2020-05-18, 00:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Han är skyldig som synden själv. Man styckar inte någon bara för att man är "hög", man gör det av antingen pervosexulla skäl (man är avvikare på ett sätt som i sig är kriminellt vid utlevelse) eller för att dölja ett tidigare brott, nämligen mord. Det här särfallet kan mycket väl inrymma lite av båda.

Men inte fan sätter en oskyldig människa igång och börjar stycka sin sambo (ett barn i det här fallet), för att någon annan varit där och mördat henne när vederbörande var ute. Vi människor fungerar inte så, det har aldrig hänt. Uteslutet.

Vi människor är ingen homogen grupp som fungerar på samma sätt.
Han är invandrare, dessutom kurd, ett folk han troligen vet är utpekade av media som kvinnomördare/hedersmördare.
Kanske var hon dessutom så brutalt mördad redan, och kanske redan stympad och halshuggen mm. Kanske något slags ritualmord.

Sen sparade han väl huvudet i en väska med Wilmas gosedjur i, och en skylt där det stod något på? Se sida 245 i FUP.
Kanske därför han sparade huvudet, eftersom han visste att hon försvinner för alltid om han gör sig av med det också. Huvudet är ju "personen". Och han ville kanske iallafall begrava det på något bättre sätt än de andra delarna.
Så sparandet av huvudet verkar hur som helst vara något han har gjort, för att han faktiskt sörjde henne. Men han såg inget annat val än att fortsätta, speciellt inte när han börjat packa ner delarna. För nu skulle ju polisen ännu mer tro att han mördade henne.
Senast redigerad av vemsa 2020-05-18 kl. 00:18.
Citera
2020-05-18, 00:16
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Har jobbat själv inom hemtjänsten och de har ju numera GPS, tror de kollat alla bilar men att det inte visat moget och därför inte står med i fupen.
Framgår inte dock hur det loggas. Går det att strata tjänstebilen manuellt på ditt jobb utan att du när registrerar dig/slår in ditt namn?

De begärde infon från T chef enligt förhöret.
GPS kan man väl även stänga av.
Framgår ej heller att bilen använd den 18 har kollats för lik eller blodspår.
Citera
2020-05-18, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Parasolltroll
Frågan är hur du tolkar obduktionsprotokollet. Var får du det till att det trubbiga våldet inte är dödligt?

Har läst mer spcifiserat just om skadorna en efter en, där slutsatsen ges som inte ses vara orsaken till död, dvs.inte dödlig.

Sidan 182 RMV Rapport (slutsats)

"Utifrån fynden har dödssättet inte kunnat fastställas."
Citera
2020-05-18, 00:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Novotar
Han var ju hemom ca 3 Tim sammanlagt omvandlat fr minuter och uppdelat på ca 6 tillfällen. Vad gjorde han då? Fortsatte städa, fixa bort W?
Jag misstänker att dessa turer var "smått och gott" som behövde dumpas som tex golvsvabb, kläder o dylikt. Tror inte likdelarna hamnade i olika soprum.
Citera
2020-05-18, 00:24
Medlem
Groggnaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
Hans DNA finns ju redan på allt i lägenheten, inkl. på Wilma. Och han hade bråkat med Wilma under en längre tid, det visste människor. Och helt ärligt, vad skulle du säga om rubriken nedan:

"23-åringen: Jag är oskyldig, någon annan mördade min flickvän i min lägenhet."

Men inga spår finns för att mördarna var yrkeskriminella som vet hur man gör. Han kan ha tänkt så iallafall.

Och sen kan han ju ha vetat vilka det var som gjorde det, och att han inte kan lägga skulden på dem för att de är farliga.

Kom också ihåg att han just hade lämnats av polisen, och han kan därför ha varit extra paranoid. Plus att han kanske var hög och därför styckade henne. Tydligen är det vanligt att styckmördare är drogpåverkade. Och jag tror inte polisen gjorde drogtest på honom i Ljungskile.

Skulle en yrkeskriminell mördare utsätta sitt offer för upprepat trubbigt våld (som bedöms inte vara dödsorsak) i en bostadslägenhet på högsta våningen mellan 17.00-22.00 då de flesta är hemma? Nej, yrkeskriminella gör sitt jobb snabbt. In och ut utan att riskera onödig tid eller ljud. Ljuddämpad pistol i pannan eller liknande. Ser inte hur det är möjligt att en utomstående lyckas tortera Wilma i lägenheten utan att lämna ett endaste spår efter sig.
Citera
2020-05-18, 00:26
Medlem
Kalla mig galen, men jag har börjat inbillat mig att han sparat huvudet i garderoben pga den ultimata makten och kontrollen.
Att han lyckats få övriga kroppen att gå upp i rök förutom huvudet. Börjar mer och mer tro att det ej berodde på att han inte fick till det.
Vad kan ge mera makt åt en sån här dåre än att att vara den som avgör när hans undergivna tjej inte ska leva längre, och sedan spara hennes huvud som en trofé och ägodel.
Där ligger hon, i hans garderob med en namnskylt med hans namn på. Han fullkomligt ÄGER henne. Han visste att det skulle ligga där ett tag och han visste att lukt skulle uppstå, därför tog han sig tiden att omsorgsfullt förpacka hennes huvud i flera lager folie.
Wilma upprepade flera ggr i sms liknande att "jag ska lyda dig tills döden skiljer oss åt, jag kommer älska dig tills den dagen jag dör och i evighet" osv... Mkt snack om hennes lydnad och kärlek ända in i döden.
Han tog makten över hennes älskande. Hon hann aldrig lämna honom eller sluta älska honom, utan älskade honom in i döden (tänker att han tänker så).
Makten är helt och hållet hans och han njuter av det.
Han ser nöjd ut och ler i förhör.
För oavsett vad snuten säger eller har på honom, så äger han Wilma nu.
Ingen vet, men han vet. Wilma är hans. "Hon fick vad hon förtjäna den lilla horan"
Han var det sista hon såg i livet. Han var den guden som beslutade om att ta hennes liv.
Tror ni han kan vara så rubbad eller är det jag behöver sömn?
Det som jag känner talar emot min tanke är detta 10x2 cm skärsåret hon hade i pannan som inträffat efter döden.
Det talar kanse för ett försök att inte spara ngt intakt.
Citera
2020-05-18, 00:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123
Kalla mig galen, men jag har börjat inbillat mig att han sparat huvudet i garderoben pga den ultimata makten och kontrollen.
Att han lyckats få övriga kroppen att gå upp i rök förutom huvudet. Börjar mer och mer tro att det ej berodde på att han inte fick till det.
Vad kan ge mera makt åt en sån här dåre än att att vara den som avgör när hans undergivna tjej inte ska leva längre, och sedan spara hennes huvud som en trofé och ägodel.
Där ligger hon, i hans garderob med en namnskylt med hans namn på. Han fullkomligt ÄGER henne. Han visste att det skulle ligga där ett tag och han visste att lukt skulle uppstå, därför tog han sig tiden att omsorgsfullt förpacka hennes huvud i flera lager folie.
Wilma upprepade flera ggr i sms liknande att "jag ska lyda dig tills döden skiljer oss åt, jag kommer älska dig tills den dagen jag dör och i evighet" osv... Mkt snack om hennes lydnad och kärlek ända in i döden.
Han tog makten över hennes älskande. Hon hann aldrig lämna honom eller sluta älska honom, utan älskade honom in i döden (tänker att han tänker så).
Ingen vet, men han vet. Wilma är hans. "Hon fick vad hon förtjäna den lilla horan"
Han var det sista hon såg i livet. Han var den guden som beslutade om att ta hennes liv.
Det som jag känner talar emot min tanke är detta 10x2 cm skärsåret hon hade i pannan som inträffat efter döden.

Allt är väl möjligt med en sån här dåre. Jag tror dock att han inte tänkte speciellt klart, och utfört någon speciellt planering.
Citera
2020-05-18, 00:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Strogge123

Kan helt klart vara så.
Citera
2020-05-18, 00:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zadnahoj
Allt är väl möjligt med en sån här dåre. Jag tror dock att han inte tänkte speciellt klart, och utfört någon speciellt planering.

Ja, det kan ju vara så enkelt.
Med tanke på hans resa till Ljungskile så verkar sinnesnärvaron inte vart på top.
Citera
2020-05-18, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Kan helt klart vara så.

Ja man vet ju aldrig.
Galen tanke men han verkar ju desvärre inte bättre än just otäckt galen.
Citera
2020-05-18, 00:34
Medlem
Parasolltrolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Nu när du säger det, det stämmer. Vill minnas att vi diskuterade mycket kring denna i tråden under november. Och har för mig att vi avfärdade denna p g a att det krävdes ett särskilt kort för att komma in. Till det andra stället norr om Uddevalla som du hänvisar till, dit krävs det inget inpasseringskort?
Lillesjö, som ni kallar det andra stället, är fjärrvärmeverket. Dit kommer ingen in utan att vara inbjuden. Dit kommer alla brännbara sopor från trakten med sopbilarna. T kan inte gått dit och dumpat W. Men om han lagt påsar i brännbart så har de körts dit o eldats upp.
Återvinningen med passerkort har alla boende i uddevalla tillgång till, alla får passerkort. Men där är allting sorterat, finns personal och mycket folk. Man kan inte dumpa likdelar där. Allt är kontrollerat. Där tas inga hushållssopor emot, bara soffor,däck,metallskrot osv.
Citera
2020-05-18, 00:34
Medlem
förhöret med aziz sadredin är bäst
han säger direkt, han har mördat henne för att hannär kapbel att göra det, han kommer aldrig erkänna om det inte gynnar honon, han gillar bara svaga individer för då känner han sig stor stark intelligent och överlägsen
aziz rabblar upp hela hans personlighet och i ett nötskal berättar direkt att hela historien är ihålig och han är mördaren.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in