2020-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
En pytteliten fläck på solskyddet. Wilma kan ha avsatt den där själv vid något tillfälle. Man kan inte datera sånt.

En teori (om än långsökt kanske) kunde vara att T bromsat in så häftigt med bilen att W slagit i ansiktet i ratten och börjat blöda. Han hade ju en sjuk böjelse att W skulle suga av honom medan han körde och sen bromsade han in kraftigt. Hon kan ju ha fällt ner solskyddet efteråt och tittat sig i spegeln (om det nu finns någon).
Citera
2020-05-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Det är dessutom inte utspritt över 7 timmar utan grovt räknat 4 timmar (från första till sista stopp hemma).
Från FUP Tidslinje (sid 4).
#1: 2019-11-18 08:44
#2: 2019-11-18 09:52
#3: 2019-11-18 11:09
#4: 2019-11-18 11:49
#5: 2019-11-18 12:53

68 min mellan #1 och #2.
77 min mellan #2 och #3.
40 min mellan #3 och #4.
64 min mellan #4 och #5.

Om han gjort sig av med bevis under dessa körningar så är ett av stoppen max 20 min bort, troligtvis mindre eftersom han sannolikt gjort annat än att köra bil under dessa 40 min.

Och vet man om han har varit hos brukarna under dagen? Han kan väl ha stämplat in, men inte jobbat?
Citera
2020-05-17, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallix
Jag har precis börjat läsa FUP och inte kommit till förhören ännu.

Jag har också funderat på varför han åkte iväg, förmodligen väldigt nära efter han mördat Wilma ? Min spekulation är att han ville att spåren efter Wilma skulle leda till Göteborg. Han löste en biljett för 103:- med Wilmas bankkort (jag tror det bara kostar ca 40:- till Ljungskile). Sedan blir det knepigare att förstå… Varför snurrar han runt i byn i några timmar? Han borde haft bråttom hem och påbörja ”städningen”. Och, ska min spekulation ha bärighet borde han ha tagit med Wilmas telefon och låtit den ligga kvar på tåget.
Han nämnde till en kompis att han "hört att Wilma befann sig söderut, runt Göteborg". Han förde något resonemang. Så det du säger kan också stämma. Men som sagt, han har gjort väldigt många misstag och det är svårt att veta hur han tänkt att detta ska funka. Helt verklighetsfrånvänd.
Citera
2020-05-17, 21:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Norrsked
Han kommer ha välsmorda tarmar, mer än så blir de inte. Bättre o köra på en hög konc diskmaskinmedel istället, de tar bättre.

Nej precis ! Att han varit okontaktbar eller vad de stog kan knappast varit pga hans drink mix ? Om man svalt disk / tvättmedel undviker man i sjukvården kräkningar pga frätningsskador . Han blev magpumpad och gissar sedan så får han springa på toan ett tag framöver . Han lär må illa och ha mag ont ett tag . Har inte hört någon som blivit medvetslös av att få i sig något av dessa som T fått i sig . Det gäller att fort ” neautalisera ” maginnehållet för att inte få bestående skador på strupe , hals , mage och tarm .
Citera
2020-05-17, 21:41
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Han själv hade antytt något om "jag hörde att polisen hittat en kropp i floden" till en vakt. Han hade definitivt inte hört det, utan det var bara informationsfiske. Ingen vet om det stämmer, men han sade så ganska sent. I år, tror jag.

Ja det var det jag syftade på, tack. Han försökte nog fiska men jag tror att han även avslöjade sig själv lite där.
Citera
2020-05-17, 21:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Ah det är en väldigt bra observation. Jag har inte gått tillbaka i tablån och sökt men vet att 6an envisas med NCIS flera gånger per dag och har gjort det i typ 15 år, så det hade ju iaf förklarat att han var såpass säker på saken. Oavsett är hans vittnesmål inte starkt nog att överväga åt 22-hållet med tanke på att alla andra vittnar om det tidigare talet.

Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Var det inte NCIS både vid 17 och vid ca 22 samma dag tyckte jag läste här i tråden. G*ran kanske minns skrik vid NCIS då det är hans favoritserie men blandar ihop den tidig med den senare när han tänker tillbaka

De andra grannarna är osäkra på både tid och dag, bara G*ran "vet", läs mitt förra inlägg och nedan på sida 493 i FUP:

"Förhörsledaren frågar G*ran om hur han är säker på att det han berättar om hände
på torsdagen ungefär vid kl. 21-22.
G*ran uppger att han vet det för att han inte var hemma på onsdagen på kvällen och på
fredagen var hans barn och barnbarn på besök. G*ran vet att det inte var samma dag som han
fick besök. G*ran säger att han vet att han gick ut i trappen för att säga till en timma innan han gick till jobbet kl 23.00. G*ran säger att han är 100% säker på att det var på torsdagen förra veckan."

Och G*ran jobbar som chaufför och tidningsbud. Brukar inte de ha bra koll på datum och tider?
Citera
2020-05-17, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vemsa
De andra grannarna är osäkra på både tid och dag, bara G*ran "vet", läs mitt förra inlägg och nedan på sida 493 i FUP:

"Förhörsledaren frågar G*ran om hur han är säker på att det han berättar om hände
på torsdagen ungefär vid kl. 21-22.
G*ran uppger att han vet det för att han inte var hemma på onsdagen på kvällen och på
fredagen var hans barn och barnbarn på besök. G*ran vet att det inte var samma dag som han
fick besök. G*ran säger att han vet att han gick ut i trappen för att säga till en timma innan han gick till jobbet kl 23.00. G*ran säger att han är 100% säker på att det var på torsdagen förra veckan."

Och G*ran jobbar som chaufför och tidningsbud. Brukar inte de ha bra koll på datum och tider?
Fan han är chaufför på Postnord?! Detta förklarar allt - han har noll tidsuppfattning.
Citera
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheFortress
Enig.
Han verkar absolut ha någon personlighetsstörning åt det grandiosa hållet. Men det torde inte hålla för en allvarlig psykisk störning som medför att han slipper dömas för brottet juridiskt. Och du har rätt gällande att MGM har klarat vardagen bra med jobb och livet i övrigt (han hävdar ju själv i FUP att han har levt sitt liv perfekt). Vi vet dock sedan tidigare om att han är manipulativ, det är precis det han använder sig av i häktet. Samtidigt som han fiskar efter medlidande.

Svenska rättssystemet är milt och möjligen naivt emellanåt, men detta torde man kunna se igenom. Hoppas jag.
Rätten dömer inte på medlidande utan på vad som kan bevisas. Man kan döma till vård om gm lider av allvarlig psykiskt störning alltså riktigt sjuk. Det är inte rätten som utreder om gm är allvarligt sjuk. Det handlar inte om att se igenom eller tycka synd om. Det är naivt att tro. Att han dricker tvål och spökar sig på häktet kommer inte påverka dommen.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Ja det var det jag syftade på, tack. Han försökte nog fiska men jag tror att han även avslöjade sig själv lite där.

Kan ju även vara så att han försöker rikta fokus bort från de ställen (t ex soprum) där han har dumpat henne, för att vinna tid så de tömmer sopkärlen.
En av hans vänner säger ju att han tidigare har pratat om hur man förvillar polisen.
Citera
2020-05-17, 21:44
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Han nämnde till en kompis att han "hört att Wilma befann sig söderut, runt Göteborg". Han förde något resonemang. Så det du säger kan också stämma. Men som sagt, han har gjort väldigt många misstag och det är svårt att veta hur han tänkt att detta ska funka. Helt verklighetsfrånvänd.

Tycker han svamlar där. Han säger något om att han försökte följa efter henne till Gbg och det var därför han tog tåget och han tyckte han säg någon som liknade henne och det var därför han hoppade ur. Han betalade med hennes kort och hur skulle hon kunna betala för sin tågresa om hennes mobil är hemma hos honom och han har bankkortet.
Citera
2020-05-17, 21:44
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Och vet man om han har varit hos brukarna under dagen? Han kan väl ha stämplat in, men inte jobbat?
Sant. Och började T sitt arbete när han skulle eller "försov" han sig? När stämplade han ut?
Det finns en del man skulle kunna komplettera tidslinjen med.
Citera
2020-05-17, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Rätten dömer inte på medlidande utan på vad som kan bevisas. Man kan döma till vård om gm lider av allvarlig psykiskt störning alltså riktigt sjuk. Det är inte rätten som utreder om gm är allvarligt sjuk. Det handlar inte om att se igenom eller tycka synd om. Det är naivt att tro. Att han dricker tvål och spökar sig på häktet kommer inte påverka dommen.
Vad detta brukar leda till (om det ens gör det) är att man slussas till rättspsyks akutenhet där en överläkare säger att man är dum i huvudet, och sen får man ligga där över natten med ont i magen. Har kursare som gjort praktik där och sett det hända med "självmordsförsök" med tvål och vatten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in