Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 23:42
Medlem
Citat:
Det har tidigare varit känt att polisen slog till mot en bordell på Grevgatan på Östermalm – där bland andra Paolo Roberto togs av polis.

En av männen betalade 4 000 kronor, enligt uppgifter till Expressen.

Tidigare under veckan lagfördes ytterligare två personer vid samma fastighet: en 24-årig man och en 39-årig man. Båda är tidigare ostraffade. 24-åringen arbetar inom IT-branschen och tjänade omkring 300 000 kronor förra året. Den andra tjänade omkring 400 000 kronor.

Johannesgatan i samma stadsdel.
I samband med den insatsen lagfördes minst fyra personer, enligt uppgifter till Expressen.
Det rör sig om en 21-årig man, en 25-årig man och två 26-åriga män.

En av 26-åringarna är enskild näringsidkare och tidigare dömd för bland annat penningtvättsbrott. Den andra har tidigare dömts för ringa narkotikabrott.

Den 21-årige mannen arbetar inom försäkringsbranschen och tjänade i fjol omkring 50 000 kronor. De övriga tre tjänade mellan 100 000 och omkring 300 000 kronor förra året.
https://www.expressen.se/nyheter/mannen-som-akte-fast-med-paolo-roberto/

Inte ett ljud om någon annan som misstänks för människohandel eller koppleri utan allt rör sig om snabb lagföring och sexköparna. Tjejerna har säkert rest i väg till annan stad eller land och fortsätts utnyttjas som sexhandelsvaror.
Citera
2020-05-17, 23:42
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är inte så att han ska bli inbjuden till kändisfester. Skit i etablissemanget. Han kan bli delägare i gym som tränar elitidrottare och har många kunder eller andra verksamheter knuten till hans kunskaper.

PR har tidigare sagt att han "förstört sitt liv". Om han nu sitter på 100 milj. så hade han förmodligen inte uttryckt sig så. Jag tror du har en överoptimistisk bild av hans faktiska ekonomiska situation. Den här härvan är ett hårt slag mot honom. Frågan är hur hårt.
Citera
2020-05-17, 23:43
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Vållande till annans död är nog mer träffande. Vid dråp vet man att man dräper men kläcker idén vid tillfället.

okej så han handlade i "god tro" då så att säga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Clay Allison
Blåser över? Tror du han leder Farmen nästa år om han bara sitter still i båten? Tror du hans namn finns på pastasåser på Ica?

Det är inte ’vänsterpacket’ som är hans problem nu, det är kapitalismen som dumpar PR för han skadar deras verksamhet.

Företagen bryr sig bara om PK-mediadrevet. Om detta hade skadat försäljningen vet de inte eftersom konsumenterna ej fick chans rösta med plånboken.
Citera
Medlem
bandspelarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HejaFinland
Men jag vill veta hur det kan gå till rent praktiskt på plats och då är PR ett bra exempel. Det kan jag inte googla, det är ju så klart en glorifierad bild hon ger på sin eskortsida. Lite som när Paolo säljer fryst pizza. Jag förstår att blommorna, rosbladen och den romantiska musiken inte stämmer, det var ironi. Hur väl stämmer min skräckfantasi av förloppet? Spermabefläckade lakan och torskar på kö? Oduschad tjej och oduschad PR?
När man kommer till den prostituerade så duschar man. Jag brukar duscha före men även på plats. Den prostituerade är färdigduschad och har raffset på när man anländer. Lakanen byts knappast mellan varje kund men renlighet är kutym i Finland åtminstone. I sängkammaren har man dämpad belysning så eventuella spermafläckar syns inte men man använder kondom och den rullas av intill skräpkorgen på sidan om sängen. Sen torkar man snoppen med hushållspapper som finns på nattduksbordet. Jag brukar sen ligga och mysa lite med tjejen. Kan komma efterdropp. Det är så länge sen nu så jag minns inte om jag låg helt naken under myset.

Efter en stund blir det ett nytt försök. Samma procedur. När man är klar duschar man. Sen brukar jag krama och klämma lite på tjejen innan jag far därifrån. vad hon gör sen vet jag inte.
Citera
2020-05-17, 23:44
Medlem
MuhamtaCurrys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brajzilla
okej så han handlade i "god tro" då så att säga?

Citat:
Oaktsam våldtäkt innebär att gärningspersonen bevisligen inte säkerställt att det funnits samtycke och tillkom i lagstiftningen 2018.

https://www.expressen.se/nyheter/ex-polismastaren-har-polis-anmalt-for-oaktsam-valdtakt/
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fryskyl
Tror många tänker som du. Jag till exempel, åtminstone delvis. Undrar om Roberto riktigt tänkte på det innan han i intervjun körde stenhårt på linjen att han syndat förskräckligt och att det förstås var jätte-jättesynd om flickan.

Vet inte om det stämmer, men skulle inte förvåna mig. Nu har ju alla bilden av att det typ var värsta gangbanget av den typ som Stieg Larsson beskrev i nån av hans böcker: typ 10 snubbar på rad i ett väntrum, sen en halvt död prostituerad inne på en sunkig madrass på golvet i värsta cellen.

Kanske hade han gjort bättre i att försöka måla upp bilden av att detta faktiskt var en självsäker ung kvinna som verkligen av egen vilja valt att sälja sig. Hade nog inte varit så lätt ändå, men kanske ändå bättre.

En parallell utöver Hugh Grant är för övrigt NYs tidigare guvernör Eliot Spitzer. Fick avgå efter det uppdagats att han träffat lyxhoror, "at least seven or eight liaisons with women from the agency and paid more than $15,000." Alltså mer än 20,000 per träff. Totalt ska han ha bränt typ 80,000 dollar. Men något år senare var han ändå tillbaka på MSNBC som programledare, i Slate som kommentator, och på college som lärare. Inga problem. Skön kille, dessutom, hade gärna sett honom som president.

Men som du säger, lyxhoror är en sak, nån jävla rumänsk/moldavisk sexslav en annan.

Nu har ju folk den uppfattningen, ja. Det var dumt sagt av PR helt enkelt. Lite lindrigare kanske han hade kommit undan om han inte tog upp trafficking-grejen men tror ändå han hade fördömts och hans affärspartners tagit avstånd.
Citera
Medlem
Herzs avatar
Det svenska etablissemanget är ett gäng falska människor. De alla gav stöd till Hillary trots att Bill Clinton är en våldtäktsman som våldtagit flera kvinnor.

Det visar bara att feminismen är ett redskap som fascister använder och svenskar latchar på det tåget som ett pack ryggradslösa naziföljare som inte ens informerar sig om vem som faktiskt har makten i en av de största demokratierna.

Det är läskigt hur bortkopplad från verkligheten de är. Deras feministiska fantasivärld är viktigare för dom.
Citera
2020-05-17, 23:45
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
h

Om vi lärt oss något om PR under det här dagarna så är det att karln är full av lögner. Han har ett litet företag som omsätter drygt tremiljoner och har tre personer som uppbär lön. Han äger inte sina egna varumärken. Han har inte hundratals anställda han har inte ett tiotal företag

Han har varit megakänd i media i över 30 år och har väl tjänat pengar under tiden. Det har inte varit billigt att anlita honom och han har fått bra betalt av tv4. Samt mycket annat.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Folk antar att det rör sig om ett traffickingoffer på grund av Paolos sätt att uttrycka sig i tv4-intervjun men det finns inget som faktiskt tyder på att så är fallet.

Han betalade 1500 kr för en halvtimme vilket är tre gånger dyrare än det som finns tillgängligt på lagliga, reglerade bordeller i Tyskland.

Jo, att det var 11 kunder som togs i en lägenhetsbordell med tjejer från någt fattigt land i östeuropa.
Citera
Medlem
gubbroras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Företagen bryr sig bara om PK-mediadrevet. Om detta hade skadat försäljningen vet de inte eftersom konsumenterna ej fick chans rösta med plånboken.

Företag bryr sig inte om några drev dom bryr sig om pengar. Dom får naturligtvis reaktioner från handlare och kunder så att dom kan göra en bedömning. vad grundar du ditt påstående på
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Läs ordentligt:

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/8mjw71/hovratten-faststaller-valdtakt-vid-sexkop

https://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=7206606

https://www.svd.se/debattorer-sexkopare-bor-domas-for-oaktsam-valdtakt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in