Om du läser på sida 37-38 i filen nedan:
(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.
Där ser du att Tishko bara har skrivit ett sms till Wilma efter otrohets-smset. Och hon är väldigt angelägen om att han ska svara henne, hon tex skriver "jag vet att du håller på med din mobil på toa så svara".
Så att skriva på sitt Twitter-konto kanske var något hon gjorde för att få kontakt med honom när han inte svarade.
Men det verkar ju som att han inte ville ha kontakt med henne längre.
Sen på sida 534 i FUP så står det så här:
"Wilma har psykologkontakt i Stenungssund ungdomsmottagning.
Jag tror inte Wilma tar droger.
Socialtjänsten Lysekil är inkopplad pga Wilmas boendesituation med anledning av grälet för
två till tre veckor sedan.
Wilma har förkylningsastma samt panikattacker emellanåt.
Wilma har varit deprimerad pga sin situation med Tishko.
Jag, Marcus och hans pappa känner att det är något som inte stämmer."
Och sen på sida 538-539 i FUP:
"Linda har svårt att komma ihåg och blandar ihop olika samtal. Hon tror att samtalen hon hade
om Tishko var tidigare i veckan. Wilma säger under veckan men inte under torsdagen, att
Tishko hade brutit ihop och sagt att Wilma inte fick lämna honom i denna situationen.
Wilma hade även sagt hon inte kände igen Tishko. Hon har sagt att hon inte kan lämna
honom.
Linda har ett minne av att Wilma skulle träffa tjejkompisen Malin. Linda tror dock att det var
tidigare under veckan som Wilma sa detta.
Linda tror inte att Tishko var hemma när Wilma ringde. För då blev det annorlunda samtal.
Linda minns att Wilma var arg för hon hade talat med farfar, som inte vill ge henne pengar.
Detta kan ha varit på tisdag eller torsdag."
Utifrån Wilmas sms till Tishko, som jag länkade till i början, så var det ju snarare hon som inte ville att han skulle lämna henne. Och allt prat om att Tishko mådde dåligt tiden innan Wilma dog, det kommer ju ifrån Wilma.
Så en teori är att Tishko bråkade med Wilma och grannarna hörde detta, men sen lämnade Tishko lägenheten och åkte mot Göteborg, men gick av i Ljungskile. Och Wilma levde då och var fysiskt oskadd, men hon var helt förkrossad, så hon begick självmord i Tishkos lägenhet. Och sen kom Tishko hem och blev paranoid och rädd att han skulle få skulden för hennes död, och han bestämde sig därför för att stycka och gömma undan hennes döda kropp, utom huvudet som han inte klarade av att göra sig av med.
Hade inte Tishko kontakt med någon annan under den här tiden, någon som kan intyga att han faktiskt mådde så dåligt som Wilma uppgav?
Tishko kanske hade sina problem, med droger och Trump mm, men det kan ju vara ett skäl till att han ignorerade Wilma, vilket hon kanske inte klarade av och därför begick självmord.