2020-05-17, 18:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av swesubmovie
För om de har hänt nått eller att dom har hittat nått kanske dom skrämmer bort någon om nu så är fallet?
Än så länge är de en som säger att de har hittats nått men ej kan uttala sig om vad,

Kan de vara ett nättroll som hittat på att de finns "fynd"?
Nej nättroll är jag verkligen inte, själv varit med och sökt. Vill helst inte skriva ut vilka saker då det kanske kan hamna hos någon som inte borde veta.
Väldigt många som vill ha PM, men jag har tyvär inte varit med tillräckligt länge för att kunna skicka PM. Läst mycket men aldrig haft en användare.
Citera
2020-05-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Ang media eller fyndet?
Säger varken bu eller bä dock, var en fundering kring varför det inte står något i media.
Kan ju vara så att det inte är sant. Någon här som vill röra om i grytan eller förvilla?
Citera
2020-05-17, 18:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MovingMercury
Nej nättroll är jag verkligen inte, själv varit med och sökt. Vill helst inte skriva ut vilka saker då det kanske kan hamna hos någon som inte borde veta.
Väldigt många som vill ha PM, men jag har tyvär inte varit med tillräckligt länge för att kunna skicka PM. Läst mycket men aldrig haft en användare.

Men ungefär vart hittades prylarna då? Du kan väl ge en ungefärlig riktning, långt från själva parkeringsplatsen?
Citera
2020-05-17, 18:40
Medlem
Citat:

Men var de klädesplagg t.ex?

Och vad vet du som inte vet, enligt vad jag har hört så finns de absolut inte någon hotbild mot han i sundsvall?
Citera
2020-05-17, 18:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fredrik
Men ungefär vart hittades prylarna då? Du kan väl ge en ungefärlig riktning, långt från själva parkeringsplatsen?
Beror på vilken parkering du menar. Det är ungefär i samma riktning som vägen som går mot sidsjöbodarna. Kanske 2km från vägens slut. Vid en typ friluftsstuga.
Citera
2020-05-17, 19:00
Medlem
På vänster sida står ju ett gammalt gammalt hus. En liten bit senare en väg på samma sida, med låst bom. Där stod 4 bilar idag.
Citera
2020-05-17, 19:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
På vänster sida står ju ett gammalt gammalt hus. En liten bit senare en väg på samma sida, med låst bom. Där stod 4 bilar idag.
Kan mycket väl vara någon/ några som letade. Brukar inte stå bilar parkerade där. Dock är det ett ganska populärt friluftsområde så kan ha vart motionärer också.
Citera
2020-05-17, 19:14
Medlem
CattasBubblas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Valkyriaaa
Kan ju vara så att det inte är sant. Någon här som vill röra om i grytan eller förvilla?
Det enda jag vet är att man inte kan förutsätta att allt som skrivs är sant så länge det inte styrks av nåt. Men OM det är sant så kanske det är bra om det inte kommer ut exakt vad och vart, jag vet inte?

Citat:
Ursprungligen postat av Dilkington
Angående media.
Nej de tar inte nån vidare hänsyn till utredningsarbete. Händer ju hela tiden att medierna skriver något och polis säger att de inte vill svara på den frågan då de är i ett känsligt skede eller att det kan påverka vittnen. Men skriver gör de ju ändå. Det utesluter förstås inte att de kanske är tysta emellanåt också.
Citera
2020-05-17, 19:18
Medlem
Citat:

Återigen, är det fastställt att dessa tillhör H*nnes?
Citera
2020-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bennyybula
Återigen, är det fastställt att dessa tillhör H*nnes?
Inte fastställt av polis men jag tvivlar inte en sekund på att det inte skulle tillhöra honom.
Citera
2020-05-17, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CattasBubbla
Det enda jag vet är att man inte kan förutsätta att allt som skrivs är sant så länge det inte styrks av nåt. Men OM det är sant så kanske det är bra om det inte kommer ut exakt vad och vart, jag vet inte?

Nej de tar inte nån vidare hänsyn till utredningsarbete. Händer ju hela tiden att medierna skriver något och polis säger att de inte vill svara på den frågan då de är i ett känsligt skede eller att det kan påverka vittnen. Men skriver gör de ju ändå. Det utesluter förstås inte att de kanske är tysta emellanåt också.
Håller med! MP går klart och tydligt ut med att om någon av grupperna finner något så ska det stanna inom gruppen. Vilket är av en given anledning! Missbrukas det så är det väl slut på sammarbetet mellan polis och MP, förr eller senare
Citera
2020-05-17, 19:31
Medlem
Citat:
Inte fastställt av polis men jag tvivlar inte en sekund på att det inte skulle tillhöra honom.

Ska man då gå på att det är kläder då de gått ut med beskrivning på vad han var iklädd dagen han försvann?
Andra lösa föremål kan ju för gemene man tillhöra vem som helst egentligen såvida det inte är legitimation dvs.

Tänker eftersom det inte är fastställt av polis utan något som skrivs här.
Senast redigerad av Bennyybula 2020-05-17 kl. 19:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in