Citat:
Ursprungligen postat av
Ptahhotep
Bitcoin konto var kun ment som kommunikasjonsplattform. Den gikk til en tilfeldig person på Sørlandet. Vet forresten ikke om den var så tilfeldig? En måned før AEH forsvant, var det en kraftinvestor i Grimstad som tapte nesten en milliard over natten...
Monero er usporbar og var tenkt å bruke som betalingsplattform for løsepengekravet. Viktig å skille mellom disse to.
Det var først i juli 2019 at kommunikasjon gikk via Tor, arrester meg hvis jeg husker feil
Tror jeg skal oppklare litt.
Tilfeldig person på Sørlandet fikk tyvlånt ID'en sin. Denne ID'en er knyttet opp til såkalte usporbare mailer via Tor.
Jeg synes det er mer uklart om SørlandsID er misbrukt til bitcoin-kontoene og Monerokontoen. Jeg ser for meg at SørlandsID helst er misbrukt for å skaffe hemmelige dataenheter som kan kobles opp mot internett.
Iallfall, mangel på kommunikasjon fra Motpart bitcoin-konto ble veldig avslørende. Hva manglende kommunikasjon skyldes er mer uklart. Men politiet sier at hele kryptorigget er villedning. Det hinter ganske kraftig til at det er TH selv som står bak.
Millardtapet, det var flere milliarder, til Grimstad-mannen har ingenting med kryptovaluta å gjøre. Det finnes mange gode artikler om akkurat den situasjonen som oppsto som førte til tapene for Grimstad-mannen. Grimstad-mannen spekulerte i strømpriser, og en historisk enestående og ekstraordinær forskjell i prisnivået i forskjellige europeiske kraftmarkeder, førte til at han tapte milliarder.