2020-05-19, 06:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henkenn
Men enligt förhöret med en av väktarna nere i receptionen på Skandiahuset så ska ju SE stannat till och samtalat med honom en stund Efter att han stämplat ut. Vilket rimligen skulle göra att SE kommer ut på gatan redan när Palme är skjuten.

Sen lite märkligt att om han skulle va mördaren och försöker måla upp ett scenario om vad han gjorde på plats. Att han då säger att han pratade med Lisbeth Palme efter slottet verkar ju konstigt. Han borde ju förstå att hon kan spräcka den lögnen snabbt och flera andra med henne.

Verkligen. Och om man nu ändå skulle välja att bortse från det och mycket annat obegripligt blir det ju inte mer rimligt av att reklamkonsulenten skulle gå ut med en laddad magnumrevolver efter jobbet så där strax innan skidresan, att han skulle vilja stanna och bloda ned sig för nån som han tror är en knarkare som har ramlat och att han lyckats smussla undan sin handväska vid skottillfället (bra gjort).

Lite paradoxalt är det onekligen också att en person som, enligt vissas teori, drevs av ett så starkt palmehat att han skulle utföra ett sånt dåd ändå skulle välja att vilja bli känd för att just ha hjälpt Palme. Onekligen ett intressant pusslande med omständigheter och möjligheter, för att välja SEs egna ord.

Sanningen är så klart att reklamkonsulenten skrämd har tittat på på avstånd.
Citera
2020-05-19, 08:02
Medlem
MOPspanarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tobias81
Finns det någon koppling mellan Claes Djurfeldt och SE?

Ytterst tveksamt
23 år i åldersskillnad samt ej boendes i närheten av varandra, så det faller sig inte fullt naturligt annat än yrkesmässigt eller via någon förening. Yrkesmässigt går bort.
Med "Förening" så skulle säkert någon ropa EAP... vilket görs i tid och otid..

Som sagt, jag ser inte att det skulle finnas en koppling.
Citera
2020-05-19, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsult
Sanningen är så klart att reklamkonsulenten skrämd har tittat på på avstånd.

Exakt så tror jag med. Skrämd och paralyserad. Men i efterhand ångrar han att han inte gjorde mer och hamnade i centrum och fick lite uppmärksamhet. Därför diktade ihop det. Mycket möjligt att GM hade liknande kläder som SE och det också gav honom vatten på sin kvarn om att dikta ihop en förväxling.

Men just att han kommer ut efter skotten skulle kännas som en rimlig förklaring till att ingen sett honom eller kan peka ut. Så jag köper absolut väktarens och att det skulle va en sanning.
Citera
2020-05-19, 08:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bemp
Vad tusan är det där? Ska alltså Grand-vittnen ha sett den här byggjobbaren från Hälsingland och sagt att han liknar Grand-mannen? När, var och hur har de sett honom?

Läs artikeln.
Citera
2020-05-19, 08:26
Medlem
p.norths avatar
En väktare är nog mer uppmärksamma då det gäller just tider och avrapporteringar, får man inte glömma av, och inte har en klocka som går fel.
Citat:
Ursprungligen postat av Henkenn
Exakt så tror jag med. Skrämd och paralyserad. Men i efterhand ångrar han att han inte gjorde mer och hamnade i centrum och fick lite uppmärksamhet. Därför diktade ihop det. Mycket möjligt att GM hade liknande kläder som SE och det också gav honom vatten på sin kvarn om att dikta ihop en förväxling.

Men just att han kommer ut efter skotten skulle kännas som en rimlig förklaring till att ingen sett honom eller kan peka ut. Så jag köper absolut väktarens och att det skulle va en sanning.
Citera
2020-05-19, 08:27
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JSelwyn
Det har ju pratats en del om att SE var på väg till Hötorgets T-bana den där kvällen.

Ett annat alternativ var att han kunde ta bussen från Odenplan och sen till Tekniska.

Men kunde SE inte också ha tagit Rådmansgatans T-bana? Var ju på vägen till Odenplan. Antingen åkt till Odenplan eller åkt till TC. Eller var Rådmansgatans T-bana station stängt?

Sen, avståndet till Hötorgets T-bana ingång vid Kungsgatan kan ju inte ha varit mycket längre bort än Rådmansgatan? Hugget som stucket?
Jo det har jag hävdat flera ggr. SE närmaste väg hem är att åka Roslagsbanan o då antingen gå direkt dit eller ta buss ifrån Odengatan som snabbt tar honom till tekniska. SE har ingen rimlig anledning att gå söderut mot mordplatsen. Förvisso är det kallt o han vill in till värmen fort så T-banan ter sig som ett smart val initialt. Men sedan tvingas han byta till buss vid Mörby o stå o frysa utomhus och dessutom stannar bussen mycket längre ifrån hans hus om man ser till hur nära Roslagsbanans station Enebyberg ligger. Dessutom är Roslagsbanan en trevligare miljö, lugnare än nattbuss eller t-banan då det är lönehelg. Man kan dessutom värma sig inne på Östra station om tåget inte är inne. Som jag minns det gick sista tåget ca 00.30. Sammantaget en mycket mycket bättre resväg än den SE hävdar. En möjlig teori med detta är att han de facto går norrut mot Odengatan för att ta buss eller vika upp mot Östra Station, då ser paret Palme på vägen och vänder efter.
Citera
2020-05-19, 08:30
Medlem
p.norths avatar
Den här Fauzzi då? Han uppmärksammade A.B men inte SE som kanske var 20 meter bakom?
Citera
2020-05-19, 08:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Jo det har jag hävdat flera ggr. SE närmaste väg hem är att åka Roslagsbanan o då antingen gå direkt dit eller ta buss ifrån Odengatan som snabbt tar honom till tekniska. SE har ingen rimlig anledning att gå söderut mot mordplatsen. Förvisso är det kallt o han vill in till värmen fort så T-banan ter sig som ett smart val initialt. Men sedan tvingas han byta till buss vid Mörby o stå o frysa utomhus och dessutom stannar bussen mycket längre ifrån hans hus om man ser till hur nära Roslagsbanans station Enebyberg ligger. Dessutom är Roslagsbanan en trevligare miljö, lugnare än nattbuss eller t-banan då det är lönehelg. Man kan dessutom värma sig inne på Östra station om tåget inte är inne. Som jag minns det gick sista tåget ca 00.30. Sammantaget en mycket mycket bättre resväg än den SE hävdar. En möjlig teori med detta är att han de facto går norrut mot Odengatan för att ta buss eller vika upp mot Östra Station, då ser paret Palme på vägen och vänder efter.

Tänk vilken tur för honom då att han har med sig en laddad revolver. Och hur ska man se på den omständigheten att nån väljer att skjuta statsministern utanför sin arbetsplats. Det kanske är smart? Och att göra det ett par minuter efter att man har sagt adjö till väktare som arbetar ett femtiotal meter från MP. Det är inget annat än artisteri.
Citera
2020-05-19, 08:38
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p.north
Den här Fauzzi då? Han uppmärksammade A.B men inte SE som kanske var 20 meter bakom?
Antingen så misstar sig NF var någonstans han är på Sveavägen när han möter den person som går efter LOP och ser SE eller så har inte SE kommit ut från kontoret än vilket är det som jag tror. I min värld har SE varit på mordplatsen men har inte sett något av vikt för han kommer för sent. SE hjälper säkert till med ex. att påpeka för AH o den andre Stefan någonting om hur man gör men SE är en sådan grå person att man inte lägger märke till honom. SE vill göra sig mer behövd än vad han behöver, gillar att synas i media o leka viktig, det är hans five minutes of Fame. Om man är lagd åt det hållet så skulle jag ha lämnat ett avskedsbrev efter mig på dödsbädden eller som i detta fall när han tog livet av sig.
Citera
2020-05-19, 08:41
Medlem
Suckmesidewayss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pessimistkonsult
Tänk vilken tur för honom då att han har med sig en laddad revolver. Och hur ska man se på den omständigheten att nån väljer att skjuta statsministern utanför sin arbetsplats. Det kanske är smart? Och att göra det ett par minuter efter att man har sagt adjö till väktare som arbetar ett femtiotal meter från MP. Det är inget annat än artisteri.
Ja, jag håller med. Visst finns det folk därute som har ett vapen på sig men det är för mycket slump som skulle sammanfalla så i min värld är inte SE GM. Dessutom står SE o pratar några minuter med vakten på Skandia innan han kliver ut på gatan, ytterligare en faktor som inte rimmar med att SE är GM.
Citera
2020-05-19, 08:44
Medlem
p.norths avatar
Borde inte Fauzzi ha sett gänget då?
Dom här gänget borde väl ha befunnit sig mellan Fauzzi och AB?
Citera
2020-05-19, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Suckmesideways
Ja, jag håller med. Visst finns det folk därute som har ett vapen på sig men det är för mycket slump som skulle sammanfalla så i min värld är inte SE GM. Dessutom står SE o pratar några minuter med vakten på Skandia innan han kliver ut på gatan, ytterligare en faktor som inte rimmar med att SE är GM.

Vi är ense. Man får trolla skamlöst med både knän och intellekt för att få honom till GM.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in