2020-05-17, 21:21
Medlem
Elisa93s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cyally
Ja på ett sätt är det ju så. T skrev lappen i samband med att han gjorde ett självmordsförsök. Detta betyder alltså att om han dör så kommer inte mordet att lösas. Det vill säga, T vet något om mordet som kommer gå förlorat om han dör. Alltså, endast han vet vad som har hänt W. Vilket betyder att det är han ensam som är skyldig, eftersom annars skulle inte kunskapen om vad som hänt henne gå förlorad om han dör.
Det jag inte får ihop angående detta är att han tidigare sagt till en kompis/kollega (minns inte till vem) att "alla män skulle må bra av att sitta inne", vilket skulle tyda på att han inte räds att sitta inspärrad.
Om han verkligen var kristen, vilket han verkar vara så skulle det vara en synd att ta självmord och han kommer inte till himlen. Det är förvisso en synd att dräpa också, såvida det inte är Guds ord, med någon märklig förklaring.
Citera
2020-05-17, 21:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Det är dessutom inte utspritt över 7 timmar utan grovt räknat 4 timmar (från första till sista stopp hemma).
Från FUP Tidslinje (sid 4).
#1: 2019-11-18 08:44
#2: 2019-11-18 09:52
#3: 2019-11-18 11:09
#4: 2019-11-18 11:49
#5: 2019-11-18 12:53

68 min mellan #1 och #2.
77 min mellan #2 och #3.
40 min mellan #3 och #4.
64 min mellan #4 och #5.

Om han gjort sig av med bevis under dessa körningar så är ett av stoppen max 20 min bort, troligtvis mindre eftersom han sannolikt gjort annat än att köra bil under dessa 40 min.
Tack för den genomgången! Det menas ju att han kan ha kastat bevis i brukarnas soprum. Däribland säkerligen kläderna (röd tröja och blå jeans) , plus en del annat och kanske till och med kroppsdelar.
Citera
2020-05-17, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Nej, man lyfte ur den. Men media visste att berätta att han kan ha varit under påverkan av allvarlig psykisk störning under brottet. Om jag minns rätt så var han det under undersökningstillfället också. Vi får se vad RPUn visar när den väl är genomförd (under förutsättning att han befinns skyldig).
Ska bli intressant att se vad den säger ja. Han betedde sig definitivt märkligt när han blev hämtad av polisen på vägen, men givet situationen (precis begått ett mord, vet att han kommer bli misstänkt) knappast icke-adekvat stämningsläge och sätt att bete sig. Första förhöret svarade han bra på frågor och verkade inte psykiskt avvikande.

Sen när han börjar köra på "ingen kommentar" beter han sig märkligt, men ska jag vara krass så tror jag att många av oss hade börjat titta runt, le åt ingenting och fnissa till om vi suttit i polisförhör efter polisförhör och blivit bombade med frågor som vi konstant vägrar svara på. Det är liksom en ganska absurd situation i sig, oberoende av vad man gjort.

De här grejerna om att han hävdat att BO var djävulen och samarbetade med demokraterna mot Trump tycker jag visserligen låter skevt, men frågan är om inte det var märkliga grejer han kläckte ur sig när han var hög snarare än faktiska vanföreställningar. Oavsett tror jag knappast att de var avgörande för mordet.
Citera
2020-05-17, 21:24
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arcanii
Om 9 av 10 vittnen säger någonting så tror man på de 9, inte den ensamme. Enkel logik.

Det handlar inte om att någon utav dem ljuger - men att ett vittne helt enkelt har fel på tiden. Har han inte också sagt att han trodde det var den tiden pga NCIS på TV, något som inte heller stämde i dagens tablå? Kommer inte ihåg exakt.

Var det inte NCIS både vid 17 och vid ca 22 samma dag tyckte jag läste här i tråden. Göran kanske minns skrik vid NCIS då det är hans favoritserie men blandar ihop den tidig med den senare när han tänker tillbaka
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Elisa93
Det jag inte får ihop angående detta är att han tidigare sagt till en kompis/kollega (minns inte till vem) att "alla män skulle må bra av att sitta inne", vilket skulle tyda på att han inte räds att sitta inspärrad.
Om han verkligen var kristen, vilket han verkar vara så skulle det vara en synd att ta självmord och han kommer inte till himlen. Det är förvisso en synd att dräpa också, såvida det inte är Guds ord, med någon märklig förklaring.

Det är bara snack det där med att sitta inne, han kanske ville leka tuff
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Han sa ju något intressant i förhöret gällande cooppåsarna. Han sparade dem för de var bra och i tjock plast och som jag tolkade det återförslutbara. Dvs han kan ha packat ner henne i sådana vid bortforslingen.
Väl observerat! Allt han säger kan användas emot honom, såklart. Han kan ha gjort en groda där. Däremot blir det nog svårt att bevisa i efterhand, om påsarna slängts i soprum hos brukare exempelvis.
Citera
2020-05-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dongle
Det är dessutom inte utspritt över 7 timmar utan grovt räknat 4 timmar (från första till sista stopp hemma).
Från FUP Tidslinje (sid 4).
#1: 2019-11-18 08:44
#2: 2019-11-18 09:52
#3: 2019-11-18 11:09
#4: 2019-11-18 11:49
#5: 2019-11-18 12:53

68 min mellan #1 och #2.
77 min mellan #2 och #3.
40 min mellan #3 och #4.
64 min mellan #4 och #5.

Om han gjort sig av med bevis under dessa körningar så är ett av stoppen max 20 min bort, troligtvis mindre eftersom han sannolikt gjort annat än att köra bil under dessa 40 min.
Bra jobbat! Han skulle ju jobba också och var ju tvungen att vara hos sina klienter (brukare/hatar det ordet). Kroppsdelar är tunga. Hon vägde 49 kilo, minus huvudet 3 kg ca. Så 46 kilo. Det är klart att han då tog en i taget. Nån MÅSTE väl sett honom bära på svarta sopsäckar eller något.
Citera
2020-05-17, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HemligSkauning
Det är bara snack det där med att sitta inne, han kanske ville leka tuff
Ja och även fasta övertygelser kan man svika när man sätts i extrema situationer. Finns massor med präster m m som tagit sina liv.
Citera
2020-05-17, 21:27
Medlem
Låter som att Sverige skyddar alla jävla mördare med det här jävla rättspsykiatrin.
Varje mördare som blir åtalad för mord får en "diagnos" som oj men han är sjuk i huvudet vi låter honom behandlas och ger honom mildare straff på drygt 3 år för att ha styckat en tjej !

tro fan att det finns mördare lite här och där.

lås in fanskapet och ge inte honom mat eller luft, låt han kvävas till döds i cellen, avvisa hela familjen och alla arab - kurd jävlar.
Citera
2020-05-17, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Bra jobbat! Han skulle ju jobba också och var ju tvungen att vara hos sina klienter (brukare/hatar det ordet). Kroppsdelar är tunga. Hon vägde 49 kilo, minus huvudet 3 kg ca. Så 46 kilo. Det är klart att han då tog en i taget. Nån MÅSTE väl sett honom bära på svarta sopsäckar eller något.
Fem besök hemma är ju just ben-ben-arm-arm-torso. Han kan såklart ha slängt i brukarnas soprum. Jag hoppas fan inte det alltså.
Citera
2020-05-17, 21:29
Medlem
tdlefnierreguss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Olbars
Väl observerat! Allt han säger kan användas emot honom, såklart. Han kan ha gjort en groda där. Däremot blir det nog svårt att bevisa i efterhand, om påsarna slängts i soprum hos brukare exempelvis.

Tänkte också på om han sparar dem så bör det väl finnas en hel del hemma. Nu vet jag så klart inte hur ofta han handlade och använde påsarna men man kan tycka att det bör finnas flera stycken hemma hos honom. Fanns det inga alls vid husrannsakan så har han nog använt dem till att frakta kroppsdelar. Är de täta så förklarar det också varför bilarna inte har så mycket spår av blod och likande. Han verkar ju gilla folie så han har nog lindat in allt i folie också innan han packat ner delarna
Citera
2020-05-17, 21:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Han sa ju något intressant i förhöret gällande cooppåsarna. Han sparade dem för de var bra och i tjock plast och som jag tolkade det återförslutbara. Dvs han kan ha packat ner henne i sådana vid bortforslingen.

Det är ju extremt korkat att lägga bevis i påsar som har hans namn och adress på en etikett...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in