2020-03-11, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotebro-conny
Blir det ytterligare ras i dag som eskalerar när USA öppnar och inför stängningen över helgen är det inte omöjligt att jag fyndar en liten sudd redan i em i första hand tänkta för kortsiktig vinsttill månd eller tisd.

Kommentarer på det? För ivrig? När kommer rekylen?

Hur gick det med dina fynd?
Citera
2020-03-11, 18:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TonyBergman
Själv har jag fyllt på i typ de mesta jag äger.
Evolution gaming dippade -8% vid öppning. Där köpte jag. Även fyllt på u storytel, fortnox.
Undviker förhoppningsbolag som försöker få fram vaccin.
Jag är långsiktig så ser detta som bra tillfällen.

Fyller du fortfarande på för fullt?
Citera
2020-03-11, 18:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eat2grow
Jag tipsar dig om Castellum och Investor. Har rasat ordentligt, men är i grunden stabila bolag med bra utdelning.

Hoppas ingen nappade på detta tips.
Citera
2020-03-11, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Harrywinston
Amerikanska flygbolag kanske? Jag är sugen på Delta airlines. P/E kring 7 sist jag tittade och drygt 3% utdelning.

De har nog ännu lägre pe nu.
Fynda?
Herregud.
Citera
2020-03-11, 19:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
De har nog ännu lägre pe nu.
Fynda?
Herregud.
Flygbolag rör bara den psykiskts starke, har faktiskts köpt en liten chans post norweigan idag. Ångrar det så här i efterhand men rycktes med 😂

Tror dom kan sjunka 50% till om det vill sig illa. Men då får man fånga kniven och hoppas de inte konkar 😄
Sen även en post Telia, tråkig men stabil.
Citera
2020-03-11, 19:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Abcdefgordon
Hur gick det med dina fynd?

Bara fint tack!

Laddar för ett nytt gäng Swedbank, sneglar även på Abb som fått mycket stryk också pga oljan.

Båda fina bolag med utdelning som jag redan har en liten skvätt av som långsiktigt innehav.

Fortsätter med kortsiktiga affärer men går dom snett får dom bli långsiktiga

Håller även ett öga på Fing när/om dom handlas till runt 10an åker nog ett gäng sådana in också.

Själv då?
Citera
2020-03-11, 20:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Flygbolag rör bara den psykiskts starke, har faktiskts köpt en liten chans post norweigan idag. Ångrar det så här i efterhand men rycktes med 😂

Tror dom kan sjunka 50% till om det vill sig illa. Men då får man fånga kniven och hoppas de inte konkar 😄
Sen även en post Telia, tråkig men stabil.

Bättre att fånga en fallande kniv än att få den i foten

Hur resonerar du runt Telia? En stabil utdelningsaktie eller ser du potential för någon företags specifik kursökning?
Citera
2020-03-11, 20:22
Medlem
Citat:
Bättre att fånga en fallande kniv än att få den i foten

Hur resonerar du runt Telia? En stabil utdelningsaktie eller ser du potential för någon företags specifik kursökning?
Ja norweigan är egentligen bara dumheter att köpa. Lotteri.

Enbart som stabil utdelningsaktie, finns risk att den går ner eller till och med under 30 strecket om det vill sig illa här.
Men konkurs är uteslutet och blir det en riktig börskrasch kan man förvänta sig att värdet är återställt inom 3år, plus att man haft en OK utdelning under tiden. Det blåser snålt och det är få aktier som känns så stabila som Telia och tele2.

Handla i omgångar, månadsvis på stabila bolag så finns det en god chans till fina affärer.
Citera
2020-03-11, 20:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bavertass
Ja norweigan är egentligen bara dumheter att köpa. Lotteri.

Enbart som stabil utdelningsaktie, finns risk att den går ner eller till och med under 30 strecket om det vill sig illa här.
Men konkurs är uteslutet och blir det en riktig börskrasch kan man förvänta sig att värdet är återställt inom 3år, plus att man haft en OK utdelning under tiden. Det blåser snålt och det är få aktier som känns så stabila som Telia och tele2.

Handla i omgångar, månadsvis på stabila bolag så finns det en god chans till fina affärer.

Jo Telia har funnits med i omgångar och jag håller med dig. Och jag får tacka för att du påminde om dom.

Är i regel också lite för snabb på avtryckaren men med bra stabila större bolag som man kan behålla i många år är det ju inget jätte problem.
Citera
2020-03-11, 20:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ZiggeZiggarett
Tack för dina tankar.

Bufab? Är inte det Skruv och Mutter från Småland made in china? Hur tänker du där?

Du har ju även LUPE som gör vinst och pumpar upp olja till rimlig kostnad.

Krisen i Kina är ju typ över så det är lugnt. Europa står på tur inför Corona.

Citat:
Ursprungligen postat av BajsBoo
Eller gör man precis tvärtom... väntar till det bottnat och det stiger var vecka istället.

Ah fast det går ju inte, ringer du mig när det bottnar då så börjar jag köpa?
Citera
2020-03-11, 21:43
Medlem
Citat:
Bara fint tack!

Laddar för ett nytt gäng Swedbank, sneglar även på Abb som fått mycket stryk också pga oljan.

Båda fina bolag med utdelning som jag redan har en liten skvätt av som långsiktigt innehav.

Fortsätter med kortsiktiga affärer men går dom snett får dom bli långsiktiga

Håller även ett öga på Fing när/om dom handlas till runt 10an åker nog ett gäng sådana in också.

Själv då?
ABB olja?
Citera
2020-03-11, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModeratorGuden
Krisen i Kina är ju typ över så det är lugnt. Europa står på tur inför Corona.

Ah fast det går ju inte, ringer du mig när det bottnar då så börjar jag köpa?
En idiot kan se när det bottnat, det betyder att börsen går stabilt upp igen en längre period.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in