2020-05-17, 14:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Själva mordet kan ju utlösts av en haschpsykos. Men den är ju relativt kortvarig, inget man hamnar på rättspsykiatrin för att avtjäna något straff för. Tror jag. En allvarlig psykisk störning kan man inte spela har jag förstått. Det ska inte gå. Men det vet ju inte Tishko. Nå, det får RPUn visa.
Jo de kan man spela, om man vet hur man ska göra och är en halvbra skådespelare.
Citera
2020-05-17, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Funderar på hur diskussionen går mellan tishko och advokaten 🤔
Hur snacket går ang väskan med huvudet och hans DNA plus fingeravtryck.
Hur kan en människa oavsett yrke försöka med konspirationsteorier när det är uteslutet 🤦🏼‍♀️
Som vissa postares idéer Här om om orealistiska teorier.

Jag tror advokaterna (för dom är två) sagt rätt ut till Tishko att han MÅSTE kunna förklara hur huvudet kan finnas i hans garderob, hur Wilmas blod kan finnas i hela lägenheten, samtliga spår (DNA etc.) pekar mot honom själv. Samtidigt som spåren visar att ingen annan har varit inne i lägenheten, inkl. att Tishko själv säger att ingen annan varit där när han varit hemma och att ingen heller haft tillgång till nyckel. Då valde tyvärr Tishko den både korkade och dåliga förklaringen att någon planterat dessa spår (vilket kan motbevisas på MÅNGA punkter). Här hade nog försvaret helst velat att Tishko erkände Brott mot griftefriden, men fortsatte lägga locket på i Mord-delen.

https://www.tv4play.se/program/nyheterna/12716291
Lyssnar man på advokaten i detta klippet säger hon: "Vi har en väldigt omfattande utredning, som vi kunnat gå igenom och det finns heller inga svar på hur denna kvinnan HAR DÖTT. Det är fortfarande ett frågetecken, trots den omfattande utredningen, vad som ORSAKAT HENNES DÖD" och "Det finns teknisk bevisning, men det ger inget svar på HUR DEN HÄR KVINNAN HAR DÖTT".
Med andra ord siktar advokaten bara in sig på Mord-delen och säger bara att just döden/mordet inte kan bevisas. Troligen för att hon vet att loppet är kört (och att det krävs en mycket bättre förklaring) vad det gäller griftefridsbrottet, dvs styckningen. Jag tror därför försvaret kommer lobba för att Tishko styckat den redan döda kroppen (eller möjligen att han tagit emot väskan med huvudet i, av annan person), men att han varit så påverkad och/eller psykotisk så att han inte vetat vad han gjort och inte kan komma ihåg detta.
Senast redigerad av Haaaaag 2020-05-17 kl. 14:52.
Citera
2020-05-17, 14:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Fanns det inte rapporter om gyn? Nu sviktar mitt minneskort

Ett av hans sms talade om att hon inte var ens 18 år mm
Hon uteblev från bokat besök,sen är det så mörkat så jag kan då rakt inte se något...dvs orsak för besöket...
Div sms sida 67
Senast redigerad av Gulabilen 2020-05-17 kl. 14:56.
Citera
2020-05-17, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Men det ligger fortfarande inom det legala. Dels har dom ingen skyldighet att berätta om ett brott dom i efterhand fått reda på/anar har hänt. Och dels har man rätt att ljuga när man är misstänkt för brott (vilket de båda föräldrarna har varit under denna utredning).

Ja, men känslan är att nåt är galet oavsett med dessa.

Ingen skyldighet att berätta? Är inte det undanhållande av information? Jag vet inte, därav frågan.

Och OM dom blir kallade som vittnen, och inte säger sanningen, vad med mened? Eller är det inte mened om dom redan ljugit i förhör och vidhåller den utsagan?

Förstås, vem skall bevisa att dom ljuger.
Citera
2020-05-17, 15:10
Medlem
lindblomsgröns avatar
Har en fråga till er?

Om ni var i en liknande situation som Wilmas Mamma o pappa och besökte lägenheten som de gjorde vad skulle ni gjort annorlunda?
Kan bara svara för mig själv: Jag skulle gått in och undersökt ALLT. Skulle uppstått bråk förstås då mannen skulle protesterat. Men det skulle jag struntat i och konsekvenserna som säkert skulle bli något slag av straff. Men om de gjort det skulle de hittat blodspåren och säkert också hennes kropp på vinden.

Så hur ska man agera?
Citera
2020-05-17, 15:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Detta är ett problem för hela Sverige att vi har så många asylsökande som faktiskt inte har rätt att vara här men ändå är här. När man läser fupen och förhören med T föräldrar så är det uppenbart att de ljuger om något. De minns tex inte när de gifte sig... Här ligger en hund begraven. Men när det gäller bortforsling av Wilma så tror jag faktiskt att de är oskyldiga till detta. Både föräldrarna verkade chockade över att en kroppsdel hittats i lägenheten. Om de vet något som kan fälla Tischko så kommer de inte att säga detta. Pappan ljög om en hel del i förhöret om man jämförde med vad Tischkos kusiner uppgav för svar.
Men nog är det konstigt att T:s pappa fick uppehållstillstånd ganska tidigt men inte mamman vid första försöket. Finns det någon som har någon idé om vad det kan ha berott på?
Citera
2020-05-17, 15:13
Medlem
Le-Hericons avatar
Citat:
Kunde kanske finnas digitalt var den stängdes av. Men jag har för mig att den pingade hemma hos honom.
En tanke till är den mobil de hittade.

Den är av den pingfria äldre typen som är vanlig när man vill hålla sig under radaren.
Det slog mig direkt när jag såg den
"pingfri"? Nää, det går jag inte på. Det enda sättet du har en "pingfri" telefon på, är att den är avstängd.

Citat:
Men man tycker att det borde kollats. Det är ju inte riktigt normalt att flaxa runt efter en motorväg.
Jag GISSAR på att han var hög som en skyskrapa då.

Men jag hittar faktiskt inga uppgifter om det i fup
Har inte heller hittat något om telefon just då, GISSAR på att den låg kvar hemma.

Citat:
Fanns det inte rapporter om gyn? Nu sviktar mitt minneskort

Ett av hans sms talade om att hon inte var ens 18 år mm
Ja, hon hade en bokad tid, men uteblev (av förklarliga orsaker...).

Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har en fråga till er?

Om ni var i en liknande situation som Wilmas Mamma o pappa och besökte lägenheten som de gjorde vad skulle ni gjort annorlunda?
Kan bara svara för mig själv: Jag skulle gått in och undersökt ALLT. Skulle uppstått bråk förstås då mannen skulle protesterat. Men det skulle jag struntat i och konsekvenserna som säkert skulle bli något slag av straff. Men om de gjort det skulle de hittat blodspåren och säkert också hennes kropp på vinden.

Så hur ska man agera?

Jag vet inte exakt hur länge de var i lägenheten, men nog sjutton hade jag kollat avsevärt mer noga om jag hade minsta misstanke om att ett brott kanske hade skett.
Citera
2020-05-17, 15:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon
"pingfri"? Nää, det går jag inte på. Det enda sättet du har en "pingfri" telefon på, är att den är avstängd.

Har inte heller hittat något om telefon just då, GISSAR på att den låg kvar hemma.

Jag vet inte exakt hur länge de var i lägenheten, men nog sjutton hade jag kollat avsevärt mer noga om jag hade minsta misstanke om att ett brott kanske hade skett.
Hur tänker du om det jag fetat? Hans mobil var ju bevisligen i Ljungskile kl 20.00 den 14/11. Dvs samma kväll som han plockades upp två timmar senare på E6.
Citera
2020-05-17, 15:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Fast det är ju november? Och soprum kan ibland ha kylaggregat för att undvika lukt...?!
Man kan tänka sig att T är så kaxig och skriver en lapp innan han åker till sjukhuset att "detta fall kommer aldrig bli löst" kan bero på att han vet att dom andra kvarlevorna aldrig kommer bli återfunna, eftersom han vet att dom gått sopvägen.Hade han kastat henne i sjön hade han nog inte varit lika säker eftersom han vet att dom kan flyta upp eller spåras med hjälp av likhundar. Så han känner sig nog ganska säker med den biten.
Citera
2020-05-17, 15:21
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lindblomsgrön
Har en fråga till er?

Så hur ska man agera?

Mig skulle man nog inte släppt in. Jag hade spöat skiten ur honom där och då, fullkomligt struntat i vad som hände mig.
För för mig hade mitt liv slutat den dagen min dotter försvann
Citera
2020-05-17, 15:25
Medlem
lindblomsgröns avatar
[quote=2britter|71619716]Man kan tänka sig att T är så kaxig och skriver en lapp innan han åker till sjukhuset att "detta fall kommer aldrig bli löst" kan bero på att han vet att dom andra kvarlevorna aldrig kommer bli återfunna, eftersom han vet att dom gått sopvägen.Hade han kastat henne i sjön hade han nog inte varit lika säker eftersom han vet att dom kan flyta upp eller spåras med hjälp av likhundar. Så han känner sig nog ganska säker med den biten.[/QUO

Vilken temperatur har de på sopförbränning? för vid kremation blir det benbitar kvar fastän tempen är väldigt hög? Har ingen aning hur sopförbränning går till och var resterna tar vägen
Citera
2020-05-17, 15:27
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Le-Hericon

https://www.google.se/amp/s/amp.svt.se/nyheter/nyhetstecken/gamla-mobiler-guldgruva-for-kriminella

Sen finns det en ny kina modell som inte pingar. Men den är svindyr. Du får läsa på lite. Kolla in marknaden för gamla telefoner när du är i farten ok!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in