2020-05-19, 12:03
Medlem
Hann de bara med de förhören med Patrik innan han dog? Typ tre stycken eller något?

Fan va Rebecka ljuger i förhören
Citera
2020-05-19, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Hann de bara med de förhören med Patrik innan han dog? Typ tre stycken eller något?

Fan va Rebecka ljuger i förhören

Tänkte också på det sista förhöret 31 Jan om jag läste rätt och sen kom infon om hans död 17 feb. Vet inte om det är dödsdatum. Hoppas han mådde riktigt dåligt de två veckorna inlåst med bara sina demoner som sällskap..
Citera
2020-05-19, 12:12
Medlem
densistasovjets avatar
Kopplingen till HA är alltså denna man. En väldigt obehaglig typ.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Segui

Men vilket intresse skulle HA ha av att hjälpa till här? Det förstår inte jag.
Citera
2020-05-19, 12:17
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av densistasovjet
Kopplingen till HA är alltså denna man. En väldigt obehaglig typ.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Johan_Segui

Men vilket intresse skulle HA ha av att hjälpa till här? Det förstår inte jag.
Uppfattar det som P var med i hangaround supportergruppen och begick brott för dem för att klättra i rang.

När sen fakta om Es död kommer fram ändrar HA sig och vänder P ryggen.
Citera
2020-05-19, 12:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Santalucia84
Tycker det är märkligt att när Rebecka släpps i mars några dagar så är det Rebeca Segui som hämtar henne och är med henne under helgen. De hade ju inte nån direkt bra kontakt (snarare tvärt om då Rebeca gjort orosanmälan) men hon vet ju att Rebeca ”snackar mycket”, som hon uttryckt det. Tror lögnaren därför är med henne och bryter ihop, säger saker som ska låta bra inför polisen, bara för att hon vet Rebeca ska föra vidare vad hon sagt. Bla får hon ju en uppenbarelse om att Esmeralda är död och skyller på Patrik-det tror jag bara är spel. Kvinnan är ju fullständigt vidrig i sin självömkan och egoism. Hoppas hon aldrig får se sina barn igen-för deras skull med
Jag har inte hunnit/och orkat läsa ända hit. Men är det så att Rebecka vart inne och läst i denna tråden och annat som skrivs om henne under helgen hon var ute? Tycker jag känns så jävla skönt isf att hon får se all skit hon och Patrik får och hur alla kärlek går till hennes dotter och Melinda.
Citera
2020-05-19, 12:40
Medlem
densistasovjets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pandalina4
Uppfattar det som P var med i hangaround supportergruppen och begick brott för dem för att klättra i rang.

När sen fakta om Es död kommer fram ändrar HA sig och vänder P ryggen.

Så kan det ha varit. Det förklarar vittnena i så fall. Otroligt allvarligt och hoppas det belyses ordentligt.
Citera
2020-05-19, 12:46
Medlem
Att de kallar henne för Göthel! Ett tydligt tecken på att E och den hatade fosterhemsmamman till slut blir till en och samma person för R och P? Intressant läsning av Rs sms-konversationer. Hon är smart och elokvent och verkar vara en genuin och varm person som har blivit illa behandlat av myndigheterna. Hon pratar varmt om E till andra. Sedan vänder intrycket helt plötsligt när man läser sms:en till P under hösten och vintern. Jag får en hemsk känsla av hat och genomtänkt ondska mot E där under ytan/vid sidan om. Och jag tror att de ändå var försiktiga med vad de skrev till varandra i sina sms-konversationer. Man får dessutom tänka på att R och P spenderade väldigt mycket tid tillsammans i hemmet och att endast en liten bråkdel av deras kommunikation skedde via mobilen. Jag tror inte att E dog för att föräldrarna inte brydde sig och var borta av knarket, jag tror att hon fick utstå utstuderade bestraffningsmetoder av dem. Bonusbarnens vittnesmål om hur hon blev orättvist behandlat gav mig rysningar. Känslan av vad som har hänt är tydlig men frågan är om bevisningen håller.
Citera
2020-05-19, 13:00
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eao2017
Precis så. Exet nämner ju även i sms till R att det börjar likna ”situationen med den äldre sonen”. Denne tvingades tex att sova i en plastpåse. Och i förhören mot slutet berättar ju R om att P inte knutit an till varesig A eller E, att de alltid fick skulden och skäll när de gjorde fel.

Ja, tror absolut att P varit en kontrollerande person. Tycker mycket tyder på det, men när det gäller drogerna så ljuger R definitivt. Av oklar anledning, hon erkänner ju senare att hon tar droger, fast då är det P som ger allt till henne.

Sedan när det gäller straff i källaren etc, de bodde väl i ett hyreshus, så att det skulle vara en bestraffning blir väl svårt då.
Citera
2020-05-19, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ApfelBirne
Att de kallar henne för Göthel! Ett tydligt tecken på att E och den hatade fosterhemsmamman till slut blir till en och samma person för R och P? Intressant läsning av Rs sms-konversationer. Hon är smart och elokvent och verkar vara en genuin och varm person som har blivit illa behandlat av myndigheterna. Hon pratar varmt om E till andra. Sedan vänder intrycket helt plötsligt när man läser sms:en till P under hösten och vintern. Jag får en hemsk känsla av hat och genomtänkt ondska mot E där under ytan/vid sidan om. Och jag tror att de ändå var försiktiga med vad de skrev till varandra i sina sms-konversationer. Man får dessutom tänka på att R och P spenderade väldigt mycket tid tillsammans i hemmet och att endast en liten bråkdel av deras kommunikation skedde via mobilen. Jag tror inte att E dog för att föräldrarna inte brydde sig och var borta av knarket, jag tror att hon fick utstå utstuderade bestraffningsmetoder av dem. Bonusbarnens vittnesmål om hur hon blev orättvist behandlat gav mig rysningar. Känslan av vad som har hänt är tydlig men frågan är om bevisningen håller.
Lilla E var inte deras barn. Inte känslomässigt. Inte för föräldrarna. De hade slagits för henne av ren prestige och svartsjuka gentemot familjehemmet. När hon väl kom till de biologiska föräldrarna så hade de inga känslor för henne. Det blev "mina barn och andras ungar". E blev styvmoderligt behandlad av sina egna föräldrar. Förjävligt.
Citera
2020-05-19, 13:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Teevee
Vad menar du? P var inte en barnmördare under kammarrättsförhandlingarna........
Nä, men R hade ju också enligt henne själv blivit hotad på Facebook av HA nu i mars när hon var frisläppt några dagar. Att hon inte skulle snacka om P för då skulle det gå illa för henne osv.. men nu när bevis finns för vilka människor både R och P är/var så lär inte P heller försvaras av dem
Citera
2020-05-19, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Miss-Westcoast
Jag har inte hunnit/och orkat läsa ända hit. Men är det så att Rebecka vart inne och läst i denna tråden och annat som skrivs om henne under helgen hon var ute? Tycker jag känns så jävla skönt isf att hon får se all skit hon och Patrik får och hur alla kärlek går till hennes dotter och Melinda.
Hon hade enligt Ps ex Rebeca lånat hennes dator då hon ville läsa om vad som skrevs och se så att ingen bild på äldsta sonen @mos figurerade
Citera
2020-05-19, 13:11
Medlem
Sonen @mos verkar i förhör vara sjukt medberoende. Försvar att allt var normalt in i det sista. Sa föräldrarna ofta var trötta och kunde somna sittandes. Var väl konstant nerdrogade och lär ju varit allt annat än närvarande föräldrar. Hoppas pojken får hjälp att bearbeta sina demoner. Han nämnde att han inte tänkte bakåt utan bara framåt. Ett sätt att överleva alla trauman men kommer komma upp till ytan på annat sätt om man inte bearbetar dem
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in