2020-05-17, 10:40
Medlem
tinkyminkys avatar
Rebecka "mamman". Här.

Patrik "pappan". Här.
Citera
2020-05-17, 10:42
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Picasso2
Så här skriver man om ettåringen i stämningsansökan:

Rebecka Gustafsson har som vårdnadshavare tillsammans och i samförstånd med annan försatt sin son född 2019 i ett tillstånd av vanmakt genom att ge honom preparat innehållande buprenorfin, alprazolam, klonazepam, oxikodon och tramadol, trots att han varken hade något medicinskt behov av läkemedlen eller att preparaten var ordinerade till honom. Misshandeln innebar att målsäganden hamnade i ett tillstånd av nedsatt medvetande och brist på kroppslig kontroll.
Det hände någon gång mellan den 1 november 2019 och den 30 januari 2020 på Styrmansgatan 34, Norrköpings kommun.
Misshandeln bör bedömas som synnerligen grov eftersom intaget av preparaten tillsammans varit livsfarligt och de orsakat honom synnerligt lidande samt då de visat särskild hänsynslöshet och råhet genom att gärningen riktat sig mot ett skyddslöst barn som var i beroendeställning till dem.
Rebecka Gustafsson begick gärningen med uppsåt.

Så vitt jag kan läsa så har man inte slagit honom, utan försett honom med droger. Vet inte vad som är värst. Denna mamma är fullständigt galen.

Jag tror föräldrarna gav barnen droger för att de skulle hålla sej lugna eller sova så att de själva fick vara ifred. Om de hade viljan att döda barnen så hade de givit en tillräckligt stor dos.
Citera
2020-05-17, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Jag tror föräldrarna gav barnen droger för att de skulle hålla sej lugna eller sova så att de själva fick vara ifred. Om de hade viljan att döda barnen så hade de givit en tillräckligt stor dos.
Det tror jag också. Och lilla Esmeralda var i åldern då hon hade egen vilja, kanske lite trotsig, och då slog de henne också:

...genom att utdela trubbigt våld mot henne, vilket orsakat flertalet skador bl.a. inre skador i huvudet och yttre skador på bl.a. huvudet, ryggen, höger arm samt båda benen som allt medfört smärta.
Citera
2020-05-17, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDahl
Är det inte standard att det är stängda dörrar när det handlar om barn? Utsatt för trauma på flera delar av kroppen som lett till inre skador, drogad med opiater och benzo, undernärd, hittades inlindad i tyg och plast under sängen. Mitt hjärta går sönder 💔

Kunde inte socialen se detta vid sista besöket? De visste ju att Bvc sagt att barnens kurvor visade att de inte fick tillräckligt med näring. Och bio-pappan var kock. SKAMLIGT!!!!
Citera
2020-05-17, 10:56
Medlem
Fy fan, jag vet inte om man pallar att läsa FUP nästa vecka.
Minns hur bobby-fallet etsade sig fast och väckte så pass mycket avsky och vrede att jag höll på att gå sönder.

hur kan man leva vidare med sig själv efter att ha orsakat sina barn så pass mycket lidande?

Gissar att MGM /mamman har hög risk att sucidera så fort hon blir dömd och hamnar under rättpsykatrisk vård / fängelse.
Citera
2020-05-17, 11:03
Medlem
PippiAvdesyvhavs avatar
Melinda i nyhetsmorgon om det som kom fram på fredag om misshandel och mord.

https://www.tv4.se/nyhetsmorgon/klip...-igen-12771793

Jag lider med hon, stakkars stakkars lilla fine Esmeralda du hadde fortjentat å få vara hos din goda fosterfamilie. Då hadde du kunnit leka och vara glad. Hvil i frid.

Går det ann att dom av oss her på FB som ønskar kan gå samman och spleise på en blomsterhelsning till minnestunden i Vadstena?
Citera
2020-05-17, 12:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lennarto118
Kammarrätten är medskyldiga till mordet på Lilla hjärtat, men första instansen gav ej biologiska föräldrarna godkänt att ta hem flickan! Dessutom vägrade biologiska fadern vägrat drog testa sig?? Bara det är fog för Underkänt till hämtning! Undrar hur ledamöterna i Kammarrätten Norrköping känner sig? Skulle veta hur de resonerade att godkänna de båda biologiska knarkar a? Rättslöst samhälle i dessa frågor! Förstår att alla 10000 tals fosterföräldrar är orologiga! Hoppas de kammarrätt ledamöter i Norrköping avsäger sina uppdrag! De är klander värdiga! Stor politisk domstol SKANDAL! SKÄMS!

Ett megastort frågetecken är varför hon bara släpptes tillbaka till föräldrarna utan tät uppföljning. Det borde väl ha beslutats i domen på något sätt; att en förutsättning för hemflyttning är en tät kontakt med både socialtjänsten, typ hembesök 2-3 ggr/ månad och BVC 1 gång/mån under det första året och följde föräldrarna inte den planen skulle myndigheterna ha rätt att tvångsomhänderta barnen på nytt. Men hon skickades tillbaka till en hemsk tillvaro utan någons insyn. Så konstigt.
Citera
2020-05-17, 13:04
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tinkyminky
Rebecka "mamman". Här.

Patrik "pappan". Här.

Bara som en passus: varför har denna typ av människa så ofta träningskläder? För att man ska tro att de är sportiga? Eller är det bekvämlighetsfaktorn?

Ja, pappan verkar ha varit en duktig kock. Så enormt synd att drogerna tog över, för annars hade han ju haft förutsättningarna att ta hand om sin familj i alla fall ekonomiskt - i och med att han hade den talangen.
Citera
2020-05-17, 13:08
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lyckelycklig
Ett megastort frågetecken är varför hon bara släpptes tillbaka till föräldrarna utan tät uppföljning. Det borde väl ha beslutats i domen på något sätt; att en förutsättning för hemflyttning är en tät kontakt med både socialtjänsten, typ hembesök 2-3 ggr/ månad och BVC 1 gång/mån under det första året och följde föräldrarna inte den planen skulle myndigheterna ha rätt att tvångsomhänderta barnen på nytt. Men hon skickades tillbaka till en hemsk tillvaro utan någons insyn. Så konstigt.

Ja, det är antingen-eller. Inget mellanting. Jättekonstigt att det ska vara så, men det blir så i Sverige när en domstol har sagt sitt. Innan dess kan socialen styra över familjen - tvinga på dem hemmahosare vissa timmar i veckan, till och med skicka dem till familjebehandlingshem med personal tillgänglig dygnet runt. Men vid en "friande dom" (vet att det är fel utttryck här), så försvinner socialens insyn i familjen helt.
Citera
2020-05-17, 13:16
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
I media har det sagts att det varken funnits tecken på våld eller självmord. Han har förmodligen dött av abstinens.

Tänkt jag med, men brukar man verkligen dö av abstinens?
Citera
2020-05-17, 13:17
Medlem
orrecrists avatar
Citat:
Rebecka Gustafsson & Patrik Lingman. Återkommer med bild om jag hittar.

Tack
Citera
2020-05-17, 13:57
Medlem
Vet vi vem som ringde till räddningstjänsten?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in