2020-05-18, 00:50
Medlem
Browndawgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Wilma kan ha haft en hemlig beundrare som förföljde henne, och väntade tills Tishko hade lämnat lägenheten och gick då in. Någon komplett galning, tex någon som Wilma kände på något sätt. Då kan det bli skrik och brutalt när det inte blir som beundraren tänkt sig, tex slag i ansiktet.
Och hur vet vi att det inte finns spår av den personen i lägenheten, och sperma i hennes kropp som inte har hittats för att Tishko eller mördaren, flyttade den ut ur lägenheten?
Det måste ju finnas spår av andra än Tishko och Wilma i lägenheten. Och beundraren kanske mest tog på hennes kropp, inte på hennes huvud som de har hittat. Och det var ju vinter och kallt så han kanske hade handskar och mycket kläder på sig, och mössa.

Varför finns då Tishkos blod blandat med Wilmas blod i kuddstoppningen?

Dina ursäkter för honom börjar bli väldigt desperata nu. Ser du inte det? Till och med hans pappa förstod direkt att han har dödat henne, när han fick höra att huvudet hittades i hans lägenhet. Direkt sa han "Det är han". Direkt visste han.
Citera
2020-05-18, 00:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Minns att en kvinna sett lysen, min inget om att det skulle vara vid Ljungskile sjön. Var det det alltså? Finns hennes vittnesmål med i FUP någonstans? kan inte minnas att jag läste om det i FUP, endast här i tråden.

HITTADE!!!

https://omni.se/kvinna-sag-ljussken-vid-sjo-natten-nar-wilma-forsvann/a/mRx7eg
Citera
2020-05-18, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Just det. Vilket var det dödande slaget? Det kan inte fastställas.
Det betyder inte att inget slag var dödande utan det betyder att det finns möjligheter att flera slag var dödande.
I detta fall är skada nr 1 den som med säkerhet uppstod före döden. De 2 andra är sannolikt efter döden.
Eftersom kroppen inte hittats kan de inte säga säkert om den skulle visat på ytterligare dödliga skador.
Skada nr 1 kan mycket väl varit den som ledde till döden, men det kan också funnits fler som kan varit dödliga.
Det väsentligaste är att åklagaren under rättegången frågar obd. om skadorna var för sig eller tillsammans kan orsakat döden. Jag tror även rätten behöver få det förklarat för sig.

Då var det inte mycket att diskutera här utan vänta och se mera. M.a.o. kan W ha dött av truppigt våld i huvudet, tex. Som det ser ut än så länge.
Citera
2020-05-18, 00:59
Medlem
Citat:
Gällande hans resa till Ljungskile så här jag tidigare i tråden skrivit att jag gissar att han försökt skapa ett vilseledande spår till Göteborg genom att använde hennes bankkort. Dels för att han används hennes kort efter hennes död och dels för att han i förhör vid ett par tillfällen undrar om dom "kollat upp hans ledtråd att hon drog till gbg".

Verkar typ som han trodde att han vart smart men helt glömde bort övervakningskameror och GPSen på sin egen telefon...

Om det nu är så, så tyder det ju isof på att det inte var planterat utan att allt "bara hände" och "blev som det blev" när han virrig och irrationell försöker utföra något som i hans huvud var en "masterplan"

Ja det där blir jag fan inte klok på.
Alt 1- Förvirra polisen genom att låtsas vara wilma men tar med sin lur samt lämnar hennes hemma - Misslyckat.
Alt 2 - "följa efter Wilma" pga ånger men använder hennes kort längs vägen (som han förmodligen gömde där vid branten ner till sjön sen) och hennes lur ligger fort hemma - Misslyckat.

Hur jag än vrider och vänder på den resan blir jag inte klokare. Svårt att sätta sig in i en hjärna som nyss mördat iofs. I hans tillstånd var de säkert som du skrev, en "masterplan"
För en annan känns det bara som helt förvirrat och väldigt misslyckat.
Citera
2020-05-18, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Browndawg
Du höll på att få mitt blodtryck skjuta i höjden med den one-linern, tills jag läste vad du svarade på.

Förlåt hahaha ..... men jag kom på tanten, varför finns inte hon med i FUP, hon har även sett något märkligt den dagen
Citera
2020-05-18, 01:03
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Minns att en kvinna sett lysen, min inget om att det skulle vara vid Ljungskile sjön. Var det det alltså? Finns hennes vittnesmål med i FUP någonstans? kan inte minnas att jag läste om det i FUP, endast här i tråden.
Vad är ”Ljungskile sjön”? Det finns inte en sådan,men en storskog med massor av sjöar. Jag har åkt omkring där och det är obegripligt för mig att man skulle våga stå någonstans och dumpa ett lik där. Det är antingen mycket öppet och hus synliga runt omkring, eller så måste man passera in genom någon av gårdarna helt in på deras infart. Nä det finns inga bra ställen där och det är helt ologiskt för någon som bor 200 meter från havet, vid en djuphamn där stora båtar, tankers, går in. Inte åker man till en liten fiskesjö ute på öppen landsbyggd.
Citera
2020-05-18, 01:07
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja det där blir jag fan inte klok på.
Alt 1- Förvirra polisen genom att låtsas vara wilma men tar med sin lur samt lämnar hennes hemma - Misslyckat.
Alt 2 - "följa efter Wilma" pga ånger men använder hennes kort längs vägen (som han förmodligen gömde där vid branten ner till sjön sen) och hennes lur ligger fort hemma - Misslyckat.

Hur jag än vrider och vänder på den resan blir jag inte klokare. Svårt att sätta sig in i en hjärna som nyss mördat iofs. I hans tillstånd var de säkert som du skrev, en "masterplan"
För en annan känns det bara som helt förvirrat och väldigt misslyckat.

Lägg till: Vandrar hem längs E6:an där han löper störst risk att dra uppmärksamhet till sig.
Det är dessa konstiga beteende som får mig att tro att resan inte var "planerad" som en vilseledning utan det var mest bara något som hände för att han fick panik och ville fly det som nyss hade hänt. Men ja om det nu var tänkt att han skulle vilseleda polisen så gjorde han ett otroligt dåligt jobb
Citera
2020-05-18, 01:08
Medlem
Citat:
Vad är ”Ljungskile sjön”? Det finns inte en sådan,men en storskog med massor av sjöar. Jag har åkt omkring där och det är obegripligt för mig att man skulle våga stå någonstans och dumpa ett lik där. Det är antingen mycket öppet och hus synliga runt omkring, eller så måste man passera in genom någon av gårdarna helt in på deras infart. Nä det finns inga bra ställen där och det är helt ologiskt för någon som bor 200 meter från havet, vid en djuphamn där stora båtar, tankers, går in. Inte åker man till en liten fiskesjö ute på öppen landsbyggd.

Han har bott där och känner området. GMs verkar rent generellt återvända till sådana välkända trakter.
Citera
2020-05-18, 01:08
Bannlyst
Citat:
Enligt FUP är T kristen, anhängare till Sverigedemokraterna, invandrarfientlig och Trump-dyrkare. Han kallade W för Lucifer och beskyllde henne för att vara allierad med Hillary Clinton, mot Trump.

Men många eller alla, av de uttalandena kommer ursprungligen från Wilma. Alltså Wilma har berättat för vittnen vad Tishko har gjort och sagt.

Visserligen finns det Trump-vurmande Twitter-inlägg i Tishkos namn. Men det står också i FUP på sida 635 att en av Wilmas kompisar hade Wilmas inloggningsuppgifter till åtminstone ett av Wilmas konton, och det är inte otroligt att Wilma har haft Tishkos inloggningsuppgifter till olika konton. Och kanske skrev hon inlägg i dessa konton för att få Tishko att verka galen så att hon ska få sympati från andra, och få bo hos dem.

Tishko kallar även Wilma mytoman, i sms-konversationen när Wilma har sagt till Tishkos mamma att han ska till USA för Trumps skull, se filen nedan på sida 37:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Och på sida 596 så säger Wilmas styvmamma att hon och Wilmas föräldrar har svårt att tro på allt vad Wilmas syster säger.
Så det är svårt att veta vad Tishko egentligen har sagt och gjort.
Citera
2020-05-18, 01:11
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Vi människor är ingen homogen grupp som fungerar på samma sätt.
Han är invandrare, dessutom kurd, ett folk han troligen vet är utpekade av media som kvinnomördare/hedersmördare.
Kanske var hon dessutom så brutalt mördad redan, och kanske redan stympad och halshuggen mm. Kanske något slags ritualmord.

Sen sparade han väl huvudet i en väska med Wilmas gosedjur i, och en skylt där det stod något på? Se sida 245 i FUP.
Kanske därför han sparade huvudet, eftersom han visste att hon försvinner för alltid om han gör sig av med det också. Huvudet är ju "personen". Och han ville kanske iallafall begrava det på något bättre sätt än de andra delarna.
Så sparandet av huvudet verkar hur som helst vara något han har gjort, för att han faktiskt sörjde henne. Men han såg inget annat val än att fortsätta, speciellt inte när han börjat packa ner delarna. För nu skulle ju polisen ännu mer tro att han mördade henne.
Nej, vi är ingen homogen grupp i varje avseende. Men vi är tillräckligt lika för att göra det möjligt att tämligen enkelt urskilja den som drar absurda lögnvisor från den som pratar vanlig, enkel sanning.

Ja, han är invandrare och kurd, men han är fortfarande en människa som kan bedömas utifrån gängse mallar: stinker allt han säger "psykokiller", är han sannolikt just en sådan.

Ja, han kan ha varit djupt, romantiskt fästad vid detta huvud. Det är "jättegulligt" i så fall. Men den gulligheten överskuggar inte det monstruösa (förmodade, dom följer) faktum, att han vilselett, utnyttjat och mördat ett barn.

Livstid, tack.

Edit: PS. Du ska ha en viss respekt som debattör, då du resonerar intelligent och dessutom har den fantasibegåvning som är så användbar när det gäller att hitta nya lösningar på komplicerade problem. Därtill äger du "bravado" och uthållighet.

Problemet för dig, här, är att du också dras med ett hopplöst fall. Det går inte att rädda Tishko från konsekvenserna av hans gärningar. Han är simpel, ingenting att veva igång utredningspositivet för. Då menar jag inte polisutredningen.
Senast redigerad av Sven-Gustaf 2020-05-18 kl. 01:40.
Citera
2020-05-18, 01:12
Medlem
Citat:
Wilma kan ha haft en hemlig beundrare som förföljde henne, och väntade tills Tishko hade lämnat lägenheten och gick då in. Någon komplett galning, tex någon som Wilma kände på något sätt. Då kan det bli skrik och brutalt när det inte blir som beundraren tänkt sig, tex slag i ansiktet.
Och hur vet vi att det inte finns spår av den personen i lägenheten, och sperma i hennes kropp som inte har hittats för att Tishko eller mördaren, flyttade den ut ur lägenheten?
Det måste ju finnas spår av andra än Tishko och Wilma i lägenheten. Och beundraren kanske mest tog på hennes kropp, inte på hennes huvud som de har hittat. Och det var ju vinter och kallt så han kanske hade handskar och mycket kläder på sig, och mössa.

Kanske Tishkos jacka 🤔 han gick ju utan i Ljungkile?
Det fanns spår efter annan i lgh. Tror inte det var någon som älskade W eller ens beundrade. Någon totalt kännslokall psykopatisk individ. Ser vi att det var.
Citera
2020-05-18, 01:14
Medlem
Citat:
Men många eller alla, av de uttalandena kommer ursprungligen från Wilma. Alltså Wilma har berättat för vittnen vad Tishko har gjort och sagt.

Visserligen finns det Trump-vurmande Twitter-inlägg i Tishkos namn. Men det står också i FUP på sida 635 att en av Wilmas kompisar hade Wilmas inloggningsuppgifter till åtminstone ett av Wilmas konton, och det är inte otroligt att Wilma har haft Tishkos inloggningsuppgifter till olika konton. Och kanske skrev hon inlägg i dessa konton för att få Tishko att verka galen så att hon ska få sympati från andra, och få bo hos dem.

Tishko kallar även Wilma mytoman, i sms-konversationen när Wilma har sagt till Tishkos mamma att han ska till USA för Trumps skull, se filen nedan på sida 37:

(FB) Wilma Andersson 17 Uddevalla försvunnen 13/14 nov. 2019. Sammanfattning i trådstart.

Och på sida 596 så säger Wilmas styvmamma att hon och Wilmas föräldrar har svårt att tro på allt vad Wilmas syster säger.
Så det är svårt att veta vad Tishko egentligen har sagt och gjort.

Det framstår för mig som att det snarast är T som är både manipulativ och mytoman.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in