2020-05-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Fast det är hans tidigare hustru Lena Arrelöv som har skapat märket Paolo Roberto. Som han nu har totalsabbat. Hon är nog inte särskilt glad på honom nu. Man undrar om hon kan hålla PR skadeskyldig genom sitt totalt idiotiska beteende?

Givet att Lena Arrelöv är vd i bolagen bakom Paolo Roberto så utgår jag från att det är hennes smarta hjärna som byggt upp alla dessa verksamheter och lyckats hålla ihop varumärkena på ett fantastiskt sätt och på så sätt skapa både matlagningsprodukter som saluförs i handeln och även sälja Paolo Robertos namn till en rad varumärken som nyttjade hans namn i sin kommunikation.

Man har inte tagit genvägar och sålt ”Paolo” till företag eller varumärken som inte har något gemensamt med den strategi man har sett. Här har man arbetat långsiktigt och strategiskt med att bygga varumärkena kring Paolo Roberto och på ett smart sätt hållt ihop kärnvärdena i varumärket.

Sen fick exfrun nog och ville flytta till stan och börja ett nya liv (kanske ihop med någon?). Istället kom en 25åring..

Och på den vägen är det ;-)
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trolldatan
Så preskriptionen betyder ingenting om åtal ändå kan väckas?! Vad krävs för väcka åtal då, hur mycket bevis?

Ja varför? Bläddrade igenom i tråden och någon tyckte det kan varit för att bekräfta allmänhetens bild av prostitution när han försökte be om ursäkt? Vet inte , låter ju korkat oavsett! Varför sa han inte jag har köpt sex och det är ett sexmissbruk och jag behöver gå till en psykolog! Hade ju räckt så långt! MEN! Det blir kanske problem? Någon av poliserna som tog honom kanske väljer att berätta för tidningarna att det rör sig om en utsatt flicka (alla poliser kallar alla horor utsatta!)? Då blir det ju trubbel för roberto ENDÅ? Frågan är om han verkligen skulle undvikti denna häxjakt om han inte sagt det han gjorde! Men sluppit misstanke om oaktsam våldtäkt hade han nog gjort! Eller?

Har åtals väckts så preskriberas det inte.

Det krävs mycket bevis för att åtala och för att fälla. Jag tror inte att han blir fälld för oaktsam våldtäkt, men jag vet ju å andra sidan inte mycket om fallet.

Visst hade det varit smartare att erkänna ett sexmissbruk och dåligt mående, och tar det som ett tillfälle att börja ett nytt liv. Och erkänt att han rört till precis allting för sig. Och han ska söka hjälp det första han gör.

I stället målar han upp en bild av sig som våldtäktsman.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TonyK
Kan tänka mig, spekulerar bara, att väldigt många som samarbetar med Paolo är jävligt trötta på honom och såg det här med horan som ett frikort.

Troligtvis, de vet nog också att det är toppen på ett isberg som kommit fram så bättre att agera innan alla andra sex-köp kommer i dagen.

Citat:
Ursprungligen postat av sno
"Sen ska jag övernatta på mitt hotell"... ;-) https://www.youtube.com/watch?v=Yy5R7oVx1XA

Det tog två timmar för hotellet att ta bort hans namn trots att det var "hans" hotell.
Citera
2020-05-19, 13:03
Medlem
mjukmjukares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Det är inte någon större konst att resa mellan olika europeiska länder. Bara sätta sig på ett Ryanair-plan. Vi snackar inte om någon som smugglats hit i ett lastbilsutrymme.

Men du hittar på egna känslomässiga omständigheter med lastbilsflak mm som är helt irrelevant. Du försöker bara förstärka omständigheterna på ett sätt du inte vet något om.
Det skulle jag också kunna göra.
Men frågan är;
-Står hon i skuld för att tredje man avkräver henne på likvida medel emot att han ”underlättar” eller ”möjliggör” för NN att sälja sex? Är NN av nödg tvungen att ersätta tredje man ekonomiskt eller är det frivilligt?
Som exempel; Kontakthjälp samt praktisk hjälp till tillträde lägenhet, med alla faciliteter, Grevgatan i Stockholm?

Fakta inte värderingar; är detta handel?

Citera
2020-05-19, 13:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av meredith
Är din gamla kollega polis? Varför har inte PR gripits tidigare om det är känt att han "är frekvent kund hos stadens horor"?

Tror inte polisen var ute efter just Paolo eller de andra 10 männen. Utan den som organiserar skiten.

De har ju haft spaning en längre tid. Faktiskt redan 2018 har de upptäckt bordellverksamhet i samma adress.

De vill nog åt de som sitter högre upp. Inte en enstaka bordellkund.

Precis som polismästaren som anmälde Paolo sa: han vill testa lagen, inte komma åt Paolo.
Citera
2020-05-19, 13:04
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Jag läste i tråden att han har en villa som han styckat av så att han och frun har halva tomten var. I Nacka. Men vet inte om det är sant. Han har varit mycket i restaurangen i Hammarby sjöstad, som är nära till Nacka. Och han har promotat sina matvaror i gallerian i Nacka Centrum.

Vet vi att tomten verkligen är styckad? Allt han påstår ska tas med några stora nypor salt. Alla anställd var lögn hans krogar var lögn hans hotell var lögn hans matvaror var lögn så det är fullt möjligt att hans villa står på ofri grund.
Citera
2020-05-19, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av temadag
Han bör ju kunna hyra ut det i alla fall och leva på de pengarna på annan ort. Om det är nu vad han skulle vilja.

Hans förra fru är ju VD i i bolagen bakom Paolo Roberto så från är vad han kan hämta från företagen nu. När man gör bort sig på den här nivån så brukar man bara gå sin väg.

Lena Arrelöv får ju också problem genom att det är hon som har satsat på Roberto, tänker att hon inte är så glad i dag på honom.

Givet att Lena Arrelöv är vd i bolagen bakom Paolo Roberto så utgår jag från att det är hennes smarta hjärna som byggt upp alla dessa verksamheter och lyckats hålla ihop varumärkena på ett fantastiskt sätt och på så sätt skapa både matlagningsprodukter som saluförs i handeln

och även sälja Paolo Robertos namn till en rad varumärken som nyttjade hans namn i sin kommunikation.

Man har inte tagit genvägar och sålt ”Paolo” till företag eller varumärken som inte har något gemensamt med den strategi man har sett. Här har man arbetat långsiktigt och strategiskt med att bygga varumärkena kring Paolo Roberto och på ett smart sätt hållt ihop kärnvärdena i varumärket.

oj! Så paolos företag är lena vd för och om det konkar konkar även lenas privatekonomi! Är det rimligt att anta??
Citera
2020-05-19, 13:05
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yokisuci
Det har jag aldrig sagt. Hon kan mycket väl ha mått dåligt innan, vilket är ganska troligt då hon såg att sälja sex som det ända sättet att få försörjning till familjen. Jag sa bara att jag tror inte Paolo i sig inte är den huvudsakliga orsaken till att hon nu mår mycket dåligt.

Det är mycket möjligt att Paolo inte är den HUVUDSAKLIGA orsaken till att hon mår piss. Men han är definitivt en del av av det.

Men du missar poängen dude! Till och med Paolo visste att hon mådde piss för det säger han själv i intervjun med Jenny. Väljer man då ändå att knulla bruden är man ett jävla svin.
Citera
2020-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Sen fick exfrun nog och ville flytta till stan och börja ett nya liv (kanske ihop med någon?). Istället kom en 25åring..

Och på den vägen är det ;-)

Ska bli intressant att se hur Arrelöv sköter det här rent företagsmässigt. Hon måste ju hitta på något nytt och något som totalt tar avstånd från horköp.

Vet inte hur hon är som människa, vet inte heller om det vore en bra idé för henne att skänka en summa till någon kvinnojour eller något annat. Hon går nog igenom alla möjligheter först innan hon tar ett beslut. Men Paolo är nog ute för alltid ur företagen.

Vad gäller barnen, så är det nog mycket upp till vad de vill nu med tanke på deras ålder. Men han kanske är en bra pappa på många sätt ändå och då vore det ju synd om kontakten bröts för en längre tid. Men de vill kanske eller så vill de inte.
Citera
2020-05-19, 13:07
Medlem
Citat:
oj! Så paolos företag är lena vd för och om det konkar konkar även lenas privatekonomi! Är det rimligt att anta??

Hon i alla fall förlorar sitt jobb - precis som Paolo. Och delvis den här nya flickvännen..

Det är riskabelt att satsa sitt liv på en människa med dåligt omdöme..
Citera
2020-05-19, 13:08
Medlem
gubbroras avatar
Citat:

Fullt rimligt
Citera
2020-05-19, 13:09
Medlem
Citat:

Mja, Lena verkar vara hjärnan och har nu också erfarenheter att sköta bolagen så att hon brainstormar väl vilt nu för att få det att fungera. Plockar ut Paolo på alla sätt ur företagen. Hon kanske nischar in sig på indisk mat

Nej, jag vet inte, men det ska bli intressant att se vad hon gör. Ska starta en tråd i företagsforumet. Häng med!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in