2020-05-16, 14:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Komment1
Det är hans mamma men förstår inte varför de ljugit och fortsätter ljuga om det. De har ju haft problem innan med lögner för Migrationsverket/Skatteverket som kommit fram, de har även innan behövt åka utomlands för att fixa papper bland annat osv. Kan tänka mig att lögnen har något med detta att göra men varför, vet jag inte.

Nu är jag inte så insatt i migrationsfrågor men kan tänka mig att hon kommit hit som hans mamma, kanske fått avslag, fortfarande befunnit sig i Sverige trots avslag, sedan väntat ett tag och sökt igen (tror det är något med fingeravtrycken om jag inte minns fel, att de försvinner efter ett tag) och sedan sökt i ett annat namn och varit tvungen att påstå sig vara hans styvmamma.
Om jag inte minns fel fick hon sitt uppehållstillstånd inte långt innan GM blev häktad. Men som sagt just detta är bara en gissning.

För som sagt, kollar man upp den "biologiska" mammans namn hos skatteverket så är det dessutom exakt samma tilltalsnamn och efternamn som denna s.k "styvmamma" (T*r*).

Tillägg: Egentligen som ovan säger är orsaken inte relevant, men tycker det är ganska relevant att hon inte är styvmamma då mångas teorier handlar just om att GM skulle vara skadad pga att han lämnat sin mamma i Kurdistan.
Detta är ett problem för hela Sverige att vi har så många asylsökande som faktiskt inte har rätt att vara här men ändå är här. När man läser fupen och förhören med T föräldrar så är det uppenbart att de ljuger om något. De minns tex inte när de gifte sig... Här ligger en hund begraven. Men när det gäller bortforsling av Wilma så tror jag faktiskt att de är oskyldiga till detta. Både föräldrarna verkade chockade över att en kroppsdel hittats i lägenheten. Om de vet något som kan fälla Tischko så kommer de inte att säga detta. Pappan ljög om en hel del i förhöret om man jämförde med vad Tischkos kusiner uppgav för svar.
Citera
2020-05-16, 14:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gulabilen
Hade luktar apa och säkert läckage, gjorde misstaget slänga räkskal i vår sopbinge,har hämtning var 14edag..
Stank efter 1dag och fåglarna varit där och fått ut sopor överallt...svinigt
Möjligt dålig jämförelse med likdelar..men..

Fast det är ju november? Och soprum kan ibland ha kylaggregat för att undvika lukt...?!
Citera
2020-05-16, 15:01
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cinni
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/b5dxJq/styckning-oftast-ett-satt-att-gomma-kroppen

Artikel från oktober 2019. Intressant att just detta ämne uppmärksammas cirka en månad innan mordet.

Vad obehagligt och som du säger - endast en månad innan W försvann
Citera
2020-05-16, 15:05
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Jo, de knatar ut i det fria när de är friska. Men med tanke på att man ofta sitter i både 20 och 25 år så skrivs det inte något om det. Pe*ter Pl*ax mördare ex.vis. Han skulle fått 4 år pga sin ungdom. Han är inte ute på många många år då han är "helt skruvad" - mitt ordval. Som en vän till mig sa, som jobbar just på Helix, "de kan inte hjälpa vad de gjort". Vi ska ha i åtanke att den problematik som dessa personer bär på inte är något övergående från en vecka till en annan. "Allvarlig psykisk störning" har en innebörd som gör att personen som lider av detta inte blir botad från en dag till en annan. Det tar många år.

Vi verkar inte riktigt överens om hur det kan gå efter att man skrivs ut från Rättspsyk - du gav heller inga fakta (länkar) till det du skriver. Jag har inga heller - så vi kan sluta spekulera. För ingen av oss har fakta utan har "läst/sett via media" saker som får oss att tro olika. Eller hur?

Bortsett från våra tankar så ska det bli mycket intressant (visst kanske illa valt ord!) att se vad som blir i domslut. MGM måste ju vara "helt skruvad" oavsett ... Något är han skyldig till - men frågan är vad?
Citera
2020-05-16, 15:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moschata
Jag har hittat henne via pappans Facebook, så Panzers uppgift stämmer så långt jag kan se.
Hon lär vara papperslös (det upplyste Skatteverket mig om! Därmed kunde de inte upplysa om släkt) och bor i utkanten av Stockholm med en man.
Där ser man va fel man kan ha.
Alltid trott att dem gör en prövning innan man bestämmer sig för att delger info till andra privata aktörer.
Citera
Medlem
CS128s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Haaaaag
Med reservation för att jag missuppfattat dig, så har du HELT FEL! Döms man till rättspsykiatrisk vård så är det detta man får, det byts/övergår aldrig till ett fängelsestraff! Och det där du påstår att du aldrig har läst, är just så det går till; När du bedöms som frisk får du komma ut!

Om du framhävdar det så får du allt visa fakta - inte sitta och skriva vad du tror bara. Läs i närmsta inläggen intill i denna tråd (nyss inlagt svar) till Picasso om hur jag ser på det hela!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissKatt
Fast det är ju november? Och soprum kan ibland ha kylaggregat för att undvika lukt...?!
Vet inte hur det är gällande i detta fallet, det är ju ändå inte som om man HAR, hittat några likdelar..
Bara spekulationer.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sansiis
Styvmamman är riktiga mamman. Det finns alltså ingen styvmamma.
Därför ska det vara obligatoriskt med dna och fingeravtryck på ALLA som söker asyl i landet.
Citera
2020-05-16, 15:10
Moderator
OYs avatar
Spår av lera syntes genom brevinkastet, T hade sår på händer och fingrar, kan det säga något om dumpningsplats?

Snårig terräng där det vid tillfället var blött?
Citera
2020-05-16, 15:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Likhundar har markerat, otydligt dock, på vinden.

Så här skriver en polisman i sitt PM, i samband med försvinnandet av Wilma den 18 nov:

Sista tiden har Wilma varit lite gladare. Tishko har varit besatt av trosfrågor, Kristus. Tishko hade sagt att Wilma var besatt av djävulen. Modern hade den uppfattningen att Tishko var inne i en psykos när hon besökte Tishko efter Wilmas försvinnande. Tishko motsatte sig att vinden skulle kontrolleras.

När han fem gånger åkte hem från jobb under en dag så är jag säker på att han hämtade likdelar från vinden och åkte runt och placerade dessa lite överallt i uddevallatrakten.

Men borde inte polisen då se var han stannat efter han varit hemma och hämtat likdelarna? Det är ju registrerat vilken tid och hur länge bilen stod hemma hos kräket?

Eller åkte han direkt till brukarna efter dom 5 gångerna?
Citera
2020-05-16, 15:13
Medlem
ser ut som baksidan på present papper som man ser genom brevinkastet..på bilder från lägenheten ser man en rulle presentpapper i garderoben
Citera
2020-05-16, 15:14
Medlem
headkeepers avatar
Orkar inte läsa allt, vet inte om det tagits upp, men var det smart att ha en kvinnlig förhörsledare till T?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in