Citat:
Ursprungligen postat av
Bambambi
Men den kvällen åkte han ju tåg till Ljungskile och enligt tågvärd hade han ingen väska med sig.
Tågvärden såg ingen väska vid hans stol eller på hyllan. Men man kan väl ställa väskor på tåggolvet bredvid tex ingången?
Varför han sen sparade huvudet kan ju bero på att dödsorsaken syns där.
Eller så ville han kanske begrava huvudet på ett bättre och finare sätt.
Eller så skulle han göra något rituellt med huvudet kanske, typ "här är Lucifers huvud".
Citat:
Ursprungligen postat av
Browndawg
Enligt tågvärdarna hade han inget lik med sig. Finns heller inte så mycket tid till att göra i ordning det som du beskriver. Tåget gick 19.07. Så nej det tror jag inte.
Skära av huvudet, och sen stoppa ner resten av kroppen i en stor resväska, och kanske även skära av det som han märker inte får plats i väskan. Hur lång tid tar det?
Om hennes mamma faktiskt pratade med Wilma klockan 17.00 på torsdagen den 14 november 2019, det är oklart när jag läser sida 532 och framåt i FUP. Och hur som helst så slutade det samtalet strax efter kl.17.00. Så om han dödade henne kort därefter, kanske pga något hon sa till sin mamma, och sen skär han av huvudet mm. Och sen drar han iväg med väskan till tåget, då borde det väl gå tidsmässigt?
Och grannarnas vittnesmål om bråk och tunga steg i trappan är ju så virriga, så det kan ha skett någon helt annan dag av någon helt annan person tom.
Och om han var psykotisk så kan han ha förberett det hela med väskor mm, som ett uppdrag att döda "Lucifer". Kom ihåg också att "han" har skrivit om "deep six" på sitt Twitter-konto. Och "deep six" betyder ju att begrava någon typ. Vi har skrivit om det tidigare i tråden. Men strunt i det nu och fokusera på om min teori är möjlig tidsmässigt.
Tex, hur långt är det från hans bostad till tåget där han gick på?