2020-05-17, 12:08
Medlem
Man har väl aldrig gillat Paolo Roberto - "Kungen av Kungsan", och just av den anledningen, en aggressiv drygpick. Men vad är detta? Är han politikern som stiftade hårdare lagar och nu måste avsättas för han bröt mot dom? Dom åker inte fast i sådant här utan dom åker till länder dom kan köpa kvinnor säkert om det sexuella behovet män numera inte får ha bli för stort.

Jag tycker båda parter är äckliga men det är inte min sak utan deras privata liv som inte ska dras i media och i domstolar av människor som tycker att dom är gudar med rätt att dömma. Dömma ska deras vänner, parner eller föräldrar göra om dom inte godtar beteendet. Men visst får han skylla sig lite själv som inte bara höll käften utan tramsar i media.

Det verkar som Paolo Roberto och andra män som åldras och har sina inre demoner behöver detta precis som andra behöver droger ibland, något som också skulle legaliseras under kontrollerade former för att slå undan gängkriminalitet och ge en del medel att slappna av i ett hårt kallt samhälle.

För visst är det det, ett kallt jävla samhälle som dömmer alla som inte är med på galenskaperna. Nu senast hejar många på spridningen av covid-19 och hyllar FHM och bryr sig inte om att sjuka och gamla dör bara deras bekväma tillvaro inte rubbas.

Vad ska Paolo Roberto göra nu då? Han tog sig upp från skiten i tonåren och klarade det mesta av livet ganska bra. Nu ska han fällas för att han haft sex och betalt för det. Vem vet, han kanske tröttnade att slänga tusentals kronor på kvinnor som som efter samtycke går med på sex och om mer önskas kräver fler gåvor och middagar, ett förbannat jobb för män som har sexuella behov kan jag tänka mig. Ni vet det där som en del kvinnor kallar "kärlek" och utnyttjar.

Nåja, vi får väl hoppas han inte hamnar i grov kriminalitet då så samhället måste betala för det med och inte bara detta pk-spektakel.

Det är väl snart glömt och snart någon annan att hata. Jag undrar ofta över det, det här behovet många har att hata, var kommer det ifrån, ett trist liv eller är det samhället vi har som föder det?

Jag vet, mustiga åsikter ...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av creer
Angående åldern:
https://www.aftonbladet.se/nojesblad...kar-for-stodet

Det är vanligt att prostituerade ställer hygienkrav. Rumänien är rikare än de flesta länder i världen. Att hon omsätter 1500 kr per kund talar för att hon inte alls är fattig.

Varför skulle det inte handla om en frivillig sexsäljare? Är någon gripen misstänkt för människohandel?

Okej, då var kvinnan runt 30 år. Det spelar ju absolut ingen roll, jag bara undrade varifrån siffran kom.

Ja, naturligtvis är det vanligt att de prostituerade har villkor runt sexköpet i form av hygien, skydd och vilka handlingar de går med på. Det betyder inte att det är en behaglig upplevelse att sälja sin kropp.
Befolkningen i Rumänien är till största delen fattig, och att du tjafsar om det faktumet är ju enbart löjligt.
Summan 1500kr tycker inte jag låter hög, och om det finns en person som tar en del av de pengarna för att förmedla kontakt eller stå för lokalen så blir det en ännu mindre summa kvar.

Människohandel betyder försäljning av människor och det är väl precis det vi pratar om? Hur alla omständigheter var kring stället som Paolo Roberto befann sig på vet vi ju inte ännu - om vi ens kommer att få veta det. Kvinnor säljer sina kroppar för att till exempel finansiera ett drogmissbruk eller av andra tvingande skäl, jag vet inte om man kan prata om frivillighet då.
Inget barn drömmer om att bli prostituerad när det växer upp, varken pojkar eller flickor.
Det finns alldeles säkert sexarbetare som rationaliserar handlingarna för sig själva, av ren självbevarelsedrift, men det betyder inte att de mår bra inombords. Det handlar ju om försäljning så det är väl bara att se glad ut så köpet går igenom...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja precis, det säger ju rätt mycket om var de svenska polisen har sina prioriteringar, och vad svenska feminister tycker ska bekämpas.

Det är helt otroligt att Paolo Roberto har blivit mer ovälkommen än ebola vid det här laget, över ett sexköp. Det är hög tid att legalisera sexköp!

Samtidigt kanske det inte var en så smart idé av Paolo att vara minoritetsägare i de flesta av hans affärer? Okej fryspizzor och liknande, förstår man att han bara är poster boy, meb krogen? Kan han verkligen bli sparkad från sin egen krog bara så där?

Kan vara en temporär lösning också, låt lite tid gå och sedan kommer han tillbaks. Kom att tänka på att jag blev serverad av Anders Timell på ett annat ställe förresten och det var efter hans skandaler som fick honom sparkad. Borde inte vara något problem att komma tillbaks alltså.
Citera
2020-05-17, 12:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Ja precis, det säger ju rätt mycket om var de svenska polisen har sina prioriteringar, och vad svenska feminister tycker ska bekämpas.

Det är helt otroligt att Paolo Roberto har blivit mer ovälkommen än ebola vid det här laget, över ett sexköp. Det är hög tid att legalisera sexköp!

Samtidigt kanske det inte var en så smart idé av Paolo att vara minoritetsägare i de flesta av hans affärer? Okej fryspizzor och liknande, förstår man att han bara är poster boy, meb krogen? Kan han verkligen bli sparkad från sin egen krog bara så där?

Fast jag tror ju att det bara är bra för Paolo Roberto desto mindre han äger med tanke på att företagen kommer nog få det svårt ekonomiskt.
Citera
2020-05-17, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reggie Hamond
Vad kommer detta behov av egentligen? Han verkar helt besatt av sig själv där allt bara kretsar kring honom. Nu fastnar han med skägget i brevlådan och enligt Paolo är det mest synd om just....Paolo. Han känns som en klockren narcissist.

Japp, det är nog en rimlig analys. Misstanken blir ju inte direkt svagare om man läser den pinfärska intervjun i Amelia. Man ska vara bra speciell för att tillåta att en sån artikel publiceras om en själv.

https://www.amelia.se/reportage/inte...-perfekt-team/

Tyvärr borttagen sen igår. Synd, det var fantastisk läsning.
Citera
Medlem
takeitchills avatar
Citat:
Ursprungligen postat av xallo
Jag är förvånad över att det höll så länge, antingen är hon korkad och naiv eller så accepterade hon hans otroheter.

Paolo, om du läser detta så kan jag tala om för dig att du finns på en lista, jag har läst den listan, du och några andra pseudokändisar till borde sluta ligga med prostituerade.... Ditt nästa äktenskap skulle antagligen må bra av det.

Haha wow. Flashback Här alltid sanningen.
Citera
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
https://stoppapressarna.se/svenskt/p...-sin-egen-krog

Hur är egentligen PRs ägande av alla sina kommersiella intressen? Alla säger upp samarbetet med honom. Betyder inte det att han inte har ägt eller kontrollerat någonting utan bara är ett affischnamn? Om han ägt ett bolag kan de inte säga upp samarbetet med honom. Han måste äga mindre än 50 %. Kanske äger han inte ett smack? Är hans affärsimperium en stor bluff?

Så de som skrivit att han har 200 anställda ljuger ju då? Olika företag som betalar för att använda hans namn kanske har 200 anställda. Men det är ju andra som är entreprenörerna som bara använder hans namn. Liksom ett bolag kan använda en idrottsstjärna i sin reklam.

Är det någon som vet detta?
Citera
2020-05-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Så varför inte färre torskar och bättre betalt - t.ex. 4000 kr/timme och minimum två timmar (på hotell)? Summan skulle snart bli densamma.

Dom kan ju hyra in konsulter och optimera sitt pris och maximera intäkterna. Efterfrågan på sex minskar säkert med ökande pris som med allt annat. Sweetspotten är nog ett variabelt pris beroende på efterfrågan olika tider på dygnet och dagar i veckan för att öka dom totala intäkterna.
Citera
2020-05-17, 12:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Inget barn drömmer om att bli prostituerad när det växer upp, varken pojkar eller flickor.

Kanske för att dem normalt inte vet vad det är.
Citera
2020-05-17, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Okej, då var kvinnan runt 30 år. Det spelar ju absolut ingen roll, jag bara undrade varifrån siffran kom.

Ja, naturligtvis är det vanligt att de prostituerade har villkor runt sexköpet i form av hygien, skydd och vilka handlingar de går med på. Det betyder inte att det är en behaglig upplevelse att sälja sin kropp.
Befolkningen i Rumänien är till största delen fattig, och att du tjafsar om det faktumet är ju enbart löjligt.
Summan 1500kr tycker inte jag låter hög, och om det finns en person som tar en del av de pengarna för att förmedla kontakt eller stå för lokalen så blir det en ännu mindre summa kvar.

Människohandel betyder försäljning av människor och det är väl precis det vi pratar om? Hur alla omständigheter var kring stället som Paolo Roberto befann sig på vet vi ju inte ännu - om vi ens kommer att få veta det. Kvinnor säljer sina kroppar för att till exempel finansiera ett drogmissbruk eller av andra tvingande skäl, jag vet inte om man kan prata om frivillighet då.
Det finns alldeles säkert sexarbetare som rationaliserar handlingarna för sig själva, av ren självbevarelsedrift, men det betyder inte att de mår bra inombords. Det handlar ju om försäljning så det är väl bara att se glad ut så köpet går igenom...

Inget barn drömmer om att bli städare eller jobba på McDonalds heller, verkligheten är ingen dröm. Inte fan blev jag självförsörjande på att spela fotboll, buhu Wallenbergarna utnyttjar mig... Telefonförsäljare mår inte heller alltid så bra inombords, vill du förbjuda det också? Ny lag, man får bara arbeta med sitt drömjobb 🤦‍♂️

Horan som PR pippade tjänar 3k i timmen, vad tjänar en städare? 80 spänn? Det är alltså en veckas arbete för att komma upp till hennes timlön och sen skatt på det.

https://www.google.com/amp/s/www.dai...ROSTITUTE.html
Senast redigerad av LavezziLrey 2020-05-17 kl. 12:18.
Citera
2020-05-17, 12:16
Medlem
Media samhället har alldeles för höga förväntningar om PR.
Citera
2020-05-17, 12:16
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Då låter det inte ens som sexköp, Paolo betalade bara för tiden med henne, inte för sex.

Isåfall kunde dom väl ha gjort något annat under tiden. Tittat på en film eller tagit en promenad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in