2020-05-18, 12:02
Medlem
Kan man se på drog tester att han rökt när jag skumläste så visade drog testerna negativt tycker det är konstigt. Min tanke när han spytt den 13:e på jobbet tror jag det var. Pga drogerna min tanke. Och han kissade på sig i förhör. Då pratades det ju i samma veva om vad pappan frågat honom. Min tanke respekt rädsla för pappan? Var det som utlöste att han kissade på sig? Någon sa väl i förhör att han brukade få stryk av pappan.
Citera
2020-05-18, 12:03
Medlem
Tycker det är så tragiskt att Wilma inte kunde få bo hos sin egen mamma 😭 varför?
Citera
2020-05-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Om du läser på sida 37-38 i filen nedan:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Där ser du att Tishko bara har skrivit ett sms till Wilma efter otrohets-smset. Och hon är väldigt angelägen om att han ska svara henne, hon tex skriver "jag vet att du håller på med din mobil på toa så svara".
Så att skriva på sitt Twitter-konto kanske var något hon gjorde för att få kontakt med honom när han inte svarade.
Men det verkar ju som att han inte ville ha kontakt med henne längre.

Sen på sida 534 i FUP så står det så här:

"Wilma har psykologkontakt i Stenungssund ungdomsmottagning.
Jag tror inte Wilma tar droger.
Socialtjänsten Lysekil är inkopplad pga Wilmas boendesituation med anledning av grälet för
två till tre veckor sedan.
Wilma har förkylningsastma samt panikattacker emellanåt.
Wilma har varit deprimerad pga sin situation med Tishko.
Jag, Marcus och hans pappa känner att det är något som inte stämmer."

Och sen på sida 538-539 i FUP:

"Linda har svårt att komma ihåg och blandar ihop olika samtal. Hon tror att samtalen hon hade
om Tishko var tidigare i veckan. Wilma säger under veckan men inte under torsdagen, att
Tishko hade brutit ihop och sagt att Wilma inte fick lämna honom i denna situationen.
Wilma hade även sagt hon inte kände igen Tishko. Hon har sagt att hon inte kan lämna
honom.
Linda har ett minne av att Wilma skulle träffa tjejkompisen Malin. Linda tror dock att det var
tidigare under veckan som Wilma sa detta.
Linda tror inte att Tishko var hemma när Wilma ringde. För då blev det annorlunda samtal.
Linda minns att Wilma var arg för hon hade talat med farfar, som inte vill ge henne pengar.
Detta kan ha varit på tisdag eller torsdag."

Utifrån Wilmas sms till Tishko, som jag länkade till i början, så var det ju snarare hon som inte ville att han skulle lämna henne. Och allt prat om att Tishko mådde dåligt tiden innan Wilma dog, det kommer ju ifrån Wilma.
Så en teori är att Tishko bråkade med Wilma och grannarna hörde detta, men sen lämnade Tishko lägenheten och åkte mot Göteborg, men gick av i Ljungskile. Och Wilma levde då och var fysiskt oskadd, men hon var helt förkrossad, så hon begick självmord i Tishkos lägenhet. Och sen kom Tishko hem och blev paranoid och rädd att han skulle få skulden för hennes död, och han bestämde sig därför för att stycka och gömma undan hennes döda kropp, utom huvudet som han inte klarade av att göra sig av med.

Hade inte Tishko kontakt med någon annan under den här tiden, någon som kan intyga att han faktiskt mådde så dåligt som Wilma uppgav?
Tishko kanske hade sina problem, med droger och Trump mm, men det kan ju vara ett skäl till att han ignorerade Wilma, vilket hon kanske inte klarade av och därför begick självmord.

Ja hon har förmodligen varit helt oskadd när tishko lämnade henne och sedan tagit livet av sig genom att misshandla sig själv oerhört brutalt, kanske huggit sig med kniv och sedan då slagit sönder hela sitt ansikte, därav blodstänk och div substanser utefter möbler och väggar på flertalet ställen. Sedan har hon på ett mirakulöst sätt lyckats släpa runt sig själv helt nersölad av blod i större delen av lägenheten för att sedan krypa upp i sängen och somna in. Logiskt!
Citera
2020-05-18, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Ja och om han själv är ovetande, hur är han säker på att de inte är inblandade 🤦🏼‍♀️
precis
Citera
2020-05-18, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja hon har förmodligen varit helt oskadd när tishko lämnade henne och sedan tagit livet av sig genom att misshandla sig själv oerhört brutalt, kanske huggit sig med kniv och sedan då slagit sönder hela sitt ansikte, därav blodstänk och div substanser utefter möbler och väggar på flertalet ställen. Sedan har hon på ett mirakulöst sätt lyckats släpa runt sig själv helt nersölad av blod i större delen av lägenheten för att sedan krypa upp i sängen och somna in. Logiskt!
Klockrent logiskt 😂
Citera
2020-05-18, 12:08
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Varför finns då Tishkos blod blandat med Wilmas blod i kuddstoppningen?

Dina ursäkter för honom börjar bli väldigt desperata nu. Ser du inte det? Till och med hans pappa förstod direkt att han har dödat henne, när han fick höra att huvudet hittades i hans lägenhet. Direkt sa han "Det är han". Direkt visste han.

Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Wilma kan ha haft en hemlig beundrare som förföljde henne, och väntade tills Tishko hade lämnat lägenheten och gick då in. Någon komplett galning, tex någon som Wilma kände på något sätt. Då kan det bli skrik och brutalt när det inte blir som beundraren tänkt sig, tex slag i ansiktet.
Och hur vet vi att det inte finns spår av den personen i lägenheten, och sperma i hennes kropp som inte har hittats för att Tishko eller mördaren, flyttade den ut ur lägenheten?
Det måste ju finnas spår av andra än Tishko och Wilma i lägenheten. Och beundraren kanske mest tog på hennes kropp, inte på hennes huvud som de har hittat. Och det var ju vinter och kallt så han kanske hade handskar och mycket kläder på sig, och mössa.

Intämmer med @Browndawg: OCH blandat DNA från både W och T i blodspåren [ enligt analys minst 3 slag ] på väggen t.v vid balkongen

VardagsrummetI det undersökta området benämnt fönstervägg säkrades blod (S047-S052) avseende kommande DNA-analys.
x Svar från NFC gällande S051: På topsen påvisades blod. Analysen visar en blandning av DNA från minst två personer. Resultaten talar extremt starkt för att huvuddelen av DNA:t kommer från Wilma Andersson (Grad +4),@a. Resultaten talar extremt starkt för att den mindre delen av DNA:t kommer från Tishko Ahmed (Grad +4)

Han har troligen gett henne 3 hårda slag där och samtidigt själv fått en skada.
Troligen, åtminstone något, knytnävsslag enligt mig.
Citera
2020-05-18, 12:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av T34Panzer
Varför blanda in himlen om han inte var på väg dit...?

”Enligt uppgifter till Aftonbladet hittade personalen också en pet-flaska med en misstänkt blandning av tvättmedel, tvål och vatten i cellen. På skrivbordet i cellen hade han lämnat en lapp med texten: ”Ni kommer aldrig att lösa Wilmas mord. Jag bestämmer över mitt eget liv.”

När han kom tillbaka till häktet fick han inte återvända till sin cell utan flyttades till ett annat rum där han sattes under ständig bevakning av personal. Det då han, enligt uppgifter till Aftonbladet, bedömts ha självmordstankar och tankar på självskadehandlingar.

När han inte fick komma tillbaka till sin egen cell började han sparka och slå i väggar och skrika att han skulle göra kaos. Han säger också att ”de inte ville ha honom”, vilket ska syfta på himlen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/4qPadV/wilmas-misstankta-mordare-lamnade-lapp-i-cellen-kommer-aldrig-att-los

Han hade dragit i sig tvättmedel..nu spelar han självmordskortet för å slippa fängelse.

Klart inte himlen vill ha en mördare..
Citera
2020-05-18, 12:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Han måste ju ha flyttat kroppen i omgångar eftersom hunden markerade likdoft i sovrummet bara.
Börjat styckningen i sängen? Och sedan hackat delarna i duschen..under några minuter, packat och lagt upp på vinden??

Han hunden markerade på vinden med.
Citera
2020-05-18, 12:16
Medlem
T34Panzers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja det där blir jag fan inte klok på.
Alt 1- Förvirra polisen genom att låtsas vara wilma men tar med sin lur samt lämnar hennes hemma - Misslyckat.
Alt 2 - "följa efter Wilma" pga ånger men använder hennes kort längs vägen (som han förmodligen gömde där vid branten ner till sjön sen) och hennes lur ligger fort hemma - Misslyckat.

Hur jag än vrider och vänder på den resan blir jag inte klokare. Svårt att sätta sig in i en hjärna som nyss mördat iofs. I hans tillstånd var de säkert som du skrev, en "masterplan"
För en annan känns det bara som helt förvirrat och väldigt misslyckat.

Precis - svårt att sätta sig in i en person som har ett långvarigt och vardagligt narkotikamissbruk.
Han har enligt vittnesförhör med andra missbrukat cannabis sedan minst 2013.
Omfattande enligt någon.
Och som enligt andra själv flera ggr sagt att han tagit LSD eller MDMA.

Det tog ju hus i helvete när W sade att hon hade tagit upp detta med hans mamma (enligt deras sms)
Citera
2020-05-18, 12:21
Medlem
”genom upprepat trubbigt våld, våld som varit av sådan art att det separerat muskelvävnad från hennes kropp”. - Expressen.

Han har alltså slagit bort köttbitar?
Citera
2020-05-18, 12:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herbert.Spencer
”genom upprepat trubbigt våld, våld som varit av sådan art att det separerat muskelvävnad från hennes kropp”. - Expressen.

Han har alltså slagit bort köttbitar?

Ja
Citera
2020-05-18, 12:30
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grand-canyon
Han hade dragit i sig tvättmedel..nu spelar han självmordskortet för å slippa fängelse.

Klart inte himlen vill ha en mördare..
Jösses 🤦🏼‍♀️
Nä varken himmel eller helvete vill ha honom, så misslyckad som människa .
Fy
Det kommer ändå bita honom i röva detta men det blir väl endast tystnad om de frågar vad han menar 🙈
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in