2020-05-17, 13:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pf10
Problemet där är väl kanske inte så mycket den rent tekniska aspekten med tor, utan att det ska ske en transaktion och en fysisk leverans. Det är där de största riskerna ligger.
Jag förstår att risken ligger i själva köpet och leveransen. Men om det av en händelse skulle skita sig, kan det verkligen visas att det var just jag som beställde varan om jag har maskerat min ip adress och betalat med BTC?
Citera
2020-05-20, 22:26
Medlem
Tja!

Ny på darknet och laddade ner whonix för att köra Tor genom de. Problemet är att jag inte kommer in på någon sida på Tor där, står bara

”The Connection was reset”

Är de någon inställning eller nåt jag gjort fel som påverkat det?
Citera
2020-05-21, 21:18
Medlem
sonicyouthzs avatar
Var hittar man onion länkar?
Citera
2020-05-26, 15:40
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Var hittar man onion länkar?
Du söker såklart efter dem.........
Förslagsvis laddar du hem Tor Browser och söker där. Men passa dig för "the boogyeman" "darkvader" och bokstavspolisen.

Mycket nöje!
Citera
2020-05-26, 18:32
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Polisen har ej knäckt TOR, utan endast lärt sig analysera bitcoin-transaktionerna.

Det är ju bara att köra sina Bitcoins genom ett mixer så kommer de ju ut anonymiserade i blockkedjan i andra änden. Detta kräver två wallets, en före och en efter mixern. Detta sker mot en smärre avgift som dras från dina Bitcoins.
Citera
2020-05-31, 01:10
Medlem
AstridErikssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blondissimes
Hej alla!
Asså ja o min vän har laddat ner tor o varit inne på darknet. Men vi fattar fan ingenting hehe. Hur kommer vi kontakt med en mentor som kan hjälpa oss att nagivera genom darknet och lära oss att se saker.
Vi vill uppleva de mörka...

Kom igen igen nu killar, help a girl out!
Vad är det ni inte fattar? ToR fungerar som en vanlig webbläsare, enda skillnaden är att adresserna ser annorlunda ut. Vad är det ni vill se? Folk som mördas? Det kan man göra på den vanliga webben också. DarkWeb används i stort sett bara till en sak: Knark.
Citera
2020-06-11, 22:33
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Det är ju bara att köra sina Bitcoins genom ett mixer så kommer de ju ut anonymiserade i blockkedjan i andra änden. Detta kräver två wallets, en före och en efter mixern. Detta sker mot en smärre avgift som dras från dina Bitcoins.

Just precis. Eller så har man bara en privat wallet emellan exchangen och FS-walleten, då bryter man blockchainen. Allt som behövs.
Citera
2020-06-29, 21:12
Medlem
beamerbenzbentleys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ludde96
Jag förstår att risken ligger i själva köpet och leveransen. Men om det av en händelse skulle skita sig, kan det verkligen visas att det var just jag som beställde varan om jag har maskerat min ip adress och betalat med BTC?

Alltså nu vet inte jag om du beställt inrikes eller utrikes, Vet inte heller vad du beställt, men har du beställt inrikes så är du rätt säker. och med de menar jag att de krävs rätt mycket för det ska skita sig.

Men antar att du använt dig av t.ex localbitcoins, då ska du ALLTID använda dig av en BTC Wallet som dom säkert nämner på sidan du beställt och som jag såg någon annan nämna nyligen.

Alltså skicka inte btc direkt från ”localbtc” till adressen på sidan du handlar på. Aldrig, om du inte gjort det behöver du inte heller vara rädd men du ska som regel alltid använda dig av det.

Dom kommer inte kunna spåra köpet och leveransen, säg att dom skulle hitta ett paket i ditt namn. Så kommer dom inte kunna koppla köpet genom nätet med paketet, de är inte postnord spårbart lixom. Paketet har ingen koppling med personen som postat det. Och kopplingen till dig är inte mer än namnet som står på, och ja.
Om de är någon som frågar varför du beställt olagliga saker så
Har du ju aldrig gjort något sådant och varför skulle du någonsin beställa i ditt eget namn?
Osv

Hoppas de blev något svar
För att summera det kort så skiter det sig inte så ofta som man kanske tror, inte ens 1 chans av 100. Man ska bara har väldigt otur eller vara väldigt rutten för att de verkligen ska skita sig på en sån nivå
Citera
2020-07-02, 14:58
Medlem
NioLivs avatar
Hej
Har lite problem på flugsvamp men antar att det är någon inställning.
När jag klickar på tex Ketamin i menyn och sen swipar till vänster så är ju produkterna där.
Problemet är att på tex Ketamin står det i menyn 5 produkter.
Men när jag swipat ser jag bara tre och halv annons.
Samma gäller alla produkter i menyn.
Nån som har nån aning?

Använder OnionBrowser på iOS.

Mvh
Senast redigerad av NioLiv 2020-07-02 kl. 15:18.
Citera
2020-07-20, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av beamerbenzbentley
Alltså nu vet inte jag om du beställt inrikes eller utrikes, Vet inte heller vad du beställt, men har du beställt inrikes så är du rätt säker. och med de menar jag att de krävs rätt mycket för det ska skita sig.

Men antar att du använt dig av t.ex localbitcoins, då ska du ALLTID använda dig av en BTC Wallet som dom säkert nämner på sidan du beställt och som jag såg någon annan nämna nyligen.

Alltså skicka inte btc direkt från ”localbtc” till adressen på sidan du handlar på. Aldrig, om du inte gjort det behöver du inte heller vara rädd men du ska som regel alltid använda dig av det.

Dom kommer inte kunna spåra köpet och leveransen, säg att dom skulle hitta ett paket i ditt namn. Så kommer dom inte kunna koppla köpet genom nätet med paketet, de är inte postnord spårbart lixom. Paketet har ingen koppling med personen som postat det. Och kopplingen till dig är inte mer än namnet som står på, och ja.
Om de är någon som frågar varför du beställt olagliga saker så
Har du ju aldrig gjort något sådant och varför skulle du någonsin beställa i ditt eget namn?
Osv

Hoppas de blev något svar
För att summera det kort så skiter det sig inte så ofta som man kanske tror, inte ens 1 chans av 100. Man ska bara har väldigt otur eller vara väldigt rutten för att de verkligen ska skita sig på en sån nivå

Tack så mycket för informationen. När jag beställer ska jag använda mig av mitt riktiga namn, adress postnummer osv? Inte säker på hur det fungerar när man gör själva beställningen på sidan.
Citera
2020-07-22, 02:16
Medlem
Vad är stora skillnaden mellan riktiga Tor och Onion appen man använder via vanlig ipad?
Eller går det ladda ner Tor och använda på en iPad?
Citera
2020-07-22, 06:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnold248
Vad är stora skillnaden mellan riktiga Tor och Onion appen man använder via vanlig ipad?
Eller går det ladda ner Tor och använda på en iPad?
Den stora skillnaden ar att "Tor Browser Bundle" ar 2 program/"paket" i 1. Namligen (#1) Firefox och (#2) "Tor Onion Router Daemon"/TOR. Enda skillnaderna mellan vanliga Firefox och Tor Browser Bundle ar att det sistnamnda ar aningen modifierat, te.x avstangt JavaScript som standard och for-installd SOCKSv4-proxy pa IP 127.0.0.1, port 9050. Och till sist en hel del andra "about:config"-installningar (finns att hitta i filen prefs.js i din Firefox profil-mapp, som antingen ligger i installations-mappen eller i din "anvandar"/hem-mapp) for okad sakerhet samt for att forsoka att inte lacka ut nagon information.
Senast redigerad av xiz 2020-07-22 kl. 07:09.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in