Citat:
Ursprungligen postat av
Picasso2
Nej, man lyfte ur den. Men media visste att berätta att han kan ha varit under påverkan av allvarlig psykisk störning under brottet. Om jag minns rätt så var han det under undersökningstillfället också. Vi får se vad RPUn visar när den väl är genomförd (under förutsättning att han befinns skyldig).
Ska bli intressant att se vad den säger ja. Han betedde sig definitivt märkligt när han blev hämtad av polisen på vägen, men givet situationen (precis begått ett mord, vet att han kommer bli misstänkt) knappast icke-adekvat stämningsläge och sätt att bete sig. Första förhöret svarade han bra på frågor och verkade inte psykiskt avvikande.
Sen när han börjar köra på "ingen kommentar" beter han sig märkligt, men ska jag vara krass så tror jag att många av oss hade börjat titta runt, le åt ingenting och fnissa till om vi suttit i polisförhör efter polisförhör och blivit bombade med frågor som vi konstant vägrar svara på. Det är liksom en ganska absurd situation i sig, oberoende av vad man gjort.
De här grejerna om att han hävdat att BO var djävulen och samarbetade med demokraterna mot Trump tycker jag visserligen låter skevt, men frågan är om inte det var märkliga grejer han kläckte ur sig när han var hög snarare än faktiska vanföreställningar. Oavsett tror jag knappast att de var avgörande för mordet.