2020-05-18, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnubbenXX
Hur är det med SSAB? Någon som köpt?
Det var ett av bolagen jag köpte (strax efter 9) med fetaste stången (lång pos) idag i och med att jag trodde börsen och med det många stora bolag skulle gå ner kraftigt idag (läs mitt tidigare inlägg om detta låter konstigt).
Senast redigerad av Fineman 2020-05-18 kl. 18:37.
Citera
2020-05-18, 18:36
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victore
Inte är det investerare som pumpar börsen Staten med alla skattemiljader...

SSAB närmare 9,99% upp på en dag. Där stålkokeriet går knackigt på halvfart vad jag vet.

Munthers som vare totalt osexig ventilationsaktie redan innan Covid-19 o som nu ligger högre än för ett år sedan (idag 6,7% upp).

Skanska 6.5% upp. Skanska må vara solidt o ha tillgångar men nybyggnation känns inte riktigt just nu som en framtidsbransch. Speciellt när vi står inför en fastighetskris.

Hela cirkusen är osund, o känns som om den kommer sluta med förskräckelse.
frågan är sälja av eller ligga kvar på det man har.
Citera
2020-05-18, 18:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Hur reagerar omx på att Sverige kan ha högst dödlighet per capita av corona? Plus 5%!
Tror det faktum att Danmark öppnar upp, bland andra, har mycket mer betydelse för börsen än om våra sjukaste och äldsta avlider, hur illa de än låter.

Alla som skriker nu att den går upp på inget, varför gick den ner i slutet av förra veckan då? Båda rörelserna var lika substanslösa i mina ögon och nu tog dom ut varann.
Citera
2020-05-18, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Manipulering.

Det gäller att få in småspararnas pengar i systemet.
Två saker som triggar: Rädsla för Inflation samt Trigga/stressa girigheten hos småsparare som tror att nu är det brottom att göra klipp.

Vissa aktörer trissar upp priser säljer av.
Sedan faller kurserna igen. Man trissar upp o säljer mer. När det sedan är dags så låter man botten gå ur marknaden o allt faller ytterligare 20 - 30%. Sedan är musklerna slut hos radhusfolket o många kommer tvingas paniksälja när snön börjar falla.

Det var trots allt deflation i April...

Det kan nog stämma ja. Tittar man på norwegian flyger ju småsparare dit med hopp om goda klipp. JAG bara NEEEJ ni blir brutalt utspädda så fort nya aktierna tillkommer. Va va det 95% utspädning.... Jösses, sitter Agda 85 på sina sista sparpengar och spelar onlinepoker på avanza. 🤦‍♂️
Citera
2020-05-18, 18:44
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Tror det faktum att Danmark öppnar upp, bland andra, har mycket mer betydelse för börsen än om våra sjukaste och äldsta avlider, hur illa de än låter.

Alla som skriker nu att den går upp på inget, varför gick den ner i slutet av förra veckan då? Båda rörelserna var lika substanslösa i mina ögon och nu tog dom ut varann.

Det är i rörelserna som man tjänar stora pengar på kort tid.
O vinnaren är alltid den hand som skapar dessa rörelser.
Citera
2020-05-18, 18:51
Medlem
Citat:
SSAB närmare 9,99% upp på en dag. Där stålkokeriet går knackigt på halvfart vad jag vet.

Munthers som vare totalt osexig ventilationsaktie redan innan Covid-19 o som nu ligger högre än för ett år sedan (idag 6,7% upp).

Skanska 6.5% upp. Skanska må vara solidt o ha tillgångar men nybyggnation känns inte riktigt just nu som en framtidsbransch. Speciellt när vi står inför en fastighetskris.

Korta räntefonder eller guld,känns lite som man blir rövknullad vilket som,ursäkta språket!
Citera
2020-05-18, 18:53
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victore
Korta räntefonder eller guld,känns lite som man blir rövknullad vilket som,ursäkta språket!

Jag köpte min guldkudde för många år sedan. Då sa alla att jag var en idiot.
Nu sover jag gott.
Citera
2020-05-18, 18:58
Medlem
Citat:

Nja, Skanska gör också annat, typ infrastruktur, där har det redan börjat beviljas projekt i miljardklassen mitt i denna krisen.

SSAB har ju tagit rejält med stryk, och är i grunden ett stabilt företag, dagens nyhet om de diskussionerna med tyska motparten var väl en orsak till ökningen.
Citera
2020-05-18, 19:02
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av David86
Nja, Skanska gör också annat, typ infrastruktur, där har det redan börjat beviljas projekt i miljardklassen mitt i denna krisen.

SSAB har ju tagit rejält med stryk, och är i grunden ett stabilt företag, dagens nyhet om de diskussionerna med tyska motparten var väl en orsak till ökningen.

Det börde inte vara så stora rörelser.
Citera
2020-05-18, 19:07
Medlem
AoE3#1s avatar
DJ verkar möta på motstånd här vid 24600. Vad tror ni? Bryter här och akjiter upp eller går ner häeifrån? Bryter den återgår jag till det "normala" och trycker in 10k i månaden i långsiktiga aktier
Citera
2020-05-18, 19:07
Medlem
Citat:
Det börde inte vara så stora rörelser.
Men de rasade ju mycket i förra veckan, dom ligger fortfarande lägre nu än för en vecka sen. Om man tycker dagens rörelser var konstiga borde man fråga sig varför de gick ner så kraftigt förra veckan. Jag har fortfarande inte kommit underfund med varför allt gick ner som det gjorde förra veckan, vet du?
Citera
2020-05-18, 19:10
Medlem
trailblasers avatar
Jag märker en tydlig trend bland vissa användare i detta forum.

Är börsen röd, ja då jäklar är undergången nära. Folk måste flytta ut på gatorna, osv.

Är börsen blå, ja då kan man ana en frustration bland samma användare. Möjligen lite FOMO som infinner sig. Vad vet jag.

Det är iallafall intressant beteende.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in