sjukare än sexköpslagen i sig. Man ska vara en extremt hjärntvättad feminist till man för att ens tänka tanken på att Paolo har gjort något fult/dåligt/fel här.

Att kvinnor får totalpanik och skriker sönder sig från alla håll och kanter förstår jag eftersom de alltid, i varje fall, följer medias pekpinnar.

Har inte läst igenom tråden men jag totalvägrar att gå med på att en enda tänkande man här inne skulle tycka att han har gjort fel. Det går helt enkelt inte bara, såvida du inte är helt förstörd mentalt.

Ta det lite lugnt ok ! Jag är sex köpare på deltid och om paolo knullat en trafficking hora är det fel och i mitt tycke vidirgt!! men det verkar som att han knullade en polsk hora med feta silikonpattar som jag gärna också hade besökt, såg ej ut som trafficking i mina ögon! ha ha ha ... sen ska man väl inte döma boken på omslaget ... ha ha ha !!

Men har han gjort som jag och gått till lagliga bordeller utomlands då är det ok! Eller gjort det med en seriös hora i sverige som är diskret!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in