Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-16, 12:34
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Tror ju helt ärligt också att varenda tjomme från Rissne hoppar på tuben för att se Zlatan. Eller samma typ av ungdomar från Vivalla som tar sig till Behrns. Tror jag. Och viss jippostämpel på mediebevakning och Zlatanistas från förorten lär bli legio. Men det hör inte ihop med oss som förening. Varit likadant hos er, hos aik. Jag hade säkert kallat er jippoförening då Det får man ju ändå vara ärlig med.
Jo så lär det bli. Men tänkte mer på om han vill spela eller inte. Antingen stor mediabevakning+supportrar som plötsligt blir bajare eller att han inte spelar för han är orolig att misslyckas i Allsvenskan. Får se vad hans ego väljer. Nja hos oss hade han inte kunnat bli en del av det pang bom, dessutom hade vi motsatt oss det så hade aldrig hänt, men förstår att du tänker hypotetiskt. Skönt med att du är ärlig Uppfriskande. Trött på att bajare antingen inte är det eller är blinda och inte ser jippo-kopplingen.
Citera
2020-05-16, 12:38
Medlem
mishimas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Klart Toivonen ska him.

Jag tror att han blir nyttig för vårt spel då Nalic inte är helt redo att gå in som startman för tillfället, har dock svårt att se Toivonens nyttighet avspeglas rent poängmässigt vilket alla kommer skrika sig hesa över hur mycket han suger eftersom han inte är en poängmaskin.

Jag hoppas bara inte kontraktet är för långt. 1,5 år till att börja med blir bra.
Citera
2020-05-16, 15:22
Medlem
Elvis avatar
Zlatan vill spela hem guldet till Bajen. Stockholm är hans stad, Bajen hans lag. Såklart ligger det en del i att han vill göra ett ”fuck off” till MFF. Vilket han också kommer göra. Han kommer inte tolerera att några andra vinner än Bajen med eller utan honom på planen. Signar han, blir skadad resten av säsongen skulle jag inte bli förvånad om han lättar lädret för att plocka hem klasspelare så vi vinner. Nu har väl iofs Bajen bäst ekonomi tillsammans med MFF så vi kan nog värva lite hur vi vill utan Zlatans hjälp. Men samtidigt är Zlatans pengar ett bra stöd, samtidigt så har vi tillräckligt att vi inte är i behov av Zlatan!

Vi kommer vinna! Sanna är mina ord. Tippar MFF som 2:à och AIK 3:a.
Citera
2020-05-16, 15:36
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Elvi
Zlatan vill spela hem guldet till Bajen. Stockholm är hans stad, Bajen hans lag. Såklart ligger det en del i att han vill göra ett ”fuck off” till MFF. Vilket han också kommer göra. Han kommer inte tolerera att några andra vinner än Bajen med eller utan honom på planen. Signar han, blir skadad resten av säsongen skulle jag inte bli förvånad om han lättar lädret för att plocka hem klasspelare så vi vinner. Nu har väl iofs Bajen bäst ekonomi tillsammans med MFF så vi kan nog värva lite hur vi vill utan Zlatans hjälp. Men samtidigt är Zlatans pengar ett bra stöd, samtidigt så har vi tillräckligt att vi inte är i behov av Zlatan!

Vi kommer vinna! Sanna är mina ord. Tippar MFF som 2:à och AIK 3:a.
Vi har ju sannerligen inte bäst ekonomi med Malmö.
Citera
2020-05-16, 15:58
Citat:
Ursprungligen postat av mishima
Jag hoppas bara inte kontraktet är för långt. 1,5 år till att börja med blir bra.

Håller med. Blir nog bra med den längden så kan man skeppa iväg både han och Molins samtidigt.
Citera
2020-05-16, 19:05
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Vi har ju sannerligen inte bäst ekonomi med Malmö.

MFF toppar? Vi kommer att gå förbi MFF med tanke på vårt publikstöd. Totalt överlägsna där. Rätt roligt, MFF värvar en trött föredetting som kräver några hundratusen i lön. Vi värvar Sveriges största spelare någonsin och i världen. En värvning som inte bara lockar sponsorer, media och TV-bolag. Han är dessutom beredd att köpa spelare för egna pengar. Allt detta för att Bajen ska vinna och MFF torska. MFFarna vet detta. Ni kommer aldrig att vinna en strid mot Zlatan. Han skulle kunna köpa upp er klubb och lägga ner den om han ville, men det vill han inte. För han vill se er lida!

Hur ser de ekonomiska musklerna ut?
1. MFF?
2. Gnaget?
3. Bajen
4. Dif?
Citera
2020-05-16, 19:21
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
MFF toppar? Vi kommer att gå förbi MFF med tanke på vårt publikstöd. Totalt överlägsna där. Rätt roligt, MFF värvar en trött föredetting som kräver några hundratusen i lön. Vi värvar Sveriges största spelare någonsin och i världen. En värvning som inte bara lockar sponsorer, media och TV-bolag. Han är dessutom beredd att köpa spelare för egna pengar. Allt detta för att Bajen ska vinna och MFF torska. MFFarna vet detta. Ni kommer aldrig att vinna en strid mot Zlatan. Han skulle kunna köpa upp er klubb och lägga ner den om han ville, men det vill han inte. För han vill se er lida!

1. MFF?
2. Gnaget?
3. Bajen
4. Dif?
På den listan är vi väl fyra iaf. Finns en del antaganden i ditt inlägg.
Citera
2020-05-16, 19:46
Citat:
På den listan är vi väl fyra iaf. Finns en del antaganden i ditt inlägg.

Otrolig svagt försök till hets. Så här ser det ut i verkligheten, Stockholmsklubbarna är inte ens topp-3.

https://fotbolldirekt.se/2020/04/04/...lubb-for-klubb
Citera
2020-05-16, 19:56
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

1. MFF?
2. Gnaget?
3. Bajen
4. Dif?

Så här ser det ut:

Klubbarnas eget kapital på koncernnivå 2019:

1. Malmö FF 512 871 tkr

2. IFK Norrköping 110 709 tkr

3. BK Häcken 71 481 tkr

4. AIK 61 740 tkr

5. Djurgårdens IF 57 260 tkr

6. Hammarby IF 49 561 tkr
---------------------------------------------
2-6 har sammanlagt 350 751 tkr.
Citera
2020-05-16, 20:11
Medlem
Elvis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Så här ser det ut:

Klubbarnas eget kapital på koncernnivå 2019:

1. Malmö FF 512 871 tkr

2. IFK Norrköping 110 709 tkr

3. BK Häcken 71 481 tkr

4. AIK 61 740 tkr

5. Djurgårdens IF 57 260 tkr

6. Hammarby IF 49 561 tkr
---------------------------------------------
2-6 har sammanlagt 350 751 tkr.

Tack. Vi kommer förmodligen ligga två inom ett relativt snar framtid. Är en bit upp till MFF, men med tanke på hur proffsig vår organisation samt med Zlatans ingång så skulle jag inte bli förvånad om vi är ikapp inom en 5 årsperiod.
Citera
2020-05-16, 20:30
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AIP
Klart Toivonen ska him.

Jag tror att han blir nyttig för vårt spel då Nalic inte är helt redo att gå in som startman för tillfället, har dock svårt att se Toivonens nyttighet avspeglas rent poängmässigt vilket alla kommer skrika sig hesa över hur mycket han suger eftersom han inte är en poängmaskin.

Toivonen kommer om motivation och intresse finns kunna bidra med många mjuka värden. Om inte annat gör de så övriga konkurrenter måste höja sig för att få speltid.
Citera
2020-05-16, 20:33
Medlem
MartinDahlinsMammas avatar
Citat:

1. MFF?
2. Gnaget?
3. Bajen
4. Dif?

Fan vad värdelöst att ha mest publik men inte mest matchdagsintäkter. Tur att ni är ett företag och inte klubb så att era ägare kan skjuta in pengar om det behövs.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in