2020-05-17, 18:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av agvvv
Og hva slags superskurk kan dette være? En slags overnaturlig hevner, eller Ond Ondesen fra Ondeby?
Jeg tror du må lese over hypotesen din, og prøve å forstå hvor dumt det høres ut. Spesielt når vi nå har sett ektepakten. Det er ondskap.
Jeg tror at mange vil bli svært overrasket den dagen denne saken oppklares (hvis saken oppklares).

Du nevner ond. Ja det ligger trolig ondskap bak GMs handlinger, dersom det var slik som jeg skisserte.
Senast redigerad av POlROT 2020-05-17 kl. 18:32.
Citera
2020-05-17, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Hvorfor skulle de få TH bare mistenkt og siktet, men ikke tiltalt og dømt?
Det kan være svært ødeleggende på mange måter for et menneske å bli mistenkt for en slik forbrytelse.
Citera
2020-05-17, 18:29
Medlem
WinnieSeilas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Strongsoda
TH och AEH hade ett turbulent äktenskap.
AEHs sökhistoria på internet visade att hon sett på ny bolig att flytta till.
Dagen efter mordet skulle det installeras kameror.
AEH var på sista tiden rädd för sitt liv.
Kontraktet va förnedrande för AEH.
TH har möjliga alkoholproblem.
TH är kontrollerande person.

Ganska mycket som pekar på TH.

Vad baserar du det fetade på?
Citera
2020-05-17, 18:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ptahhotep
Bitcoin konto var kun ment som kommunikasjonsplattform. Den gikk til en tilfeldig person på Sørlandet. Vet forresten ikke om den var så tilfeldig? En måned før AEH forsvant, var det en kraftinvestor i Grimstad som tapte nesten en milliard over natten...

Monero er usporbar og var tenkt å bruke som betalingsplattform for løsepengekravet. Viktig å skille mellom disse to.
Det var først i juli 2019 at kommunikasjon gikk via Tor, arrester meg hvis jeg husker feil

Tror jeg skal oppklare litt.

Tilfeldig person på Sørlandet fikk tyvlånt ID'en sin. Denne ID'en er knyttet opp til såkalte usporbare mailer via Tor.

Jeg synes det er mer uklart om SørlandsID er misbrukt til bitcoin-kontoene og Monerokontoen. Jeg ser for meg at SørlandsID helst er misbrukt for å skaffe hemmelige dataenheter som kan kobles opp mot internett.

Iallfall, mangel på kommunikasjon fra Motpart bitcoin-konto ble veldig avslørende. Hva manglende kommunikasjon skyldes er mer uklart. Men politiet sier at hele kryptorigget er villedning. Det hinter ganske kraftig til at det er TH selv som står bak.

Millardtapet, det var flere milliarder, til Grimstad-mannen har ingenting med kryptovaluta å gjøre. Det finnes mange gode artikler om akkurat den situasjonen som oppsto som førte til tapene for Grimstad-mannen. Grimstad-mannen spekulerte i strømpriser, og en historisk enestående og ekstraordinær forskjell i prisnivået i forskjellige europeiske kraftmarkeder, førte til at han tapte milliarder.
Citera
2020-05-17, 18:32
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Det kan være svært ødeleggende på mange måter for et menneske å bli mistenkt for en slik forbrytelse.

Jo, det er sant. Men hvis man virkelig ville TH ondt, så svir det vel mere for han om han må sitte nesten resten av sitt liv i fengsel, i tillegg til å ha mistet kona, som han var så utrolig glad i.
Citera
2020-05-17, 18:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Tror jeg skal oppklare litt.

Tilfeldig person på Sørlandet fikk tyvlånt ID'en sin. Denne ID'en er knyttet opp til såkalte usporbare mailer via Tor.

Jeg synes det er mer uklart om SørlandsID er misbrukt til bitcoin-kontoene og Monerokontoen. Jeg ser for meg at SørlandsID helst er misbrukt for å skaffe hemmelige dataenheter som kan kobles opp mot internett.

Iallfall, mangel på kommunikasjon fra Motpart bitcoin-konto ble veldig avslørende. Hva manglende kommunikasjon skyldes er mer uklart. Men politiet sier at hele kryptorigget er villedning. Det hinter ganske kraftig til at det er TH selv som står bak.

Millardtapet, det var flere milliarder, til Grimstad-mannen har ingenting med kryptovaluta å gjøre. Det finnes mange gode artikler om akkurat den situasjonen som oppsto som førte til tapene for Grimstad-mannen. Grimstad-mannen spekulerte i strømpriser, og en historisk enestående og ekstraordinær forskjell i prisnivået i forskjellige europeiske kraftmarkeder, førte til at han tapte milliarder.
E-post til sørlending ble brukt til å opprette bitcoin-konto . Og denne kontoen ble brukt til kommunikasjon.
Citera
2020-05-17, 18:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Politiet har tatt feil før i flere saker.

Dette (fetad) betyr jo også MYE:
" besluttet Eidsivating lagmannsrett at Hagen skal løslates. Flertallet i lagmannsretten, to av tre dommere, mente det ikke var grunn til skjellig mistanke mot Hagen.
Det betyr at de mener det er mindre enn 50 prosent sannsynlighet for at Hagen er skyldig.
"
https://www.dagbladet.no/nyheter/forkaster-politiets-anke-tom-hagen-loslates/72445855

Kanskje de landet på 49,999 % ...
Citera
2020-05-17, 18:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Orderud.
Jo, det er sant. Men hvis man virkelig ville TH ondt, så svir det vel mere for han om han må sitte nesten resten av sitt liv i fengsel, i tillegg til å ha mistet kona, som han var så utrolig glad i.
Det har du nok rett i. Men hvis det var slik at GM ønsket at TH skulle bli mistenkt og ev dømt, så kan det hende at GM ikke greide å få til å plante fellende bevis mot TH. Og det kan ha vært godt nok for GM at TH ble mistenkt (ev for resten av sitt liv) i saken.
Citera
2020-05-17, 18:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WinnieSeila
Vad baserar du det fetade på?

Har läst det nånstans. Spør arkivmästaren VG. Men 1+1=2 vill du sätta upp kameror efter du har bott där 50 år så är man rädd?
Väldigt misstänksamt att det skulle ske precis dagen förre också.
Citera
2020-05-17, 18:44
Medlem
Citat:
Intervju med Jørn Lier Horst i Dagbladet. Som må sies å være Holden sin kanal. Vi ser mye forsvar av TH i denne avisen. Her peker de på et utsagn der Horst understreker at han i utgangspunktet støtter politiets teori - men at det er én ting han stusser på. Han omtaler saken som «veldig underlig».

Vi har også en tidligere drabsefterforsker og krimiforfatter, der mener at det er "umådelig dumt af ægtemanden"
https://ekstrabladet.dk/112/kurt-kragh-om-muligt-vildspor-i-drabssag-umaadelig-dumt-af-aegtemand/8104861

Han peger på profit eller jalousi som motiv.
Spørgsmålet er, om medgerningensmanden/mændene er betalt, eller har deres selvstændige motiv, så og sige.
Citera
2020-05-17, 19:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av colli
Vi har også en tidligere drabsefterforsker og krimiforfatter, der mener at det er "umådelig dumt af ægtemanden"
https://ekstrabladet.dk/112/kurt-kragh-om-muligt-vildspor-i-drabssag-umaadelig-dumt-af-aegtemand/8104861

Han peger på profit eller jalousi som motiv.
Spørgsmålet er, om medgerningensmanden/mændene er betalt, eller har deres selvstændige motiv, så og sige.

Takk for link! Interessant å se mediedekning fra andre land.
Jeg tror TH feilberegnet, rett og slett. Sin posisjon blant annet. Men jeg tror også at han tenker på en annen måte, og setter seg selv over menigmann. Hübris.
Denne saken vil skape internasjonale overskrifter. Den vil nok også inngå i studier for åstedsgranskere og krimteknikere/taktikere. I tillegg tenker jeg både HBO og Netflix er på saken allerede.
Citera
2020-05-17, 19:06
Medlem
Citat:
Jeg velger å legge det til grunn i min synsing. Sjeldent sett eller hørt politiet på denne måten. Jeg tror de har hatt alt annet enn tunnelsyn. De har gjort en imponerende jobb.

Flott. Ja, jeg er så enig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in