Mera en målgruppsgrej. Vill man innefatta de mörkhyade i en målgrupp man marknadsför en pryl/tjänst till, ja då är det nog bäst att se till å ha med några sådana i reklamsnutten också
Det handlar inte om någon konspiration utan om en ängslighet, vilket genomsyrar hela samhället. "Vi måste nog ha med någon invandrare annars får vi kanske kritik" eller "vi måste ta med någon mörkhyad så folk inte tror vi är rasister".
Det finns massor av vetenskap bakom detta.
Vita gillar att se på svarta, svarta gillar inte att se på vita. Vita vänstermänniskor gillar inte att se på vita.
Kolla upp in-group bias by race and political ideology så ser du det svart på vitt.
Mera en målgruppsgrej. Vill man innefatta de mörkhyade i en målgrupp man marknadsför en pryl/tjänst till, ja då är det nog bäst att se till å ha med några sådana i reklamsnutten också
Jag tror inte alls att det handlar om att sälja prylar till negrer.
Det handlar om att reklambyråer är så extremt ängsliga och rädda för kritik om de bara har med vita människor i reklamen. Denna ängslighet har smittat av sig på hen-bögarna på reklamköparnas marknadsavdelningar. Dessa tror numera att det är en grundlag att reklam måste innehålla människor av alla kulörer och sexuella läggningar.
Midsommarreklam för Abbas sill, i bakgrunden sjungs "en gång vi segla i hamn" i nån slags modern version vilket ackompanjeras av en svart främling vid bordet
Jag bilade från Tokholm till Råttköping och fick höra arabisk-brytande reklam för Länsförsäkringar som har fucking trähondramiljonner i åtterbärring å dela yt till sinna vahettere mäddlämmar.
Ha ha ja. Jag ber om ursäkt och jag passar väl på att be Trygg Hansa om ursäkt också, samtidigt. Men jag undrar ju, om jag har sett fel, är jag den enda?
Hahaha, det här var en ögonöppnare för mig. Hur fan lyckas han med att se så rasblandad/"afroamerikansk" ut i den korta versionen av filmen, samt på stillbilder från nämnda film? Jag hade just den här reklamen i åtanke när jag gick in i tråden nyss, och endast en sida bakåt hittar jag detta.
Har en längre tid kollat reklaminslagen i tv och i nästan alla förekommer någon svart person, ofta väldigt konstruerat, ex en familj som ser svensk ut och så mitt i alltihop ett svart barn. Man undrar om det är en adopterat barn eller kanske en lekkompis ur en svart grannfamilj.
Det är som att det anses så jävla fel att vara svensk och vit i Sverige idag att det måste ursäktas genom att i alla sammanhang ha med "en obligatorisk neger"!
Senast redigerad av Gothicat 2020-06-19 kl. 11:12.