Citat:
Ursprungligen postat av
harlettoscara
Jag hoppas att han investerat pengar klokt tidigare och byggt upp ett hyfsat kapital. Tittar man på siffrorna kopplade till hans bolag så ställer jag mig dock tveksam till att han skulle ha så pass stort kapital att han kan leva bra på det livet ut. Förr eller senare lär han behöva skaffa sig någon form av inkomst. Gällande vingården så verkar det ju som att kanske inte äger den fullt ut än och att det i princip är en ruin bara. Kostar ju en del om han ska bygga upp ett hus att bo året runt i, dessutom har han ju barn som ska försörjas och hans exfru lär ju drabbas ekonomiskt av detta också.
Inget kul läge, med andra ord. Fast å andra sidan - vi har ju ingen aning om hur hans investeringar och bankkonto ser ut. Han kanske har tillräckligt med kapital att be alla fuck off också

Han har ett företag. Inte flera.
Vingården är en bluff för att kunna sälja vin med hans namn på. Det funkar inte längre.
Så nej, han har inga investeringar eftersom han knappt haft ett jobb. Ett företag köpte hans aktier i företaget för 126 kronor.
Gubben är rätt rökt nu. Han har ljugit sig fram i tillvaron och nu rasade allt sammman.