2020-05-17, 21:29
Medlem
Polisen måste utgå från att ljungskile är en vilseledande manöver.

Snubben är tydligen inte dum.
Han betalar tåget med hennes bankkort, han går längst motorvägen utan jacka(som om den vore nedgrävd med henne), han syns till vid bäck/å där han tvättar sig FRAMFÖR personer.

Wilma har mördats i lägenheten, det är till att konstatera. Han gjordet det ensam eller med någon annan, VAD talar för hjälp?

Viktiga detaljer är de som gjordes så tätt inpå mordet som möjligt, som t.ex av wilmas familj hos kurdkräket dagen efter(var det dagen efter? Om det var dagen efter måste ham han ha spenderat natten för att stycka henne och antagligen transportera henne kanske samma natt, det hade förklarat dåsigheten).

Vad fanns synligt när familjen var framme och försvunnet vid senare tillfälle?

Vilka tider stannade han hemma dagen han arbetade men körde hem 5 ggr under ett arbetspass. Har han kört hem flera gånger per arbetspass innann eller är detta avvikande beteende? Kan man i gpsen se var bilen stannat även om stoppet inte avviker från en väg, syns ett stopp i tid?

Vad är det för vänner som skulle komma över när wilmas familj var på besök hos kräket? Om ingen skulle komma över kanske det var för att få ensamtid så han kan göra klart något han inte gjort klart.

Tankar..
Citera
2020-05-17, 21:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Låter som att Sverige skyddar alla jävla mördare med det här jävla rättspsykiatrin.
Varje mördare som blir åtalad för mord får en "diagnos" som oj men han är sjuk i huvudet vi låter honom behandlas och ger honom mildare straff på drygt 3 år för att ha styckat en tjej !

tro fan att det finns mördare lite här och där.

lås in fanskapet och ge inte honom mat eller luft, låt han kvävas till döds i cellen, avvisa hela familjen och alla arab - kurd jävlar.
Hamnar du på rättspsyk pga mord kan du ofta bli sittandes längre än du skulle ha gjort om du fått fängelse.
Citera
2020-05-17, 21:32
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Fem besök hemma är ju just ben-ben-arm-arm-torso. Han kan såklart ha slängt i brukarnas soprum. Jag hoppas fan inte det alltså.

Vet inte vart jag läste det men det var något som fick mig att tro att hon är dumpad i något vatten. Det var antingen han själv som sa något eller om det var något vittne som återberättade vad han hade sagt.
Citera
2020-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Ja, fr o m 18.54 (Uddevalla jvgstn) till 22-tiden så var inte Tishko hemma. Kl 22.14 skriver polisen en åtgärdskod 123 vilket betyder att de är klara. Jag tyder det som att då är Tishko avlämnad utanför bostaden.

Ja, 22.14 har polien släppt av Tishko men inte direkt utanför bostaden utan ca 5 min. innan. I korsningen Junogatan/Stockolmsvägen står det i FUP. Känner inte platsen personligen men enl. katran en kvarter innan bostadsadressen. Lägger man ihop dessa uppgifter 22.14 +5 min. är kl. 22.19 . Alltså ca en halvtimme innan Gör*n går till jobbet.. borde det inte vara jättelätt att komma ihåg?
Och, bråket/ skriken varade ca 15-20 min. då borde kl.vara ca 20 i 23.00 och alldeles strax G ska gå hemifrån. Hur kommer det sig att han skulle kunnat minnas ca 5 timmar fel?
Senast redigerad av cactaceae 2020-05-17 kl. 21:35. Anledning: Felstavning
Citera
2020-05-17, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GuX
Polisen måste utgå från att ljungskile är en vilseledande manöver.

Snubben är tydligen inte dum.
Han betalar tåget med hennes bankkort, han går längst motorvägen utan jacka(som om den vore nedgrävd med henne), han syns till vid bäck/å där han tvättar sig FRAMFÖR personer.

Wilma har mördats i lägenheten, det är till att konstatera. Han gjordet det ensam eller med någon annan, VAD talar för hjälp?

Viktiga detaljer är de som gjordes så tätt inpå mordet som möjligt, som t.ex av wilmas familj hos kurdkräket dagen efter(var det dagen efter? Om det var dagen efter måste ham han ha spenderat natten för att stycka henne och antagligen transportera henne kanske samma natt, det hade förklarat dåsigheten).

Vad fanns synligt när familjen var framme och försvunnet vid senare tillfälle?

Vilka tider stannade han hemma dagen han arbetade men körde hem 5 ggr under ett arbetspass. Har han kört hem flera gånger per arbetspass innann eller är detta avvikande beteende? Kan man i gpsen se var bilen stannat även om stoppet inte avviker från en väg, syns ett stopp i tid?

Vad är det för vänner som skulle komma över när wilmas familj var på besök hos kräket? Om ingen skulle komma över kanske det var för att få ensamtid så han kan göra klart något han inte gjort klart.

Tankar..
Man utredde ju Ljungskilespåret. Man sade att man inte hittat något, "inga saker och ingen Wilma". (vilket visat sig vara en sanning med modifikation, en jacka och kuddstoppning hittade man centralt i Ljungskile).
Citera
2020-05-17, 21:34
Medlem
Dongles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra jobbat! Han skulle ju jobba också och var ju tvungen att vara hos sina klienter (brukare/hatar det ordet). Kroppsdelar är tunga. Hon vägde 49 kilo, minus huvudet 3 kg ca. Så 46 kilo. Det är klart att han då tog en i taget. Nån MÅSTE väl sett honom bära på svarta sopsäckar eller något.
Det behöver inte vara kroppsdelarna han gjort sig av med under dessa körningar. Kanske städgrejer eller annat som använts för städning. Mordvapen/verktyg?
Jag har inte lusläst varken FUP eller tråd, vad gjorde han mellan ca 13:00 och 18:00 samma dag (18/11).
Citera
2020-05-17, 21:35
Medlem
Kallixs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Mja. Jag börjar nästan komma in på den galna spekulationen att Ljungskileresan var ett villospår och att jackan som påfanns tillhörde grannen som hade inbrott i sitt förråd. Att Tishko lämnade den där i Ljungskile för att eventuellt sätta dit grannen, eller åtminstone rikta misstankarna i riktning "okänd". Att han försökte lämna kroppen i samma förråd i hopp om att polisen skulle koppla 1+1 och kalla det "case closed", men att han fick kalla fötter.

Har polisen frågat grannarna om jackan?
Jag har precis börjat läsa FUP och inte kommit till förhören ännu.

Jag har också funderat på varför han åkte iväg, förmodligen väldigt nära efter han mördat Wilma ? Min spekulation är att han ville att spåren efter Wilma skulle leda till Göteborg. Han löste en biljett för 103:- med Wilmas bankkort (jag tror det bara kostar ca 40:- till Ljungskile). Sedan blir det knepigare att förstå… Varför snurrar han runt i byn i några timmar? Han borde haft bråttom hem och påbörja ”städningen”. Och, ska min spekulation ha bärighet borde han ha tagit med Wilmas telefon och låtit den ligga kvar på tåget.
Citera
2020-05-17, 21:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av priv31
Låter som att Sverige skyddar alla jävla mördare med det här jävla rättspsykiatrin.
Varje mördare som blir åtalad för mord får en "diagnos" som oj men han är sjuk i huvudet vi låter honom behandlas och ger honom mildare straff på drygt 3 år för att ha styckat en tjej !

tro fan att det finns mördare lite här och där.

lås in fanskapet och ge inte honom mat eller luft, låt han kvävas till döds i cellen, avvisa hela familjen och alla arab - kurd jävlar.
Finns massor med folk i fängelset som är "sjuka i huvudet". Det handlar det inte om här. Du får läsa på lite om begreppet "allvarlig psykisk störning". Och rättspsyk har också celler, med vakter - det är väldigt likt fängelse. Inte sällan sitter de i 30 år. Teoretiskt kan man släppa dom efter 2-3 år om de har lyckats få sin intern frisk. Men jag har då aldrig hört talas om det.
Citera
2020-05-17, 21:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Vet inte vart jag läste det men det var något som fick mig att tro att hon är dumpad i något vatten. Det var antingen han själv som sa något eller om det var något vittne som återberättade vad han hade sagt.
Han själv hade antytt något om "jag hörde att polisen hittat en kropp i floden" till en vakt. Han hade definitivt inte hört det, utan det var bara informationsfiske. Ingen vet om det stämmer, men han sade så ganska sent. I år, tror jag.
Citera
2020-05-17, 21:36
Medlem
Citat:
Tänkte också på om han sparar dem så bör det väl finnas en hel del hemma. Nu vet jag så klart inte hur ofta han handlade och använde påsarna men man kan tycka att det bör finnas flera stycken hemma hos honom. Fanns det inga alls vid husrannsakan så har han nog använt dem till att frakta kroppsdelar. Är de täta så förklarar det också varför bilarna inte har så mycket spår av blod och likande. Han verkar ju gilla folie så han har nog lindat in allt i folie också innan han packat ner delarna

Han kanske använde aluminiumfolie på andra kroppsdelar också eftersom den tål hög temperatur och innehållet innanför behåller temperaturen. Aluminiumfolie höjer temperaturen av innehållet också kanske? Som en forsäkring att kroppsdelarna ska förvandlas till aska lättare? En spekulation bara
Citera
2020-05-17, 21:37
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Det är ju extremt korkat att lägga bevis i påsar som har hans namn och adress på en etikett...

Nu har han ju redan gjort det i soprummet..

Men jag menar inte att han dumpade kroppen i påsarna och lämnade allt på samma ställe utan använde dem för att frakta kroppen. Men det kanske han har gjort nu när jag tänker efter. Om det är påsar med dragkedja eller liknande så kan han väl bara fylla påsarna med kroppsdelar med sten och dumpa det i vattnet någonstans. Det kommer ju inte hålla för alltid men det kommer nog ligga bra länge under ytan innan påsarna går sönder
Citera
2020-05-17, 21:37
Medlem
Citat:
Var det inte NCIS både vid 17 och vid ca 22 samma dag tyckte jag läste här i tråden. Göran kanske minns skrik vid NCIS då det är hans favoritserie men blandar ihop den tidig med den senare när han tänker tillbaka
Ah det är en väldigt bra observation. Jag har inte gått tillbaka i tablån och sökt men vet att 6an envisas med NCIS flera gånger per dag och har gjort det i typ 15 år, så det hade ju iaf förklarat att han var såpass säker på saken. Oavsett är hans vittnesmål inte starkt nog att överväga åt 22-hållet med tanke på att alla andra vittnar om det tidigare talet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in