2020-05-19, 09:33
Medlem
Kill bills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Apersn
S*ra har skrivet två inlägg på Facebook.

● Mamma vill hålla dig H*nnes..😭💔❤
Jag vill hålla dig å aldrig släppa...åh jag är så ledsen prinsen för allt de här❤ , ja älskar dig så ja går sönder....-Bästa Då-Bästa då Mamma ...Vill bara ha hem dig så vi kan få hjälp att få ordning på vårat liv..❤
Kan ja bara få vakna...säg ja har en mardröm,

●Kom hem nu Prinsen så ja få hålla dig , aldrig mer släppa dig...Åh Mamma är så ledsen å jag längtar efter dig ...längtar så hjärtat är trasigt .
.Älskling jag är så ledsen ...Snälla kom nu 💔🙇‍♀️🙋‍♀️❤

Senaste 19 åren har hon på sig. Lite sent nu. Stackars Hannes och hennes andra barn
Citera
2020-05-19, 10:01
Medlem
En till länk om jackfyndet som inte är låst för läsning:
https://www.svt.se/nyheter/lokalt/vasternorrland/nya-spar-efter-forsvunnen-19-aring

Finns nog stora chanser att hitta honom idag om han försvann frivilligt skulle jag gissa.
Citera
2020-05-19, 10:14
Medlem
Fjantors avatar
Nån som vet exakt var jackan hittades?
Tänkte dra upp med hunden och spana..
Citera
2020-05-19, 10:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fjantor
Nån som vet exakt var jackan hittades?
Tänkte dra upp med hunden och spana..

Jag vet inte, men det ska väl vara fullt pådrag idag med hemvärnet och mp, så du lär nog inte bli ensam. Som jag förstår det så var det väl från vapelnäs sidan. Det finns väl typ nån idrottsanläggning där, jag tror de har start och mål vid orienteringstävlingar där ibland. Så det är väl inte orimligt att orienteraren var där och övade.
Citera
2020-05-19, 11:02
Medlem
Nån som hört nått om det blir skallgång för MP?
Citera
2020-05-19, 11:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Jag vet inte, men det ska väl vara fullt pådrag idag med hemvärnet och mp, så du lär nog inte bli ensam. Som jag förstår det så var det väl från vapelnäs sidan. Det finns väl typ nån idrottsanläggning där, jag tror de har start och mål vid orienteringstävlingar där ibland. Så det är väl inte orimligt att orienteraren var där och övade.

Om hans tillhörigheter legat från vapelnäshållet och dessutom varit i fint skick så tycker jag det lutar mer mot att någon lagt dit de efter försvinnandet?
Det har ju trots allt varit rätt dåligt väder med regn, snö och hagel bland annat..
Citera
2020-05-19, 11:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Split03
Nån som hört nått om det blir skallgång för MP?

Ingen kallelse som gått ut via sms än iallafall. Å andra sidan brukar de ju gå ut ganska sent med det.
Citera
2020-05-19, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Om hans tillhörigheter legat från vapelnäshållet och dessutom varit i fint skick så tycker jag det lutar mer mot att någon lagt dit de efter försvinnandet?
Det har ju trots allt varit rätt dåligt väder med regn, snö och hagel bland annat..

Inte omöjligt. Men samtidigt så får i ju tänka att han kanske inte var i bästa fysiska skick. Vem vet hur mycket han ätit de senaste dagarna? Sen tycker jag det skulle vara intressant om någon som är smartare än mig kunde göra ett rimligt överslag på vad klockan skulle kunna vara när han kom fram till vapelnäs. Var det mitt i natten och mörkt i kombination med regn och kyla? Isåfall så tröttas man nog ut väldigt fort. Genomblöta kläder och temp nära nollan kan ju inte vara någon hälsokur direkt. (Förutsatt att det regnade då alltså)
Citera
2020-05-19, 11:13
Medlem
Citat:
Inte omöjligt. Men samtidigt så får i ju tänka att han kanske inte var i bästa fysiska skick. Vem vet hur mycket han ätit de senaste dagarna? Sen tycker jag det skulle vara intressant om någon som är smartare än mig kunde göra ett rimligt överslag på vad klockan skulle kunna vara när han kom fram till vapelnäs. Var det mitt i natten och mörkt i kombination med regn och kyla? Isåfall så tröttas man nog ut väldigt fort. Genomblöta kläder och temp nära nollan kan ju inte vara någon hälsokur direkt. (Förutsatt att det regnade då alltså)

Då tänker du alltså att han kommit fram samma dag antar jag? Tar av sig väska och jacka på vägen genom skogen och slänger dessa på olika platser? Så ligger det där i över två veckor och är fortfarande i vad som beskrivs som ”fint skick”. Det är det som verkar konstigt för mig.
Citera
2020-05-19, 11:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Då tänker du alltså att han kommit fram samma dag antar jag? Tar av sig väska och jacka på vägen genom skogen och slänger dessa på olika platser? Så ligger det där i över två veckor och är fortfarande i vad som beskrivs som ”fint skick”. Det är det som verkar konstigt för mig.

Ja, samma dag. Frågan är hur tillförlitlig "fint skick" kommentaren är. Skulle det vara så så är det ju såklart något lurt. Men det har ju bara kommit från en skribent.

Vet att många är inne på brotts spåret. Men det kan ju teoretiskt vara något mitt emellan också. Att de lurats dit och stött på några som han blev rädd för och drog till skogs av den anledningen. Det skulle ju förklara varför han satte av rätt igenom skogen.
Citera
2020-05-19, 11:29
Medlem
Citat:
Ja, samma dag. Frågan är hur tillförlitlig "fint skick" kommentaren är. Skulle det vara så så är det ju såklart något lurt. Men det har ju bara kommit från en skribent.

Vet att många är inne på brotts spåret. Men det kan ju teoretiskt vara något mitt emellan också. Att de lurats dit och stött på några som han blev rädd för och drog till skogs av den anledningen. Det skulle ju förklara varför han satte av rätt igenom skogen.

Har tänkt den tanken med, att han blev rädd. Att han sprang i just den riktningen för att den var mest ”logisk” för honom i det skicket han var för tillfället efter att ha varit vaken i fyra dygn. Han kanske trodde det eventuellt skulle leda honom till stan? Om det nu är på detta vis så bör ju mamman onekligen veta vilka som kommit upp till sidsjön som han blivit rädd för och hur denna soppa ens kunde inträffa. Men henne kommer man väl aldrig kunna få någon sanning ur som det verkar.
Citera
2020-05-19, 11:55
Medlem
För övrigt så reagerade jag också på att den här Matt*as Er*ksson det skrevs om tidigare i tråden bytt nummer x antal ggr här under veckorna. Kanske bara är en slump men en märklig sådan..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in