2020-05-18, 17:31
Medlem
Snälla, hur I helvete kan OMX gå +4,78 % idag. På vilka nyheter,? Allt är ju dystrare än dystert. - 3% imrn då? All in bear klon imrn.
Citera
2020-05-18, 17:32
Medlem
Börs, jag förstår dig inte.

Tvingad till förlust i kort position idag. Tur den var minimal. Det känns inte attraktivt att handla i denna marknad, även om en stor del av uppgången beror på tech och obligationssubstitut som varit största delen av uppgången under senaste decenniet. Finns således fortfarande attraktiva bolag men dessa lär väl följa med marknaden ner om detta glädjefnatt tar slut.
Citera
2020-05-18, 17:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mullvaden1989
Snälla, hur I helvete kan OMX gå +4,78 % idag. På vilka nyheter,? Allt är ju dystrare än dystert. - 3% imrn då? All in bear klon imrn.

Inte är det investerare som pumpar börsen Staten med alla skattemiljader...
Senast redigerad av victore 2020-05-18 kl. 17:35.
Citera
2020-05-18, 17:35
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Vet ej men vi var många som tankade bear omx sista halvtimmen. Tror på -3% imprgon men man vet aldrig. DJ verkar vilja testa 24600 idag och bryter den motståndet kan vi alla säga hejdå till vår bear. Fortfarande sitter en kille på NON kvar med 400 000 aktier i bear certet han har 7.3 gav på. Certet stängde på cirka 2.3. Nåt att skratta åt
Citera
2020-05-18, 17:36
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fumbduck
Börs, jag förstår dig inte.

Tvingad till förlust i kort position idag. Tur den var minimal. Det känns inte attraktivt att handla i denna marknad, även om en stor del av uppgången beror på tech och obligationssubstitut som varit största delen av uppgången under senaste decenniet. Finns således fortfarande attraktiva bolag men dessa lär väl följa med marknaden ner om detta glädjefnatt tar slut.

Ja, jag blev också tvingad.. tog inte ut min vinst på 5% och nu blev jag tvungen att köpa mer i slutet för att sänka min gav.

Börsen är just nu ett stort skämt med alla dessa centralbanker som manipulerar
Citera
2020-05-18, 17:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AoE3#1
Ja, jag blev också tvingad.. tog inte ut min vinst på 5% och nu blev jag tvungen att köpa mer i slutet för att sänka min gav.

Börsen är just nu ett stort skämt med alla dessa centralbanker som manipulerar

Sen gammalt,jag sa det redan 2007,låt marknaden ta problemen så sa jag 2007....men nej nej spruta pengar i en invalidmarknad utan styrsel är rätta medicinen...tack socialdemokraterna!
Citera
2020-05-18, 18:04
Medlem
AoE3#1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av victore
Sen gammalt,jag sa det redan 2007,låt marknaden ta problemen så sa jag 2007....men nej nej spruta pengar i en invalidmarknad utan styrsel är rätta medicinen...tack socialdemokraterna!
Hur reagerar omx på att Sverige kan ha högst dödlighet per capita av corona? Plus 5%!
Citera
2020-05-18, 18:06
Medlem
TheRiddle-s avatar
Småkomiskt att det är mer sura miner här när börsen går upp än när den går ner. Hade det varit ett år sen hade jag antagligen sällat mig till dom sura minerna, bear skit med hävstång har snott mer pengar från mig än jag vill erkänna.
Citera
2020-05-18, 18:10
Medlem
Det är väl nu det stiger när ingen fattar någonting. Allt snack om guld och bear har man ju hört förut. Gäller bara att pricka rätt. Tar 500 i Blanco och går all in.
Citera
2020-05-18, 18:10
Medlem
Jag kom på hur man ska tackla börsen i dagsläget. Det funkade iaf utmärkt idag med min strategi. Jag gjorde följande igår kväll: Räknade, analyserade, funderade osv osv för att på bästa möjliga rationella vis komma fram till vad man skulle köpa idag osv och jag kom fram till att det mest förnuftiga i nuläget borde vara att korta börsen och ett flertal aktier. Innan jag agerade efter detta glömde jag dock inte bort den sista och mycket viktiga parametern i sammanhanget; nämligen att börsen just nu är motsatsen till rationell, förnuftig osv och att jag därför borde agera helt tvärtom mot vad jag kom fram till så jag köpte 10 aktier med största hävstång och bull som fan på OMX. Gick hur bra som helst. Och eftersom att det verkligen känns som att det borde rasa en del imorn så blir det långa positioner imorn med.
Citera
2020-05-18, 18:18
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Manipulering.

Det gäller att få in småspararnas pengar i systemet.
Två saker som triggar: Rädsla för Inflation samt Trigga/stressa girigheten hos småsparare som tror att nu är det brottom att göra klipp.

Vissa aktörer trissar upp priser säljer av.
Sedan faller kurserna igen. Man trissar upp o säljer mer. När det sedan är dags så låter man botten gå ur marknaden o allt faller ytterligare 20 - 30%. Sedan är musklerna slut hos radhusfolket o många kommer tvingas paniksälja när snön börjar falla.

Det var trots allt deflation i April...
Citera
2020-05-18, 18:27
Medlem
Haddock93s avatar
Lite kul att se ”förvirringen” här inne hur OMX kan rusa så mycket på något så fjuttigt som hopp om vaccin, som ändå kan ta väldigt lång tid tills det kommer. Detta är vad jag kallar säljsignal

Precis det som den här killen pratar om i klippet jag nyss lyssna på:

https://youtu.be/MD0nFmnBfBI
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in