2020-05-08, 18:12
Medlem
Han föreslog under Almedalsveckan att vi skulle ner och spöa svenska motståndsrörelsen. Jag föreslog istället att vi skaffar lite automatvapen med granattillsatser, lägger oss utan för Kallis vecka 29 i en båt och sen låter saker ha sin gång.
Citera
2020-05-08, 19:06
Medlem
Sen tror jag inte på lågintensiva krig. Du antingen låter bli att kriga eller så slår du ut hela fienden på en gång. Finns ingen mening med att spara på saltet liksom..
Citera
2020-05-08, 19:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Musik.mannen
Göteborgs kravallerna 2001 var väl senaste gången som det var ordentliga sammandrabbningar mellan grupperna om jag inte minns fel?
Sedan dess så har dom blivit mesigare.

Jag var med där. Det som dog där var Attack-rörelsen och Tobinskatten m.m.
AFA har gjort mycket nytta mot nazister men i det stora hela är de värdelösa strateger.
Kolla Rosengård när man gick samman med Black Cobra...
Citera
2020-05-09, 13:09
Medlem
Ful.Iraniers avatar
Fattar inte hur afa kan kallas för vänsterEXTREMA. ( Är väl bristen på verkligt vänsterextrema som gör det. ) Eller hur lite kladd på en fastighet kan betraktas som "hotfullt".
Men det är ändå hoppfullt och lovvärt att afa i Stockholm gör lite fina grejer.
Citera
2020-05-11, 22:30
Medlem
Mjälls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ful.Iranier
Fattar inte hur afa kan kallas för vänsterEXTREMA. ( Är väl bristen på verkligt vänsterextrema som gör det. ) Eller hur lite kladd på en fastighet kan betraktas som "hotfullt".
Men det är ändå hoppfullt och lovvärt att afa i Stockholm gör lite fina grejer.

Var kladdet fint menar du? Har du bild?
Citera
2020-05-12, 19:29
Medlem
Tokigt gjort av AFA, men när det kommer till svenonius så har hon nästan slagit rekord i att spilla skattepengar till konsult bolag ( bcg) utan att verifiera vad som erhålls. Belopp som 1,3 miljarder nämns som annars skulle varit vården tillhanda. Utredningar har gjorts o böcker skrivits sammantaget har man inte kunnat verifiera att det skett ngt brottsligt utan bara varit gravt omoraliskt och i o m att politiker inte har ngt ansvar får nog afa s handling möjligen en förståelse. Tycker AFA borde kolla på konsulterna i fina villor
Citera
2020-05-13, 18:41
Medlem
https://www.expressen.se/nyheter/cor...rm-hatkampanj/

Hon pratar ut om det hela i Expres Plus idag. Ingressen:

"Irene Svenonius (M) fostrades av en städerska, en svetsare och en skärgårdsö.

I en intervju med Expressen ger Stockholms finansregionråd sin syn på coronavården, Afa-attacken mot hennes hem och varför hon identifierar sig med flyktingar.

– Jag är inte född med någon silversked i munnen."

Låter tufft det här med "städerska, en svetsare och en skärgårdsö".
Stackarn! Men det är klart, då rättfärdigar det att man stjäl under resten
av sitt liv.
Citera
2020-05-13, 18:44
Medlem
"Jag har själv sett att man relativiserar, och säger: ”Har inte brottsoffret någon form av eget ansvar?” Jag tolererar inte den typen av resonemang. Politiker bär inte ansvar för de hatbrott de utsätts för. På samma sätt som kvinnor absolut inte bär ansvar för att de blir våldtagna om de har en kort kjol.

– Det finns aldrig ursäkter. Oavsett om det sker på nätet, eller om man utför hot mot bostäder, och i praktiken säger: ”Vi vet var du bor, om du inte byter uppfattning, så …”

Det här med att politiker inte bär ansvar för hatbrott låter som en märklig regel att generalisera kring.
Politiker är alltså per definition goda?
Citera
2020-05-13, 18:49
Medlem
"Mellan mötena träffar Irene Svenonius en kollega och passar på att dela ut ett ex av sin egenutgivna bok ”Jag vill avskaffa mig själv” som hennes pressekreterare fiskar upp från sin handväska. Titeln syftar på Svenonius vision om en förstatligad vård, i kombination med privata sjukförsäkringar. Sjukvården år 2050 bör präglas av valfrihet och många olika vårdgivare, säger hon."

Hon vill sabba ännu mera!
Citera
2020-05-13, 18:51
Medlem
ArgusOnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
"Mellan mötena träffar Irene Svenonius en kollega och passar på att dela ut ett ex av sin egenutgivna bok ”Jag vill avskaffa mig själv” som hennes pressekreterare fiskar upp från sin handväska. Titeln syftar på Svenonius vision om en förstatligad vård, i kombination med privata sjukförsäkringar. Sjukvården år 2050 bör präglas av valfrihet och många olika vårdgivare, säger hon."

Hon vill sabba ännu mera!

Vad är det för fel på att få välja och privat vård? Jag har haft privat vård i USA, Malta, Thailand, Spanien och Tyskland. Tyckte det fungerade mycket bra.
Citera
2020-05-13, 19:14
Medlem
"Kommer du flytta tillbaka så småningom?

– En vacker dag. Jag har vänner som är flyktingar, och jag tror att jag kommer att ha det som dem hela mitt liv. De tycker alltid att både Kurdistan och Sverige är deras hem. Så är det för mig också, med Vållö. Jag tror att jag alltid kommer att ha en bostad i Stockholm, men att det kanske blir mer femtio-femtio."
Citera
2020-05-13, 21:09
Medlem
pocahontas väns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverind
Jag hade en lång diskssion med Akke, känd AFA:ist, om varför de var så mesiga. Han är ju rätt hård personligen, men de skaffar inga militära vapen, inga efektiva bomber och de lyckas ofta inte ens möta nazzarna när de är ute för att leta. Många i AFA är punkare som mest gillar att vara fulla. De kanske inte har rätta kontakterna. För viljan borde finnas där.
Lol. Nu argumenterar jag inte för att de ska bli en kvasiterroristisk rörelse utan snarare att de saknar all förmåga till att bli det, även om de så skulle vilja. I samband med att afa, eller våldsbejakade vänsterextremism överlag, antog postkolonialismen alienerade de även de vita män från arbetarklassen. Det har gått så långt att den postmoderna vänsterrörelsen till och med hånar Tommie Lindh när han gav sitt liv för att avbryta en våldtäkt. Vilka tidigare kommunist rörelser hade hånat en sådan människa? Ingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in