Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-05-17, 02:39
Medlem
Mr Coffees avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Jävlar vad alla feminister och svenska tjejer går hårt åt Paolo Roberto nu.
Att Wilma 17 år fick huvudet kapat av en kurd och att han knullade på hennes 15-åriga kompis när Wilma låg och lyssnade är tydligen inte lika intressant.
Det fallet har väl iofs fått väldigt stor uppmärksamhet både i vanlig media och på Flashback?
Citera
2020-05-17, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Förlåt, jag tar dina önskedrömmar som fakta istället

Så du förstår inte att man ska ha bevis för att anklaga folk? I din värld är folk skyldiga tills motsatsen är bevisad? Jag har inte bevis för att du inte har våldtagit tjejer heller så då är du skyldig alltså?
Citera
2020-05-17, 02:45
Medlem
hardusettminapas avatar
Den öppet manshatande feministslynan Zara Larsson är en av många kändiskvinnor som rasar över att Paolo Roberto har köpt sex. "Man kan inte köpa samtycke", säger hon.

Men är det inte just det man kan? Att köpa sex är väl just DET, att köpa samtycke? Och är det inte HELT OCH HÅLLET upp till var och en om man anser att andra kan köpa ens samtycke? Varför anser sig dessa feminister ha rätt att tala för andra människor?

Skulle vara intressant att höra vad den stackars 30-åriga lilla flickan PR köpte sex av själv har att säga om det hela.

För övrigt:

Skjutningar, våldtäkter, gruppvåldtäkter, osv - små notiser, ingen bryr sig, ännu en dag i det nya Sverige etc

Känd vit man köper sex - STOPPA PRESSARNA!!!! + följt av total moralpanik och tre dagars landssorg
Citera
2020-05-17, 02:50
Medlem
[quote=MikeHanlon|71613644]
Citat:
Ursprungligen postat av moshes

Om han är empatistörd (personlighetsstörd) har han intr rannsakat sig själv. Det han kallar att "äga" situationen är ett försök att manipulera omgivningen - det personlighetsstörda gör.
Möjligt att han bara väljer att säga vad han anser är smartast.
Jag tolkade det som han ändå nått insikt, det är spekulation
jag har aldrig träffat honom
när allt ställs på sin spets i sådana ögonblick så får man klarsyn.
Citera
2020-05-17, 02:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zirconium2020
Alla klagade för att han obekymrat gav tummen upp och tränade vidare som om ingenting hänt.

Sånt går inte i vår protestantiskt puritanskt stöpta kultur heller. Det kallas väl feminism nuförtiden.
Det är inte därför folk med all rätt kritiserade honom. Att ge tummen upp som om allt är förbi för att han grät ut i tv är motbjudande. Han visar ingen insikt, absolut ångrar han sig inte.
Citera
2020-05-17, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon

Jag har träffat och pratat med honom och han är helt klart skärpt men det här uttalandet gjorde han säkerligen inte av en övertygelse om att det var fel utan för att rädda upp situationen på det sättet han trodde var bäst. Att det kanske inte var det bästa sättet är en annan sak men även om han är skärpt kan man ta fel beslut i en pressad situation.
Citera
2020-05-17, 02:55
Medlem
[quote=moshes|71613698]
Citat:
Ursprungligen postat av MikeHanlon
klarsyn på 24 timmar? Först hylla sin flickvän, timmar senare gå och köpa sex, åka fast, gråta ut i tv, bli pånyttfödd, är han Jesus? Ursäkta men det var varken första eller sista gången.
Citera
2020-05-17, 02:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Peterw69
Jävlar vad alla feminister och svenska tjejer går hårt åt Paolo Roberto nu.
Att Wilma 17 år fick huvudet kapat av en kurd och att han knullade på hennes 15-åriga kompis när Wilma låg och lyssnade är tydligen inte lika intressant.

Nej det är inte viktigt för de följde inte honom på instagram som är centrum av universum.

Paolo däremot var ett levande inspirerande citat. Sånt som tjejer gillar att dela på fejjan och nu smakar ju allt detta väldigt unket helt plötsligt och de måste avfölja honom och skicka en massa hjärtan till den bedragna flickvännen.
Citera
2020-05-17, 02:56
Medlem
HejaFinlands avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa
Den öppet manshatande feministslynan Zara Larsson är en av många kändiskvinnor som rasar över att Paolo Roberto har köpt sex. "Man kan inte köpa samtycke", säger hon.
Men är det inte just det man kan? Att köpa sex är väl just DET, att köpa samtycke? Och är det inte HELT OCH HÅLLET upp till var och en om man anser att andra kan köpa ens samtycke? Varför anser sig dessa feminister ha rätt att tala för andra människor?
Skulle vara intressant att höra vad den stackars 30-åriga lilla flickan PR köpte sex av själv har att säga om det hela.
För övrigt:
Skjutningar, våldtäkter, gruppvåldtäkter, osv - små notiser, ingen bryr sig, ännu en dag i det nya Sverige etc
Känd vit man köper sex - STOPPA PRESSARNA!!!! + följt av total moralpanik och tre dagars landssorg

PR lever ju på kändisskvaller. Skall man tjäna pengar på positiva skriverier får man acceptera de negativa också. Skall man vara med i matlagningsprogram, dokusåpor och allt det han lever på så får han ju ta andra sidan av myntet. Som att vara idrottsstjärna och inte vilja att någon skriver något när man förlorar. Han har sökt uppmärksamhet hela livet, nu har han fått mer uppmärksamhet än någonsin, varför klaga?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av susanlynette
Det är inte därför folk med all rätt kritiserade honom. Att ge tummen upp som om allt är förbi för att han grät ut i tv är motbjudande. Han visar ingen insikt, absolut ångrar han sig inte.

Nej och varför skulle han ångra sig annat än att han borde varit mer försiktig för att inte åka fast? Det är ju i sak inget fel annat än möjligen mot sin tjej om hon inte var tillåtande.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hardusettminapa

För övrigt:

lägg av nu ditt manssvin. Det är folk som du som hyllar övergrepp, det är inte samtycke att köpa sex. Det kommer aldrig att vara på jämlika villkor
Citera
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Coffee
Det fallet har väl iofs fått väldigt stor uppmärksamhet både i vanlig media och på Flashback?

Inte i närheten av detta.
Jag följer över 5000 pers på Instagram och Facebook, folk i alla åldrar och det finns ingen hejd på ilskan över vad Paolo gjort, och ännu argare blev dom efter han fått gråta ut i TV4 nyheterna.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in