Citat:
Ursprungligen postat av
ludde96
Jag förstår att risken ligger i själva köpet och leveransen. Men om det av en händelse skulle skita sig, kan det verkligen visas att det var just jag som beställde varan om jag har maskerat min ip adress och betalat med BTC?
Alltså nu vet inte jag om du beställt inrikes eller utrikes, Vet inte heller vad du beställt, men har du beställt inrikes så är du rätt säker. och med de menar jag att de krävs rätt mycket för det ska skita sig.
Men antar att du använt dig av t.ex localbitcoins, då ska du ALLTID använda dig av en BTC Wallet som dom säkert nämner på sidan du beställt och som jag såg någon annan nämna nyligen.
Alltså skicka inte btc direkt från ”localbtc” till adressen på sidan du handlar på. Aldrig, om du inte gjort det behöver du inte heller vara rädd men du ska som regel alltid använda dig av det.
Dom kommer inte kunna spåra köpet och leveransen, säg att dom skulle hitta ett paket i ditt namn. Så kommer dom inte kunna koppla köpet genom nätet med paketet, de är inte postnord spårbart lixom. Paketet har ingen koppling med personen som postat det. Och kopplingen till dig är inte mer än namnet som står på, och ja.
Om de är någon som frågar varför du beställt olagliga saker så
Har du ju aldrig gjort något sådant och varför skulle du någonsin beställa i ditt eget namn?
Osv
Hoppas de blev något svar
För att summera det kort så skiter det sig inte så ofta som man kanske tror, inte ens 1 chans av 100. Man ska bara har väldigt otur eller vara väldigt rutten för att de verkligen ska skita sig på en sån nivå