2020-05-15, 05:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pocahontas vän
Lol. Nu argumenterar jag inte för att de ska bli en kvasiterroristisk rörelse utan snarare att de saknar all förmåga till att bli det, även om de så skulle vilja. I samband med att afa, eller våldsbejakade vänsterextremism överlag, antog postkolonialismen alienerade de även de vita män från arbetarklassen. Det har gått så långt att den postmoderna vänsterrörelsen till och med hånar Tommie Lindh när han gav sitt liv för att avbryta en våldtäkt. Vilka tidigare kommunist rörelser hade hånat en sådan människa? Ingen.

Det var ju så vänsterextremisterna brukade vara. Snygga, unga och kapabla. Back in the 70s.
Men du menar alltså att små vegaantjejer inte är så farliga?
Citera
2020-05-18, 00:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torstenferdinand
Ja men att bägaren rinner över hos någon och gör korkat, kontraproduktivt skit som detta är något jag oftare förväntar mig från damp-högern istället. Håller faktiskt vänstern till en högre standard än detta, även fast jag själv inte helt och hållet är vänster.
Den autonoma vänstern dit AFA kan räknas har ju hembesök, vandalism och klotter som en del i sitt arbetssätt så inget nytt direkt,det erkänner de ju själva om du skulle fråga dom. Det du kallar damphögern dit jag själv förmodligen räknas brukar inte pyssla med sådant på det stora hela. Jag vet inte riktigt hur det ser ut i alla nationella organisationer men de jag har varit verksam i dvs NSF, SvP och AfS så har jag aldrig någonsin varit med om någon vandalism. Det närmaste man kan komma i så fall är väl att man satte upp klistermärken, affischer o dyl. Personer som det slog över för och gjorde sig skyldiga till dummare saker uteslöts konsekvent ,även om det var ovanligt att sådant inträffade. Det enda jag kan dra mig till minnes som ansågs som bra vandalism var när nationella på 90 talet vandaliserade en pedofilutställning på ett museum på 90 talet som visade bilder på nakna barn, när det fortfarande var tillåtet med barnporr i landet
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-18 kl. 01:08.
Citera
2020-05-18, 12:44
Medlem
malva123s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WhiskeyTango84
Den autonoma vänstern dit AFA kan räknas har ju hembesök, vandalism och klotter som en del i sitt arbetssätt så inget nytt direkt,det erkänner de ju själva om du skulle fråga dom. Det du kallar damphögern dit jag själv förmodligen räknas brukar inte pyssla med sådant på det stora hela. Jag vet inte riktigt hur det ser ut i alla nationella organisationer men de jag har varit verksam i dvs NSF, SvP och AfS så har jag aldrig någonsin varit med om någon vandalism. Det närmaste man kan komma i så fall är väl att man satte upp klistermärken, affischer o dyl. Personer som det slog över för och gjorde sig skyldiga till dummare saker uteslöts konsekvent ,även om det var ovanligt att sådant inträffade. Det enda jag kan dra mig till minnes som ansågs som bra vandalism var när nationella på 90 talet vandaliserade en pedofilutställning på ett museum på 90 talet som visade bilder på nakna barn, när det fortfarande var tillåtet med barnporr i landet

Du är väl medveten om att det sysslas friskt med olika typer av vandalism inom NMR som ju är den nationella organisationen som varit dominerande sedan SvP lade ner?
Citera
2020-05-18, 14:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av malva123
Du är väl medveten om att det sysslas friskt med olika typer av vandalism inom NMR som ju är den nationella organisationen som varit dominerande sedan SvP lade ner?
Möjligt, jag har aldrig varit medlem där utan kan bara tala för det jag vet säkert och upplevt själv. Vandalism som någon form av verktyg var aldrig aktuellt i de organisationerna som jag själv vart involverad i under åren. Däremot så förekom det något enstaka fall och de individerna tog man avstånd ifrån. Oorganiserade och gravt alkade skinnskallar däremot brukade dock vandalisera en hel del i fyllan och villan under 80 och väldigt tidigt 90 tal. Ett beteende som organiserade nationella såg ner på dvs både fylleriet, slagsmålen och vandalismen. De som var villiga att lämna sådant trams bakom sig var välkomna, resten inte.
Senast redigerad av WhiskeyTango84 2020-05-18 kl. 14:25.
Citera
2020-05-28, 12:50
Medlem
Shine_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av h893a
Nästa form av "aktivism" kanske blir att en annan grupp bryter sig in i ditt hus i gryningen, släpar ut dig på gatan och sätter en kula i pannan. Vissa tycker att du förtjänar det. Jag antar att det är ett sånt samhälle du förespråkar om det inte är demokrati vi ska ha.

Har du lässvårigheter/svårigheter med begåvning? Jag skriver ju att jag inte tycker att det är dåligt/fel men att känslan är att hon förtjänar det. Det betyder inte att jag anser att det är rimlig aktivism, tvärtom.
Citera
2020-06-02, 03:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av h893a
Nästa form av "aktivism" kanske blir att en annan grupp bryter sig in i ditt hus i gryningen, släpar ut dig på gatan och sätter en kula i pannan. Vissa tycker att du förtjänar det. Jag antar att det är ett sånt samhälle du förespråkar om det inte är demokrati vi ska ha.

Det är Svenonius som sysslar med dödlig politisk aktivism. Att vara korrupt och att gravt missköta sjukvårdspolitiken kostar människoliv.

Att någon på ett icke-våldsamt sätt reagerar på hennes beteende är inte problemet.
Citera
2020-06-10, 13:02
Medlem
ZeMans avatar
Fredrik Reinfeldt lär ha sagt följande om en sverigedemokrat som påstod att han fick ett hakkors inristat i pannan av vänsterextremister (Enligt en rättsläkare hade han inristat hakkorset själv):
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Reinfeldt
Jag tar avstånd från alla former av våld och hot. Men vill gärna påpeka att de som lever på att driva upp ett vi- och dom-tänkande och ett i grunden hatfullt sätt att se på relationer mellan människor inte ska bli förvånade om sådant händer. Reinfeldt

Nu har Irene Svenonius fått turen att blå påhälsad av AFA. Kanske skulle man kunna säga att dom som är en del av staten och kapitalet också driver upp ett vi och dom-tänkande? Irene var ansvarig för upohandlingen av rekorddyra Nya Karolinska. Tyska sjukhus kostade en fjärdedel så mycket att bygga och var ändå mer funktionella. Det är knasbollar som röstar på ljugande sverigedemokrater och omåttligt giriga moderater.

källor:
https://www.expressen.se/nyheter/reinfeldt-i-sd-brak/
https://konkrt.se/2020/03/26/m-toppa...infeldt-koper/
https://www.expressen.se/halsoliv/kr...-helt-absurt-/
Citera
2020-07-27, 16:51
Medlem
Musik.mannens avatar
Nu har kärringen hamnat i blåsväder igen!

Moderata finansborgarrådet Iréne Svenonius i Stockholm är inblandad i ännu en korruptionsskandal. Denna gången har hon hjälpt sina partikamrater att bli rika på den pågående coronakrisen.
När den blågröna majoriteten i region Stockholm under ledning av finansborgarrådet Iréne Svenonius (M) skulle handla upp coronatester blev det diagnostikbolaget Werlabs som tog hem affären. Bolaget tillhör Svenonius partikamrater. Henrik Forsberg är företagets VD och Erik Centerlind är företagets produktägare. Båda två sitter i valberedningen för moderaterna på Lidingö. Centerlind är också ledamot av fullmäktige i det moderatstyrda Lidingö.

Affären är sekretessbelagd men enligt veckotidningen Proletären kan de nya korruptionsskandalen ha kostat skattebetalarna drygt 75 miljoner kronor. Affären ska gälla 100 000 coronatester under en fyra veckors period. På sin hemsida Werlab säljer antikroppstester för 750 kronor. Region Stockholm erbjöd testerna gratis så det är skattebetalarna som betalat notan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in