Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2020-05-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FastFreezer
Jag frågade dig om antalet dömda kvinnor för sexköp, som råkar vara noll.

Och du svarar med antalet dömda kvinnor för mord.

Testa att besvara frågor istället för att besvara sådant ingen frågat, vettja.

Nu trodde jag ju inte på allvar att du sökte ett svar på den frågan du ställde.
Eftersom jag förstod att du visste svaret var jag nyfiken på hur du resonerade när du kom fram till att lagen var ett resultat av hat mot män.
Jag gjorde då ett liknande resonemang runt en annan lag med stor dominans av dömda män kontra kvinnor. Det gäller för övrigt de flesta lagar.
Då ställde jag en konkret fråga till dig rörande ditt resonemang.
Du kanske ska lyssna till den egen devis att "testa att besvara frågor"
Citera
2020-05-17, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Spelar ingen roll, kommer ändå inte i närheten av de dyraste sexköpen.
Finns nog shejker i Förenade arabemiraten som lugnt kan pynta upp 100.000 kr för en helg med en snygg blondin.
Citera
2020-05-17, 22:45
Medlem
brajzillas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Hehe det finns betydligt rikare och mäktigare personer som fått betalat betydligt större summor när kuken vunnit över intellektet. Paolo har inte mycket att förlora.

Citat:
Ursprungligen postat av gubbrora
Nja det kan nog finnas värre men dyrt blev det

möjligt jag tror dock på ett självmord inom en 6-månadersperiod, när frugan lämnat och omfattningen av detta haveri har fått "sjunka in" ordentligt och fått puttrat till sig som en finare italiensk gryta ska.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Hans egna intervju. Han säger själv att det inte är,så trevligt för henne att vara här.

Om du kryper ut från under stenen så kanske du kan lösa dig till saker om prostituerade från utlandet.

Han vet knappast något om hennes väg hit, så där föll den källan.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MuhamtaCurry
Med andra ord är det där 100-miljoners-imperiet från någon expressenartikel med några år på nacken inte riktigt sant idag. Som någon skrev så är det där taxijobbet inte allt för långt bort.

Taxijobben är helt döa pga Corona. Har du inte sett tidningsartiklar om chaufförer som har protesterat för att de inte tjänar några pengar, men inte får ta del av statens Corona-kassa?
Citera
Medlem
HerrGickhans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrAndres
Ärligt talat, tycker någon synd om en liten spagge med mindervärdeskomplex och liten kuk?

Han knullade en hora som tvingats hit. Han förtjänar att rullas i skiten.

ett självmord är nog den ända vägen för denna herre.

Lite trist att du handskas så trivialt med självmord. Det får mig att misstänka att du aldrig haft någon kontakt med sådant och hur förödande dessa är för den närmaste omgivningen.

Självklart finns det andra vägar för honom. Dock helt andra än de som hitills förevarit.
Citera
2020-05-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snuttis73
Med tanke på det ivriga försvaret för Paolo Roberto här inne undrar man hur utbrett det är med sexköp bland alla incels på FB.

Just snygg ny fanbase han skaffat sig - kvinnohatare, beundrare av Breivik och försvarare av Anders Eklund-typer. Är han nöjd tro?

Är du efterbliven=´? Du verkar hata män.

Jag försvarar honom inte per se, men reaktionerna är ju sinnessjuka. Tusenfalt uppmärksammat som halshuggna Wilma får. Och vi ska inte prata om feta gamla haggor som knullar sina afghanpojkar, eller de tusentals svenska flickor som våldtas årligen

Vad har du emot incels? Detta kan ju trots allt vara en hjälp. Extremt farligt att gå runt som sexuellt frustrerad tonårskille blandat med en eller två diagnoser. Men det är klart, kvinnor kan aldrig ta ansvar för sig själva eller andra, men män ska
Citera
Medlem
ragingcows avatar
Finns det nån inkomstkälla kvar för Paolo?

Tv4 väck
Matprodukterna väck
Radiojobbet våck
Hotelljobbet med bootcamps väck
De två restaurangerna där han fick som royalties för att marknadsföra stället väck

Undra om han tog betalt för tv4 intervjun med tanke på att han förstod att det kommer bli svårt ekonomiskt.
Citera
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lyktstolpe
Du är tre dagar sen, säljs de ens utanför Stockholm?

Jag har aldrig sett de själv. Eller så är man bara inte brydd.

Nä, jag har nog inte tänkt på att det är Paolo Roberto som syftas. De finkrossade tomaterna har jag nog köpt?
Bättre kvalitet på de där i burk, finkrossade, än Ica: billighetsmärken.
Citera
2020-05-17, 22:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Romantiskt nej inte direkt men det blir ju lite gulligt när människor som i många fall inte sett världen och inte har någon större förståelse sitter och gissar om hur saker och ting fungerar.
Sverige är ett vadderat rum jämfört med övriga världen, skyddad verkstad i en alternativ verklighet ala PK.
Många vet nästan ingenting om livet.

Det är inte svart eller vit i den här frågan om prostitution, det är oerhört komplext.

Det är bortom mitt förstånd hur man kan fördöma alla sexköp som vidriga.

Se denna artikel skriven av Fredrik Sjöshult (FS): https://www.expressen.se/kronikorer/fredrik-sjoshult/sexkopare-borde-straffas-hardare-an-oxfiletjuvar/

Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik Sjöshult
Tre gram cannabis i fickan eller en stulen oxfilé kan inte vara ett lika allvarligt brott som ett vidrigt sexköp.

"Vidrigt sexköp". Finns ingen skala. Är det ett sexköp är det vidrigt. Ingen hänsyn till vem det är som köper, eller vem det är som säljer. Men vidrigt är det. Ingen gråzon, inget mellanting. Svart eller vitt.

Rullstolsbunden ung kille som annars aldrig skulle få uppleva närhet - är det okej för honom att köpa sex, att köpa sällskap av någon som för en stund ger honom en kram?

Citat:
Ursprungligen postat av Mosquitoseven
Många vet nästan ingenting om livet.

Är en rätt bra sammanfattning av det vi hör och ser just nu.

Behövs en rejäl skärpning i debatten. Men tyvärr är det alldeles för stigmatiserat: om en man nu skulle gå ut offentligt och argumentera mot sexköpslagen skulle han stämplas som sexköpare med all den stigma det medför. Och sexsäljare kan naturligtvis inte delta i den offentliga debatten de heller, på grund av stigmat. Kvar återstår folk som FS, Katarina Wennstam och Gabriella Wolfe som bara sprider samma gamla svartvita goja.
Citera
2020-05-17, 22:48
Medlem
Terror-Ister-Bands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Staropramen777
Finns nog shejker i Förenade arabemiraten som lugnt kan pynta upp 100.000 kr för en helg med en snygg blondin.

Fickpengar i UAE...
Citera
2020-05-17, 22:48
Medlem
Bilingualbvern2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Jag har inte provat de i butik men antar att de skulle ha blivit försäljningssuccéer nu om de hade fått vara kvar. Massor av människor skulle vilja prova.

Fått både pizzorna, lasagne och glassen gratis via en bekant som jobbar i den branschen. Inget speciellt alls, i klass med Findus eller GB.
Senast redigerad av Bilingualbvern2.0 2020-05-17 kl. 22:50.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in