2020-05-17, 17:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svakrose
Jeg er så enig, og det du skriver her er så viktig.
Takk!

Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Tror vi kanskje snakker om århundrets presisjonsforbrytelse. Men
Takk for svar Ja, og det kan det hende at det er.
Citera
2020-05-17, 18:00
Medlem
Citat:
Det er jeg helt sikker på. Det har vært gode grunner til å ikke gjøre det tidligere i følge politiet i den linken.
Takk for svar Jeg er enig.
Citera
2020-05-17, 18:01
Bannlyst
Citat:
Jo jeg saat GM visste at det ikke fantes bevis mot TH, altså, at han dermed mest sannsynlig ikke ville bli fengslet, kun mistenkt.

Og hele denne operasjonen for å lede vekk mistanke fra seg selv, enda de ikke var mistenkt, bare hvis de var mistenkt. De kunne jo ikke vite om TH slapp ut av varetekt eller ikke, ei heller når de ville sette han inn. Det kunne de jo politiet gjordt allerede i juni, rett før at de offentlig gikk ut med ny hypotese, og da ville jo alt gått i vasken. Teorien din henger ikke på greip. For meg virker det mere som at du forbrilsk leter etter små ting du kan bruke for å lage en historie der TH framstår som uskyldig, samme hvor usannsynelig disse tingene du påstår er.
Citera
2020-05-17, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg har ingen tro på at det er så enkelt. Men jeg kan ikke motbevise det heller. Og jeg har ikke tenkt å skaffe meg bitcoin-konto for å teste det ut selv.

En mulig årsak til at TH ikke svarte på bitcoin-kommunikasjon til Motparten, kan være at dataenheten med Motpart-bitcoin-konto på var blitt ødelagt, mistet, eller var utilgjengelig av andre årsaker.

Det er iallfall helt sikkert at manglende kommunikasjon fra Motparten har tatt knekken på hele kidnappingshistorien.

Bitcoin konto var kun ment som kommunikasjonsplattform. Den gikk til en tilfeldig person på Sørlandet. Vet forresten ikke om den var så tilfeldig? En måned før AEH forsvant, var det en kraftinvestor i Grimstad som tapte nesten en milliard over natten...

Monero er usporbar og var tenkt å bruke som betalingsplattform for løsepengekravet. Viktig å skille mellom disse to.
Det var først i juli 2019 at kommunikasjon gikk via Tor, arrester meg hvis jeg husker feil
Citera
2020-05-17, 18:07
Medlem
Citat:
I slike saker kan det være greit å forholde seg til en objektiv part uten egeninteresse, og som har sett bevismateriale. I dette tilfelle domstolen.
2 av tre personer av lagmannsretten har sagt at det ikke engang er sannsynlig at han i det hele tatt kan siktes. DET er drøyt det.

Og derfor mistet politiet retten til å ransake hjemmet hans. Derfor diktet de opp en siktelse mot RU, slik at de kunne grave litt mer i hagen (til Hagen).

Tror de gjør mer enn å grave i hagen. Jeg tror de ennå ikke har avsluttet hemmelig etterforskning, som gjør at endel beviser holdes tilbake. Jeg har sjeldent sett politiet så skråsikre. Og vi har sjeldent sett så mye ressurser brukt på en sak. De landet på ektemannen. Men vi mangler en medhjelper. Eller to.
Citera
2020-05-17, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Politiet har tatt feil før i flere saker.

Dette (fetad) betyr jo også MYE:
" besluttet Eidsivating lagmannsrett at Hagen skal løslates. Flertallet i lagmannsretten, to av tre dommere, mente det ikke var grunn til skjellig mistanke mot Hagen.
Det betyr at de mener det er mindre enn 50 prosent sannsynlighet for at Hagen er skyldig.
"
https://www.dagbladet.no/nyheter/forkaster-politiets-anke-tom-hagen-loslates/72445855

Vi får se når hele bevisbildet er på plass. Politiet tar sjeldent feil. Husk at denne saken er veldig spesiell, og de har gått mye bredere og grundigere til verks.
Citera
2020-05-17, 18:11
Medlem
Citat:
Enig i det, men det er forskjell på politiet og oss synsere her inne.

Jeg velger å legge det til grunn i min synsing. Sjeldent sett eller hørt politiet på denne måten. Jeg tror de har hatt alt annet enn tunnelsyn. De har gjort en imponerende jobb.
Citera
2020-05-17, 18:14
Medlem
Hvis GMs mål var å drepe AE og å få TH mistenkt i saken, har GM allerede oppnådd dette.

Hvis dette var GMs mål, var det ev ikke nødvendigvis GMs mål at TH skulle bli dømt i saken men ev det å ødelegge for TH. Hvis denne saken ikke blir løst, vil jo dessverre noen for alltid mistenke TH.

GM kan også ev ha plantet "bevis" (inkl bevis som ikke er funnet, men som kanskje vil bli funnet) som peker på TH.
Citera
2020-05-17, 18:17
Medlem
Citat:
Ja, og jeg lurer på: i tillegg til denne VE er det mange som har skrevet her på forumet at sønnen til TH kan ha med dette å gjøre. Er dette basert på noe mer enn rykter/spekulasjoner?

VE passer rett og slett veldig godt med mannen som beskrives i både Aftenposten og Nettavisen, der denne medvirkeren nevnes. Sønnen kommer inn i bildet pga samtalen AE foretok 09.14, en samtale som regnes som siste sikre livsbevis, men som politiet har begynt å uttale seg litt vagt om. Det at han nekter å la seg avhøre hjelper ikke på. Det sies at politiet er spesielt interessert i avhør av sønnen. Jeg vet ikke om det stemmer.
Citera
2020-05-17, 18:19
Medlem
Citat:
Hvis GMs mål var å drepe AE og å få TH mistenkt i saken, har GM allerede oppnådd dette.

Hvis dette var GMs mål, var det ev ikke nødvendigvis GMs mål at TH skulle bli dømt i saken men ev det å ødelegge for TH. Hvis denne saken ikke blir løst, vil jo dessverre noen for alltid mistenke TH.

GM kan også ev ha plantet "bevis" (inkl bevis som ikke er funnet, men som kanskje vil bli funnet) som peker på TH.

Og hva slags superskurk kan dette være? En slags overnaturlig hevner, eller Ond Ondesen fra Ondeby?
Jeg tror du må lese over hypotesen din, og prøve å forstå hvor dumt det høres ut. Spesielt når vi nå har sett ektepakten. Det er ondskap.
Citera
2020-05-17, 18:22
Medlem
TH och AEH hade ett turbulent äktenskap.
AEHs sökhistoria på internet visade att hon sett på ny bolig att flytta till.
Dagen efter mordet skulle det installeras kameror.
AEH var på sista tiden rädd för sitt liv.
Kontraktet va förnedrande för AEH.
TH har möjliga alkoholproblem.
TH är kontrollerande person.

Ganska mycket som pekar på TH.
Citera
2020-05-17, 18:23
Bannlyst
Citat:

Hvorfor skulle de få TH bare mistenkt og siktet, men ikke tiltalt og dømt?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in