Citat:
Ursprungligen postat av
drunknar
Ja så kan det vara, men nu utgår jag ifrån att de två ändå möttes upp där vid planket eller i närheten. Tror du det finns utrymme för annan gm? Eller har jag inte fattat vad du menar kanske?
Du förutsätter att det fattas delar i konversationen för att den ser konstig ut för dig.
Den kanske inte var konstig alls för LW och SD? TR påpekar ju att tidigare kontakter mellan MGM och BO har liknande mönster?
SD är ju ett under av klarhet jämfört med en del jag råkat på under min livstid, men man lär sig ganska snabbt när ett "vet inte" eller "kanske" är ett nej, eller att man ibland specifikt måste be om klart svar. Jag antar att LW också hade ganska klar uppfattning om SD och vad han avser med sina uttryck men så hade hon ibland ett driv att bestämma, få sista ordet.
Om det finns utrymme för annan GM? Ja, det gör det väl. LW hade ju flera relationer samtidigt som hon var SDs älskarinna, hon anförtrodde sig till andra, exempelvis väninnor och expojkvänner om trassel i relationer och vad som sagts etc. Alla kanske inte ser det som smickrande ifall de fått reda på det.
Och det är då ändå personer i BOs umgänge.
Om de människor som iakttagits i närheten kvällen den 14 och på natten och morgonen efteråt på något sätt varit bekant med LW är väl oklart. De som sågs kanske inte alls haft med saken att göra men det går ju inte att blankt utesluta det när man inte har rätt på vilka de är.
Du och många andra förutsätter liksom det som inte visats. För mig är ett resonemang i stil med "Eftersom X har mördat Y så innebär X utsaga eller frånvaro av utsaga att denna omständighet bevisar att hen är mördare" inte speciellt dugligt.
Visst man kan säkert tro att SD är skyldig eller inte men det är lite krystat att påstå att vissa saker skulle vara ett indicium av någon vikt öht. Intill dess han kan kopplas till platsen och tiden för mordet behöver han egentligen inget alibi så i detta läge ger inte spekulation om det just något. Som ett exempel.