2020-05-19, 10:56
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Jasså, jag är alltså den som är efterbliven av oss två???

Dåså, då kan ju staten bara "trycka" mer makt då?
Får de mer makt över mig då? Eller kan jag köra en "denial of service", bara genom att inte vara underkastad den "tryckta"(uppdiktade) makten???

Vem betalar kostnaden för att ge mig gratis mat och husrum om staten vill/behöver demonstrera sin makt över mig(draget till sin spets)???
Draget än längre... Ett nackskott. Är min makt kvar då?
Vem skjuter och vems är kulan???

du skriver som en sönderknarkad horunge.

Staten är en abstraktion, inte en materiell entitet. Staten är lagar och normer som människorna (makten) väljer att befästa genom att bruka övervåld mot dem som inte infogar sig.
Citera
2020-05-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
verkligen? jag hade ingen aning om att män försöker odla fitta.
Det går kanon. Män beter sig som fittor pga feministisk indoktrinering.
Citera
2020-05-19, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av magpest

Staten är en abstraktion, inte en materiell entitet. Staten är lagar och normer som människorna (makten) väljer att befästa genom att bruka övervåld mot dem som inte infogar sig.
Staten är religion. Den existerar så länge folk tror på den.
Citera
2020-05-19, 11:05
Medlem
svenkolrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Statistenidittliv
Ja det hade väl varit bättre om jag skitit ut några ungar och vigt mitt liv åt dem för att sen se dem dö av någon överdos knark.
Wow bitterfitta much?
Går karriären dåligt eller det var inte så fantastiskt att bli befordrad?
Citera
2020-05-19, 11:07
Medlem
svenkolrots avatar
Många kvinnor försöker lyckas på alla områden samtidigt och blir sönderstressade.
Lite jobbigt att ha en lyckad karriär, perfekta barn, ett vackert hem och en sexig kropp.
Citera
2020-05-19, 11:18
Medlem
GaylordYankers avatar
Citat:

Snacka om vänsterbliven (postmodernistisk?) rättshaverist.
Citera
2020-05-19, 11:21
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GaylordYanker
Snacka om vänsterbliven (postmodernistisk?) rättshaverist.

Är varken vänsterbliven eller feminist Snacka om tankevurpa från din sida.
Citera
2020-05-19, 11:39
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:

Du har en kromosomräkning att vänta.

Jag kör redan en "denial of service" och det går finfint.
Vetskapen om Ukrainas bönder och svälten ger mig utmärkt poetisk trygghet. Jag har varit soldat, jag har sett elände och gått igenom elände. Vad skall staten göra? Ge mig mat och husrum på din bekostnad?

Hur mycket resurser har staten lagt på att komma åt t.ex. virkesmagnaten som gillar att jaga? Vad har de lyckats med? Vad är deras mål?
De är inte lite vilse och alla fria människor kan med egna ögon se hur staten agerar värde-löst och drivet av destruktivitet.
Citera
2020-05-19, 11:44
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tangentinkontinens
Du har en kromosomräkning att vänta.

Jag kör redan en "denial of service" och det går finfint.
Vetskapen om Ukrainas bönder och svälten ger mig utmärkt poetisk trygghet. Jag har varit soldat, jag har sett elände och gått igenom elände. Vad skall staten göra? Ge mig mat och husrum på din bekostnad?

Hur mycket resurser har staten lagt på att komma åt t.ex. virkesmagnaten som gillar att jaga? Vad har de lyckats med? Vad är deras mål?
De är inte lite vilse och alla fria människor kan med egna ögon se hur staten agerar värde-löst och drivet av destruktivitet.

Staten som begrepp är alltså en monstrositet enligt dig? Är du anarkist eller vad?
Citera
2020-05-19, 11:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flakflak
Håller med dig.

Det är svårt att hitta kvinnor som inte ser män som en motståndare i någon mening, vilket är väldigt oattraktivt.
Tvinga sig till att älska kvinnor som alltid vet bäst men som inte vill ta ansvar när det kommer till kritan är inte det lättaste.
Man blir bränd och tyvärr även bitter, dvs. att man blir cynisk och förlorar hopp.

Går nog inte att skylla allt på kvinnor, tycker män har blivit alltför objektifierande (även kvinnor) de senaste decennierna.
Fokuset på sex har nog spårat ur totalt, kommunikation över internet med dickpicks och annat kåt-bockeri efter två meningsutbyten är knappast bra för kvinnor heller (tror jag).

Tror man bara kan lösa det på två sätt;
Antingen så hittar man lokala grupperingar som lever mer konvservativt, t.ex praktiserande kristna eller så flyttar man till ett land där den dominanta kulturen är mer konservativ.

Ja i genuint konservativa kulturer så ser man ju inte alls kön som polariserade och därmed "motståndare", eller hur? och konservativa kulturers vana av att starkt begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter i livet, är ju inte alls ett tecken på att ett "krig" förs.

Konkurrens, av alla de möjliga slag, är nu en både biologisk, evolutionär och därmed äveen en samhällsfaktor vi måste lära oss hantera.

vad gäller könens maktkamp så handlar den, precis som allt övrig maktkamp om reproduktion, resurser och rätten bestämma över sig själv.

patriarkal konservatism är helt fokuserad på att lägga rabarber på alla fördelar åt mannen, medan kvinnan ska förvandlas till det "objekt" som förser män med deras små behov.

Sorry, men där vill inte längre kivnnor leva, men du kanske har missat den lilla biten av moderniteten?

Kvinnor vill bestämma själva över sin egen reproduktion.
De vill inte ensamma ta hand om bådas reproduktion.
och framförallt de vill bli samhällsmedeborgare på lika vilkkor med män.

Väx fan upp och Deal with it.
Citera
2020-05-19, 11:59
Medlem
Tangentinkontinenss avatar
Citat:
Staten som begrepp är alltså en monstrositet enligt dig? Är du anarkist eller vad?

Svara på mina frågor istället ditt grottmongo.
Frågorna är viktiga. Det handlar om just makt och värderingen av den.
Runt hörnet ligger kulturen som eran kvävande filt.

Att jag är anarkisk är inget konstigt. Inte som vänsterns självdestruktiva stackars andefattiga själar.
Min anarkiska grund vilar på "Tack, men nej tack", sedan är det "kört".
Senast redigerad av Tangentinkontinens 2020-05-19 kl. 12:02.
Citera
2020-05-19, 12:00
Medlem
magpests avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Ja i genuint konservativa kulturer så ser man ju inte alls kön som polariserade och därmed "motståndare", eller hur? och konservativa kulturers vana av att starkt begränsa kvinnors rättigheter och möjligheter i livet, är ju inte alls ett tecken på att ett "krig" förs.

Konkurrens, av alla de möjliga slag, är nu en både biologisk, evolutionär och därmed äveen en samhällsfaktor vi måste lära oss hantera.

vad gäller könens maktkamp så handlar den, precis som allt övrig maktkamp om reproduktion, resurser och rätten bestämma över sig själv.

patriarkal konservatism är helt fokuserad på att lägga rabarber på alla fördelar åt mannen, medan kvinnan ska förvandlas till det "objekt" som förser män med deras små behov.

Sorry, men där vill inte längre kivnnor leva, men du kanske har missat den lilla biten av moderniteten?

Kvinnor vill bestämma själva över sin egen reproduktion.
De vill inte ensamma ta hand om bådas reproduktion.
och framförallt de vill bli samhällsmedeborgare på lika vilkkor med män.

Väx fan upp och Deal with it.

Buhu Grina mer.

Det ultimata maktspråket är våldet och där är mannen överlägsen kvinnan. Mannen kan slå kvinnan ner i lervällingen. Kvinnan har 'mannens makt' (politiska rättigheter) på lån och mannen kan närsomhelst ta makten tillbaka (om han som grupp skulle vilja det). I naturtillståndet är det den starkaste som innehar makten och det är mannen. Det är så verkligheten ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in