2020-05-18, 11:26
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Exakt. Hur kan det vara ett brott att uppröras för, om man lika gärna kan låta det hända? Visar att det inte är annat en en riktigt sjuk morallag.
Vad är en "morallag"? Är inte alla lagar grundade i moral?
Citera
2020-05-18, 11:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Nej jag var bara nyfiken för att han såg kort ut i TV4-klippet. Jag är inte så fixerad vid killars längd som vissa tjejer.

Stirrig blick. Pratade lågmält. Böjde huvudet efter att ha sagt att han hade köpt sex..

Han hade säkert planerat detta noggrant och ändå blev det helt fel.

Jag, jag, jag och allt jag äger och allt jag har drömt om och jobbat för.. klingar ingen vidare.

Han borde ha koncentrerat sig på andra runtomkring honom: offret, exfrun, barnen, sambon, samarbetspartners .. Nu såg det endast ut som att han var orolig för sin ekonomi.
Citera
2020-05-18, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Herz
Om man är rik som Paolo så ser jag inte vad är Problemet till att bo i ett Italien med bättre klimat och fina vingårdar. Bästa fuck you han kan göra och bara dumpa Sverige efter dig. Så kan feministerna fortsätta ta in sina muslimska våldtäktsmän som de älskar så mycket.

Är han verkligen så rik då? Han kan ju knappast skaffa sig världens lyxkåk i ett schysst område i Italien.
Har svårt att se att Paolo med sin långa lista av komplex kommer nöja sig med att ha ett halvdant hus på landsbyggden i Italien där han inte kan visa upp sig.
Citera
2020-05-18, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kissdroppe
Vad är en "morallag"? Är inte alla lagar grundade i moral?

Jajamen. Men av någon anledning pratar man inte om "moralpanik" i samband med ekobrott..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av seriouslyfuckedup
Fast argumentet för.lagen öht är ju att det är ett övergrepp mot kvinnan. Låter man det ske, vad är då vitsen med lagen?

Försök till sexköp har samma påföljd som fullbordat.

Fråga dig själv om den prostetuerade är 14, ska man låta gubbe på gubbe våldta henne?
true shit! Tänkte inte på det. Nä såklart man inte ska, underlig taktik av snuten..
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Eremona2.0
Ja det finns alla sorter. Jag har inte påstått att ALLA sexsäljare mår skit osv. De flesta gör det, enligt min uppfattning. Det finns alltid undantag. Själv levde jag på existensminimum i 15 år, och vantrivdes inte alls. Jag var lycklig och tyckte jag hade det bra. Bara ett exempel.

Nu riskerar vi att vara OT hela dagen, så jag återvänder till Roberto. Roberto själv tycker jag är ganska ointressant. Han har alltid gett intrycket av att vara narcissistisk, jävligt jobbig och dryg. Jag är inte superförvånad om han köpte analsex på Östermalm, och han verkar störd.

Direkt efter avslöjandet drar han till TV4 och gråter ut. Helt sjukt. Detta är inte en frisk man.

Däremot är jag intresserad av kvinnans historia. Vem är hon, var kommer hon ifrån, vad tycker hom om Roberto osv? Sexsäljare blir ju ofta citerade och vi pratar över huvudet på dom.

Det är ytterst sällan de själva får komma till tals.

Jag hoppas att hon orkar ge en anonym intervju, fast så värst anonym är hon ju inte länge ...

Ja han kan nog ha någon sexmissbruks problematik sådana kan göra spontana och konstiga
saker på fyllan ,han kanske har ADHD.
Det känns ganska ofräsht men hon har förstorat brösten och tatuerat sej så hon har
nog valt yrket själv och tjänar nog mer än en läkare i tex Polen.
ADHD i kombination med att delvis vara uppvuxen i en latinsk kultur är nog orsaken, i kombination
med alkohol.
Nakenbadande har ansetts vara en normal hobby på kontinenten i över 100 år
endast skåne har haft god kontakt med kontinenten.
Vi har en konservativ och sträng syn på sex i Sverige.
Ett så långt fängelsestraff som han riskerar för något som anses normalt i princip alla länder
känns sadistiskt, Sverige känns som en diktatur.Man blir inte sugen på sex och romantik men
jag flyttar snart till Danmark, danska kvinnor är kamratliga.
Sverige industrialiserdes sent och befolkades av kristna bönder liknande amish folket
det är anledningen till att vi inte ser sex som något naturligt.
Sverige drogs inte in i andra världskriget, därav den feministiska masspsykosen.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Harryeken
Jag är benägen att hålla med dig här. Karln har ju gjort två fatala grandiosa felbeslut. Att besöka en prostituerad och att gråta ut i media. Hans imperie håller på att falla isär och eftersom han besitter få kunskaper förutom sin image kommer det att bli svårt att resa sig. Snacka om att förstöra sitt liv. Jag vet inte om det varit ett försök till att verka ärlig och på så sätt rädda sin image men hans agerande efteråt visar inte på någon större smarthet Hade han hållt käften kanske kanske det funnits en möjlighet att åtminstonde rädda några få procent, men som det är nu verkar det helkört.

Vad hade hänt om han bara hållit käft och sedan sålt av sina företag i lugn och ro och planerat för ett mera anonymt liv? Nu outande han ju sig själv och har för all framtid fått torsk och sexköpare inpräntad på sig. Skulle han ha blivit outad av media iallafall eller?
Citera
2020-05-18, 11:31
Medlem
Kissdroppes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Jajamen. Men av någon anledning pratar man inte om "moralpanik" i samband med ekobrott..
Vilket inte på något sätt förklarar vad en "morallag" är för något.
Citera
Medlem
Hor-Ullas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Overmind
Alexander Pärleros podcast och intervju med Paolo Roberto är borta iallafall. Den försvann illa kvickt.

Vilken tönt han är Pärlan.
Citera
Medlem
Jag kan erkänna att jag inledningsvis göttade mig lite i det här. Alltid fascinerande att på behörigt avstånd betrakta en annan människas fullständiga kollaps.
Nu börjar jag sakta att känna lite sympati för karln, om än måttligt.
Citera
Medlem
Bellapellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Någon som har en aning om vilken kink Paolo inte fick utöva hemma? Han kanske inte vågade fråga flickvännen om lite dildo i sin rumpa eller att få pissa på henne? Något extra fick han säkert för sina 1500.

Gangbang
Citera
2020-05-18, 11:32
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sno
Har inte dubbelkollat saken. Det var någon annan här som påstod att Elin var skriven hos honom senast förra veckan. Men ej längre.
Har gått igenom Ratsit.se, Merinfo.se, Upplysning.se, Hitta.se och Mrkoll.se.

Tror inte att det stämmer. Innan Elin flyttade till sin nuvarande bostad så bodde hon i Uppsala, inte Nacka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in