2020-05-18, 00:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Groggnak
Skulle en yrkeskriminell mördare utsätta sitt offer för upprepat trubbigt våld (som bedöms inte vara dödsorsak) i en bostadslägenhet på högsta våningen mellan 17.00-22.00 då de flesta är hemma? Nej, yrkeskriminella gör sitt jobb snabbt. In och ut utan att riskera onödig tid eller ljud. Ljuddämpad pistol i pannan eller liknande. Ser inte hur det är möjligt att en utomstående lyckas tortera Wilma i lägenheten utan att lämna ett endaste spår efter sig.

Wilma kan ha haft en hemlig beundrare som förföljde henne, och väntade tills Tishko hade lämnat lägenheten och gick då in. Någon komplett galning, tex någon som Wilma kände på något sätt. Då kan det bli skrik och brutalt när det inte blir som beundraren tänkt sig, tex slag i ansiktet.
Och hur vet vi att det inte finns spår av den personen i lägenheten, och sperma i hennes kropp som inte har hittats för att Tishko eller mördaren, flyttade den ut ur lägenheten?
Det måste ju finnas spår av andra än Tishko och Wilma i lägenheten. Och beundraren kanske mest tog på hennes kropp, inte på hennes huvud som de har hittat. Och det var ju vinter och kallt så han kanske hade handskar och mycket kläder på sig, och mössa.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-18 kl. 00:39.
Citera
2020-05-18, 00:40
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Auto29
förhöret med aziz sadredin är bäst
han säger direkt, han har mördat henne för att hannär kapbel att göra det, han kommer aldrig erkänna om det inte gynnar honon, han gillar bara svaga individer för då känner han sig stor stark intelligent och överlägsen
aziz rabblar upp hela hans personlighet och i ett nötskal berättar direkt att hela historien är ihålig och han är mördaren.

Han är ärlig, alla polare har redan sagt det indirekt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja, det kan ju vara så enkelt.
Med tanke på hans resa till Ljungskile så verkar sinnesnärvaron inte vart på top.

Gällande hans resa till Ljungskile så här jag tidigare i tråden skrivit att jag gissar att han försökt skapa ett vilseledande spår till Göteborg genom att använde hennes bankkort. Dels för att han används hennes kort efter hennes död och dels för att han i förhör vid ett par tillfällen undrar om dom "kollat upp hans ledtråd att hon drog till gbg".

Verkar typ som han trodde att han vart smart men helt glömde bort övervakningskameror och GPSen på sin egen telefon...

Om det nu är så, så tyder det ju isof på att det inte var planterat utan att allt "bara hände" och "blev som det blev" när han virrig och irrationell försöker utföra något som i hans huvud var en "masterplan"
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Enligt FUP är T kristen, anhängare till Sverigedemokraterna, invandrarfientlig och Trump-dyrkare. Han kallade W för Lucifer och beskyllde henne för att vara allierad med Hillary Clinton, mot Trump.
Schizofren!
Citera
2020-05-18, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Ja man vet ju aldrig.
Galen tanke men han verkar ju desvärre inte bättre än just otäckt galen.

Ja man får tänka totalt galet om man ska tänka som honom. Minns att det var någon äldre kvinna som såg ljussken i Ljungskile natten W försvann, någonting längs Ljungskile sjön. Minns du möjligtvis det?
Citera
2020-05-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krille10
Han är ärlig, alla polare har redan sagt det indirekt.

aa men han sa rakt ut som det var helt väntat attnden idioten skulle gör nåt sånt till slut.

o skillnad är att han gav en annan bild ån snäll och blabla bilden som dom övriga ger
Citera
2020-05-18, 00:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Ja man får tänka totalt galet om man ska tänka som honom. Minns att det var någon äldre kvinna som såg ljussken i Ljungskile natten W försvann, någonting längs Ljungskile sjön. Minns du möjligtvis det?

Minns att en kvinna sett lysen, min inget om att det skulle vara vid Ljungskile sjön. Var det det alltså? Finns hennes vittnesmål med i FUP någonstans? kan inte minnas att jag läste om det i FUP, endast här i tråden.
Citera
2020-05-18, 00:47
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cactaceae
Har läst mer spcifiserat just om skadorna en efter en, där slutsatsen ges som inte ses vara orsaken till död, dvs.inte dödlig.

Sidan 182 RMV Rapport (slutsats)

"Utifrån fynden har dödssättet inte kunnat fastställas."
Just det. Vilket var det dödande slaget? Det kan inte fastställas.
Det betyder inte att inget slag var dödande utan det betyder att det finns möjligheter att flera slag var dödande.
I detta fall är skada nr 1 den som med säkerhet uppstod före döden. De 2 andra är sannolikt efter döden.
Eftersom kroppen inte hittats kan de inte säga säkert om den skulle visat på ytterligare dödliga skador.
Skada nr 1 kan mycket väl varit den som ledde till döden, men det kan också funnits fler som kan varit dödliga.
Det väsentligaste är att åklagaren under rättegången frågar obd. om skadorna var för sig eller tillsammans kan orsakat döden. Jag tror även rätten behöver få det förklarat för sig.
Citera
2020-05-18, 00:48
Medlem
[quote=Snoken19|71627314]
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Den här AA som jag tror du syftar på (Ali *******), som har kommenterat Wilmas död i Facebook-gruppen "Uddevalla aktuella händelser", han har en sådan bild på Facebook där det står "lycka är att ha en bästis". Han verkar vara afghan, och han är vän med ett Facebook-konto som iallafall utger sig för att vara en "lärare" i någon form av persiska, gissningsvis afghansk form. Ett konto med en bild på en cykel som "avatar". Är det kontot den där "FAQ" som du pratar om?
Alltså det här kontot: https://www.facebook.com/profile.php?id=100012657010***

(***=889)

I "rubriken" i det kontot står det "Gud förlåt mig". Och sen (efter 3 april 2019) flera inlägg skrivna på persiska som iallafall översatt av Facebook till svenska blir:

Inlägg 1
"Ta itu med att komma in på jobbet
Heja itu har två delar
Heja undan gör något snabbt
Lägga undan åker
Komma Undan räddades
Infall plötsligt idé
Infallsvinkel såg, titta
Motarbetar sluta
Talande Goya
Uttryckligen helt klart
Groll Fiendskap, sorgligt
Manipulerar Rafe, manipulation
Skär av, avstängt
Beklagar sorgen, beklagar sorgen
Sniffar luktar
Avlöser de förändrats
Lite tills många av oss"

Inlägg 2
"Avrättning avrättning
Avrättar avrättning
Dagligen dagligen
Framgång framgång
Motgång brist på framgång, misslyckande
Peppar upp anden
Påfrestande svårt
Dån ljud
Rymmen spring iväg
VR PÅ rymmen sprang iväg
Förlitar hund på tillit
Utöver annat än, plus
Fritar släpp
Urlak trött, trött
Sensationell fantastisk olycka
Genombrott Sẖgwfạy̰y̰
Handfallna förvirrad
Underkastar Sig ger upp, lyda"

Inlägg 3
"Företräder representerar
Parallellt parallellt
Kultivering kultur skapar
Kultiverad med kultur
Restriktiv hållare, begränsad
Restriktionsområde
Resistens kraft i motståndsrörelsen
Uppoffing offer
Utbud utbud på marknaden
Monopol Monopol
Förespråkar sidan
Replik svara
Reglerar ställer upp"

Inlägg 4
"Institutet för prostitution
Öde Destiny
Upprättelse lite respekt
Bedrar fusk
Skenet Bedrar ska inte luras av utseendet
Lönsam lönsam
Uppehåller Sig lever
Arg, arg, arg
Förgäves i onödan
Såvitt tills platsen
Akt fall
Stäng Hjärtlig
Banar smidig vägen
Cynisk pessimistisk
villebråd صید
Fortgår på gång
Inhägnar gör ett staket
Sårbar skador
Smiskar slår långsamt
Hedrar respekt
Vanhedrar till
Givetvis så klart
Taskigt spricka
Piskar till
Avböjer npzy̰rftn"

Inlägg 5
"Ta itu med att komma in på jobbet
Heja itu har två delar
Heja undan gör något snabbt
Lägga undan åker
Komma Undan räddades
Infall plötsligt idé
Infallsvinkel såg, titta
Motarbetar sluta
Talande Goya
Uttryckligen helt klart
Groll Fiendskap, sorgligt
Manipulerar Rafe, manipulation
Skär av, avstängt
Beklagar sorgen, beklagar sorgen
Sniffar luktar
Avlöser de förändrats
Lite tills många av oss"

Inlägg 6
"Medger erkänner
Grundlös ingen grund
Underrättelse information
Jag Sander den ena efter den andra
Överväg har majoritet
Kampanj fitness, då
Stormar de attackerade
Åberopar retur
Frånsett förbi från
Retar ont
Här kommer från
mellanhand دلال
Tickar fästing och tak
Missfall abort
Skräll en fantastisk röst
Internatskola skoldag
Erbjuder Sig var frivilliga
Knackig dåligt
Skjutsar leverans
Oväntat otipad, oväntat.
Tippar gissa
Bra Sjyst, eller hur
Kaos röra
Logik rationell
Göra en hona har gjort en kråka"

Inlägg 7
"Nöjer mag ger tillfredsställelse
Smutskastar dåligt namn
Motsägelse motsägelser
Avlyssnar lyssnar på i hemlighet
Övervakar var under ett öga
Sannolik möjligt
Liknande motstycke
Skurk mot jobbet
Gagnar är användbar
Offrar offer
Vinst seger
Saktar sakta ner
Samröre delaktighet
Häktar arresterad
Häktning arresterad
Gripen arresterad arresterad
Anhängare fan
Begår frågar
Förhörsintervju
Anklagelse laddning
Se laglig ut
Olaga olagligt
Tillbakavisar faller inte
Kampen för kampen
Konspiration konspiration
Smutsiga Sjaskig
Rättegång rättegång
Anseende kredit, berömmelse
Göra upp I, kompromiss, höll med"

Alltså inlägg med koppling till brott och juridik mm.

Och den "röda bilden" som du pratar om, är det blodet på handen på AA:s konto?

Och nu kan kopplingar mellan Uddevalla Stockholm verifieras.
Synd att Polisen inte har resurser att koppla Ip till personerna bakom..

Är det för stort, svullet, man tar bara och klipper och klistar, håller ihop med silvertejp? Tar bara mord efter mord allteftersom det händer? Typ.
Kan du ge mer bokstäver till AA? Min jobbarkompis jobbarkompis 😏
Citera
2020-05-18, 00:49
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Wilma kan ha haft en hemlig beundrare som förföljde henne, och väntade tills Tishko hade lämnat lägenheten och gick då in. Någon komplett galning, tex någon som Wilma kände på något sätt. Då kan det bli skrik och brutalt när det inte blir som beundraren tänkt sig, tex slag i ansiktet.
Och hur vet vi att det inte finns spår av den personen i lägenheten, och sperma i hennes kropp som inte har hittats för att Tishko eller mördaren, flyttade den ut ur lägenheten?
Det måste ju finnas spår av andra än Tishko och Wilma i lägenheten. Och beundraren kanske mest tog på hennes kropp, inte på hennes huvud som de har hittat. Och det var ju vinter och kallt så han kanske hade handskar och mycket kläder på sig, och mössa.

Tillåt mig att skratta Du påstår alltså att den här "hemliga beundraren" ska har mördat Wilma utan att röra hennes ansikte? Och dessutom idkat samlag med henne iklädd vinterjacka, mössa och vantar? Du påstår även att när Tiskho (som verkade ha duktigt bra koll på vilka Wilma pratade med vill jag tillägga) väl kommer hem så istället för att göra som vilken annan rationell människa och ringa polisen eller kanske till och med svära allt i sin makt för att hitta förövaren och knyckla till honom, så väljer han att misshandla Wilmas ansikte, stycka kroppen och göra sig av med den, paketera huvudet i aluminiumfolie o lägger det i kabinväskan och agerar sedan helt jävla iskall i förhör som att inget har hänt? Det här kan vara det mest löjligaste jag någonsin hört. Nästan så jag vill att du ska spotta ut fler helt absurda teorier så att man får skratta lite ytterligare!
Senast redigerad av Groggnak 2020-05-18 kl. 00:56.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Minns att en kvinna sett lysen, min inget om att det skulle vara vid Ljungskile sjön. Var det det alltså? Finns hennes vittnesmål med i FUP någonstans? kan inte minnas att jag läste om det i FUP, endast här i tråden.

Jag är helt säker på att det stod i tidningen, men vilken vet jag inte riktigt och det stod ingenting om det i FUP vad jag läste. men ska se om jag kan googla fram det. har ju följt det här sen dag 1 så jag är heeeelt övertygad att polisen sedan letade i sjön men sen hörde man inte så mycket mer kring det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31

Det ringer en klocka men vet inte om jag kanske blandar ihop det med en dam med skällande hund i ngt hus vid sjön? Var det samma dam som den du tänker på?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in