2020-05-17, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av uncommon-name
Jag tycker att redogörelserna av grannarna är helknepiga.
Tycker även att Poliserna verkar snurriga när de nystar i detta kring datumen:

(sida 490)
I förhör med P*eter:

I onsdags klockan 18 så låg P*eter och sov när hans dotter väckte honom
och sa att det var någon som skrek.

Det var onsdagen den 13 november eller torsdagen den 14 november som P*eter
hörde skriket från en lägenhet ovanför.
P*eter tror att det var mellan kl. 18 till 19 som han hörde skriket.
P*eter är säker på att det inte var efter kl. 22.00.
För hans två barn går senast och lägger sig klockan 22.00.

P*eter tittar i sin telefon. Det senaste samtalet på torsdagen den 14 november var kl. 14.00,
det var från jobbet. Nästa samtal var kl. 19.59. Det var då P*eter som ringde till sin mamma.
P*eter har för sig att han vid detta samtal talade om för sin mamma om bråket från lägenheten ovanför. Eller så var det på fredagen som han berättade om bråket för sin mamma, på telefonen.

P*eter ringer var och varannan dag till R*ita.
På torsdagen den 14 november pratade P*eter med R*ita klockan 17.58, kl. 15.38 och klockan 16.00.

Vad menas?? Pratar om deras utgående samtal? Att P ringde sin mamma kl 19:59 och att
mamman ringde P kl 17.58, kl. 15.38 och klockan 16.00

(sida 496)
I förhöret med G*öran:

Förhörsledarens anteckning: Jag talar om för G*öran att grannen P*eter uppger
att P*eter hörde skrik och såg G*öran gå uppför trapphuset på onsdagen den 13 november klockan 18.00.

Det var mycket senare än kl. 18.00. G*öran hade sett Navy CSI som går mellan kl. 20 till 20.30 varje kväll.

Så VILKET datum har dom kommit fram till om nu förhörsledaren börjar prata om onsdagen 13 november?

..

Angående bilen:

Veljan tror att det var vid c:a 17.00–18.00 den 14 november som han
blev irriterad på en mörkblå Ford Focus.
Detta på grund av att bilen stod parkerad precis vid bakdörren av fastigheten
så Veljan hade svårt att ta sig in genom dörren när han parkerat sin bil
på baksidan av fastigheten.

En Ford Focus kombi har stått vid entrén på baksidan.
Vaktmästaren Steve sett den också. Jag tyckte den var blå men kompis sa den misstänktes pappa
har en röd Ford men jag säker på att den var blå. (alternativt svart, säger han sen)
En silverfärgad Audi kombi nyare modell, lite dyrare har stått där också på besök.

Är dessa Ford-modeller lika och går att förväxlas med varandra?

Styvmamman om Kugan (sida 717):

Nu har du pratat på att du varit i den svarta kugan vid två tillfällen då ni åkte till arabaffären.
Men har du varit i bilen för att hämta något eller så?

Kanske har jag hämtat eller lämnat något så som telefon eller väska eller så.
När var det?
Jag vet inte men det har hänt.

Anser du att ni har en väl städad bil?
När Shabaz kom för att hämta mig på flygplatsen så var bilen välstädad,
Shabaz sa att han hade städat den.

När du tar bilen under torsdag och fredag hur är det med städning och fläckar och så då?
Bilen var ren då han hade städat den innan han hämtade mig

Hon kom hem 12 november.

Pappan om Kugan (sida 673):

Efter att man hittat en lösnagel och ett långt hårstrå i bilen:

När städade du bilen invändigt senast?
S uppger att det var längesedan. Inte den här månaden i alla fall.

EDIT: Verkar som att Kugan är avställd och den röda Forden är i rullning. Den tredje bilen som pappan ägde har han inte kvar längre?

Har läst förhören med föräldrarna till "det", och får en obeskrivbar känsla att bägge ljuger, men skumt att dom är avskrivna.

Kan tro det är bekymmersamt att binda dom till något, trots misstankar.
Citera
2020-05-17, 12:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av norna
Man blir ju nyfiken på vad han gjort hemma alla de gångerna.

Ja, fy.. Han har nog gjort sånt som "vanliga" människor inte brukar göra när de får en break från jobbet...Usch, jag fattar inte hur han lyckats med detta, lämnat så mkt tekniska spår i lägenheten men sedan när det gäller kroppen så hittar man inget.. Det är så många frågor som uppstår: har han varit helt själv? Om inte, vem/vilka har varit med?
Citera
2020-05-17, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bambambi
Söket igår koncentrerades just 15 minuter från bostaden eftersom om han forslat bort delar i hemtjänst bilen och hundarna inte markerat har delarna inte legat där såpass länge så lukten fastnar. (20 min)

Är det fastslaget att en död människa eller dött djur måste ha legat där i 20 min för att en hund ska kunna markera det i efterhand? Jag har dålig koll på sånt där men det är fakta eller?
Citera
2020-05-17, 12:49
Medlem
Willow1s avatar
Misstänker också att kudden som är uppskuren haftven betydande roll.

Blodig stoppning, har den befunnit sig över hennes huvud. Varför kastade han skärpet till morgonrocken?

Hjälp vad rädd hon måste varit ”mina tårar rann”
Citera
2020-05-17, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Är det fastslaget att en död människa eller dött djur måste ha legat där i 20 min för att en hund ska kunna markera det i efterhand? Jag har dålig koll på sånt där men det är fakta eller?
Det är fakta. Inget hitte-på. Det finns beskrivet vad gäller utbildning av likhundar och hur likhundens nos fungerar.

Edit: Att man sätter tiden 15-20 minuter, beror på att det är då nedbrytningsprocessen av den döda kroppen börjar.
Senast redigerad av Picasso2 2020-05-17 kl. 13:05.
Citera
2020-05-17, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjejenduvillha
Så mycket tid har han ju inte haft om han gjort mycket av dumpningen under den aktuella jobbdagen då han åker hem så mkt.. Man ser ju exakt när han var hemma och hur länge, sedan att han loggat tid hos brukaren osv...Den bilen borde inte vara så svårt att se exakt vart han varit och när och sedan ha fullt pådrag runt de aktuella platserna han rört sig..Har han dumpat i havet blir det såklart svårare att hitta men det borde inte vara helt omöjligt..
Nån jobbbil inkluderade inte i min spekulation,möjligt nån annan bil , han behöver ju inte ha dumpat delar på just arbetstid.
Kvarstår ju ändå frågan,varför var han hemma så många gånger den jobbdagen?..
Citera
2020-05-17, 12:55
Medlem
Willow1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Nån jobbbil inkluderade inte i min spekulation,möjligt nån annan bil , han behöver ju inte ha dumpat delar på just arbetstid.
Kvarstår ju ändå frågan,varför var han hemma så många gånger den jobbdagen?..

Undanröja städmateriel mm
Perfekt att sprida ut skiten hos sina brukare
Citera
2020-05-17, 12:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FORVACKSLINGSBAR
Har läst förhören med föräldrarna till "det", och får en obeskrivbar känsla att bägge ljuger, men skumt att dom är avskrivna.

Kan tro det är bekymmersamt att binda dom till något, trots misstankar.

Men det ligger fortfarande inom det legala. Dels har dom ingen skyldighet att berätta om ett brott dom i efterhand fått reda på/anar har hänt. Och dels har man rätt att ljuga när man är misstänkt för brott (vilket de båda föräldrarna har varit under denna utredning).
Citera
2020-05-17, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Willow1
Undanröja städmateriel mm
Perfekt att sprida ut skiten hos sina brukare
Ja ,fullt möjligt, sopbingar och soprum har han nog bra koll på hos de han jobbar hos...
Citera
2020-05-17, 13:04
Medlem
Bambambis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Ja ,fullt möjligt, sopbingar och soprum har han nog bra koll på hos de han jobbar hos...
Tror ju dock att polisen varit i kontakt med sophämtarna om ev lukt, beror ju iofs på när tömningen skett.
Citera
2020-05-17, 13:09
Medlem
kraniumgranskarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CharlieR
Jag tror att det är så enkelt som att huvudet var svårare att dela upp i mindre bitar och göra sig av med än vad övriga kroppsdelar var.

Ok kan ju stämma. Men jävlar vad han har hackat om det stämmer, uhhh man vill inte ens tänka på det. Själv tänker man på något udda psykologiskt fenomen med att vilja ha kontroll/ägande eller faktiskt kanske något slags spår av ett samvete som hindrar det sista men det är nog önsketänkande.
Citera
2020-05-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Man kan inte få med allt i ett enda inlägg. Möjligen kan han bli nedrubricerad från mord till vållande till annans död (grovt brott), men det tvivlar jag på.
Jag tror också det kan hända. Ponera att han erkänner grov misshandel av Wilma, att han sedan åkte till Ljungskile, och att Wilma var död när han återvände. Att dödsorsaken inte är konstaterad lämnar plats för såna utsagor.

Griftefridsbrottet är han torsk på, naturligtvis.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in