Citat:
Ursprungligen postat av
Lookalike
Tror du verkligen på att detta Coronavirus kommer att försvinna helt?
Jag kan bara konstatera att du inte tar i beaktande närmast all vetenskap som finns på området.
Förklara för mig varför folk blir förkylda år från annat trots att R talet befinner sig på i stort sett noll stora delar av året?
Jag tror inte att jag vet om någon som är det minsta insatt i Coronavirus och dess problematik som tror att detta virus går att utrota.
Således finner jag ditt resonemang vara verklighetsfrånvänt och närmast faktaresistent.
Hade det funnits större incitament att stoppa den "vanliga förkylningen" om den resulterade i 1% mortalitet?
Vad tror Ni de har för åsikt om Ert resonemang i NZ som Ni nämde tidigare i diskussionen?
Är de övertygade att alla i landet behöver bli smittade eller har de en annan målsättning?
Hur tror Ni att de som har stor spridning i samhället kommer behandlas av de länder som inte har mer än enstaka eller inga fall?
Skulle det vara bra för oss att ligga på samma nivå när det kommer till c19 som de vi vill interagera med i omvärlden?
Om så, är det då rimligt att faktiskt lägga till de få extra åtgärder vi behöver för att närma oss deras nivå på smitthantering och spridning när de åtgärderna inte är annat än att Alla bara följer rekommendationerna om distans och interaktion med personer de inte normalt måste träffa utöver att testa och isolera de positiva?
Om det resulterar i att vi får en virusfri zon där vi kan resa utan restriktioner och har strikt kontroll på de varor och personer som reser in eller att vi får en jämn spridning tillsammans med de länder omkring oss som nu försöker stoppa är irrelevant, det viktiga är att vi försöker så vi inte särbehandlas av de i vår omgivning.
Att vi på vägen "riskerar" att rädda de svaga i samhället är bara bonus...
Jag ser bara uppsidor, inga nedsidor, vilken nedsida ser NI?