2020-01-30, 05:36
Medlem
fizzles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoeGoesCrazy
Har kört beställningar rån FS via TOR rakt av utan vpn och btc-mellanhand. Hittills har allting gått smidigt, alla vendors har levererat och alla varor har kommit fram till mig... MEN, känner att detta kanske inte håller i längden.
Är tyvärr totalt tekniskt efterbliven och kan knappt stava till vpn. Bara att ens ordna en wallet för btc var ett hästjobb. Kan någon som faktiskt kan sånthär förklara vad jag skulle behöva göra för att öka säkerheten? Förklara gärna som för ett barn med exakthet, typ inte "skaffa en bra vpn" utan isåfall typexempel. Är totalt novis på detta... Missade nog tekniska revolutionen när jag belägrade brudar och såg mig om i världen.

Du kan vara lugn. Om det brister så är det säljaren eller du som gör det om man säger så, inte TOR.
Ex hur du köper/tar ut BTC. Hur säljaren förvarar/förflyttar dina uppgifter/varor.
Citera
2020-02-02, 02:43
Medlem
Internetkrigare14s avatar
Jag söker vettiga "startsidor" på TOR/Darknet.

Främst om saker som avlyssning, sätt att jävlas med folk och info om obskyr teknik som spyware och udda prylar. Inte för attacker utav mig, utan för att försöka lista ut vad man använder emot mig i hemmet. Det är på riktigt och har pågått i drygt 3 år. Här får jag tyvärr aldrig några seriösa eller vettiga svar i det ämnet.

Tacksam för hjälp!
Citera
2020-02-02, 10:30
Medlem
sir.Amsterdams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gurkfan
Skicka resterande btc till samma adress så är problemet löst.
SR3 är dock scam så undvik den.
Vad grundar du det på?
Citera
2020-02-12, 14:33
Medlem
En vän fick för några dagars sedan ett meddelande från Safello om att hens konto avslutats och att inga fler ordrar kan utföras hos dem av hen eftersom att deras analys påstås visa att kryptovaluta skickats direkt till darknet. Finns det anledning till oro?
Citera
2020-02-12, 14:38
Medlem
199702042s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av salsadansaren
En vän fick för några dagars sedan ett meddelande från Safello om att hens konto avslutats och att inga fler ordrar kan utföras hos dem av hen eftersom att deras analys påstås visa att kryptovaluta skickats direkt till darknet. Finns det anledning till oro?

Nej. Jag köpte btc häromdagen och skiten är på manuell granskning just nu, förväntar mig samma som din vän.
Citera
2020-02-12, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 199702042
Nej. Jag köpte btc häromdagen och skiten är på manuell granskning just nu, förväntar mig samma som din vän.

Märkligt att de agerar på det här sättet. Pengar kan ju ovetandes skickats till Darknet genom att en säljare av lagliga tjänster/varor hänvisat till en adress dit. Hur kontrollerar man ens vad som är darknet/icke darknet? Skitskumt.
Citera
2020-02-12, 17:14
Medlem
Har idag mottagit ett meddelande från Safello att mitt konto blivit avstängt eftersom jag skulle ha skickat pengar till en marknad på darknet. Jag har inte gjort detta så jag undrar möjligtvis hur de kan komma fram till den analysen. Se detta som en varning till andra som faktiskt använder Safello för att köpa sina bitcoins för att användas till tvetydiga syften enligt svensk lag.
Citera
2020-02-12, 17:34
Medlem
Svaret finns här.https://www.forbes.com/sites/michalgromek/2020/02/12/financial-ecosystem-provides-support-in-massive-swedish-darkmarket-bust
Senast redigerad av FrokenSnorkig 2020-02-12 kl. 17:38.
Citera
2020-02-17, 22:40
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Kan polisen kolla vem som beställt och räcker det för att fälla någon i domstol?

När det gäller FS 3.0

Nej, inte än så länge. FS 3.0 är ej under polisens kontroll (vad vi vet), men i framtiden när det väl uppdagas så skulle jag inte tro att allt kommer att hållas säkert och krypterat som utlovat, kommer sluta precis som sin föregångare FS 2.0, bara en tidsfråga.
Citera
2020-02-18, 05:23
Medlem
Tror polisen har mer koll än vi tror. Däremot känns det meningslöst att härja runt för dom bland dom som handlat för bara några tusen lappar. Jag tror inom operation rimfrost som dom kör nu har dom kommit rätt långt. Om dom inte har insyn. Hur i hela världen kan dom då ha koll på btc adresserna???
Citera
2020-02-18, 13:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infiltrant
Nej, inte än så länge. FS 3.0 är ej under polisens kontroll (vad vi vet), men i framtiden när det väl uppdagas så skulle jag inte tro att allt kommer att hållas säkert och krypterat som utlovat, kommer sluta precis som sin föregångare FS 2.0, bara en tidsfråga.
Men kan polisen kolla upp genom endast att använda internet vem som beställt vad mm?

Jag trodde TOR var krypterat?
Citera
2020-02-18, 16:58
Medlem
infiltrants avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tellusstar
Men kan polisen kolla upp genom endast att använda internet vem som beställt vad mm?

Jag trodde TOR var krypterat?

Polisen har ej knäckt TOR, utan endast lärt sig analysera bitcoin-transaktionerna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in