Citat:
Tror nån att det varit bättre om Paolo hållit tyst?
Citat:
Ursprungligen postat av
orrecrist
Jag skulle säga ja förmodligen, börjar saker läcka är det som en tickande bomb och desto mer han förnekar desto mer sprängstoff blir det den dagen det brister. GW är en klok person.
Paolo borde givetvis inte ha sagt ett knyst på sociala medier och absolut inte gått ut och gjort en intervju i TV4 såpass nära inpå - just intervjun i TV4 var hans allra största misstag. Han hade råpanik och sa uppenbarligen bara vad han trodde att alla ville höra (svenska folket, flickvän, familj, arbetskamrater etc.) Han borde, för sin egen skull, varit kylig och väntat i alla fall några dagar tills den allra värsta stormen lagt sig lite grann.
Hade han sagt vad han egentligen tyckte, dvs att det inte alltid är så jävla farligt med sexköp (speciellt inte i många andra kulturer) och att det inte handlade om någon utsatt person (förutsatt att så är fallet, alltså att det handlar om en "lyxprostituerad" som säljer sex frivilligt) så hade folk visserligen reagerat extremt kraftigt på fräckheten och nonchalansen i ett sådant uttalande, men det hade varit bättre för Paolo i långa loppet.
Nu har han i princip erkänt att det handlar om tvång när han berättar i intervjun hur "smutsigt och vidrigt" det han gjort är, och att tjejen antagligen "inte ens ville vara där"... Han accepterar i och med sina slarviga, tomma och lögnaktiga uttalanden i intervjun pöbelns bild av vem han är, och deras bild av vad sexköp är (att det alltid handlar om kvinnor som tvingas till att sälja sex mot sin vilja, och att samtycke och frivillighet aldrig existerar) och slaktar därmed sig själv totalt.
Dock måste man ju tänka på att faktumet att han hade flickvän och har unga barn i Sverige gör mer intelligenta och genomtänkta, "kontroversiella" uttalanden i princip omöjliga. Damned if you do, damned if you don't - han stod vid en klippkant och var jagad av vargar.
Varenda ord från han yttrat efter gripandet har handlat om ett panikartat och slarvigt försök till damage control vilket uppenbarligen blev ett gravt misslyckande. Han grävde sin grav jävligt mycket djupare än den kunde varit genom att inte hålla käften. Jag personligen har tappat all respekt för honom - hur man kan vara såhär jävla dum och vårdslös är långt bortom min förståelse. Mina tankar går till hans barn och hans ex-flickvän.