2020-05-16, 17:04
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Snutsvinen måste ha en video på överlämnandet av pengarna och på sexakten.

Nej, det måste dom inte.
Citera
Medlem
DoktorTengeles avatar
Det här kommer utan tvekan visa sig bli Nordens genom tiderna dyraste ligg. Vi talar om tiotals miljoner kronor. En kvinna kan förgöra dig på två sekunder.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bratider
De där klippet vännen har väl alla redan sett ?
Du köper ju tammefan allt som sägs!
Tror du på Jultomten med ?

Det var texten du skulle försöka läsa stumpen.
Citera
2020-05-16, 17:05
Medlem
seriouslyfuckedups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Polisen har rätt att avvakta med att ingripa för att samla bevis.
Annars skulle torskarna bara kunna dömas till försök till sexköp.

Det bara visar att det inte är ett riktigt brott. Om det var ett barn i lägenheten eller om man mistänkte försök till mord hade man ju inte avvaktat för att samla bevis.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CokeLaRock
Källa på att de som jobbar på den adressen enbart år utsatta kvinnor?
Tror knappast ett 30 årigt professionellt fnask från Rumänien är vidare utsatt och har nog arbetat i detta yrket längre än vad du gjort i ditt. Du inser väl att det finns betydligt fler horor från fattiga europeiska länder som själva valt sitt yrke som hora här i Sverige än lilja forever-brudar, va?

Citat:
Kvinnor i sexköpsrazzia pressas och utnyttjas

Ett antal män greps i Stockholm under natten till fredag i samband med en sexköpsrazzia.

Flera av kvinnorna som polisen kom i kontakt med kommer från Europas fattigaste länder. Ofta har de tvingats hit genom hot och utpressning.
https://tt.omni.se/kvinnor-i-sexkopsrazzia-pressas-och-utnyttjas/a/1nLALG

Sen säger PR själv att det är så. Jag vet inte varför man lever i tron om den lyckliga horan och allt annat kommer från PK maffian? Det finns dom som vill sälja men det finns en hel del utsatta i Sverige som tvingas sälja. Dom två senaste razziorna säger att polisen siktar in sig på just den verksamheten och sexköparna. Förra razzian var det en tjej under 15 år som tvingats hit.
Citera
Medlem
aina08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Vi lever i de sociala mediernas tid och det visste Paolo mycket väl när han beslöt att ta risken att köpa sex.
Om Monicas man Lars som jobbar på Hemköp hade köpt sex hos en prostituerad så hade förmodligen den nyheten spridit sig bland parets bekanta, men är man offentlig person så blir spridningen större.
Mycket, mycket större.
Och detta valde Paolo Roberto åt sina anhöriga eftersom han var medveten om att det skulle snackas om han åkte fast. Jag tycker synd om de anhöriga och jag skulle inte skriva någon kommentar på någons privata sociala medier men jag tycker verkligen det är bra att ämnet sexköp och dålig kvinnosyn debatteras. Helst vill jag att man pratar om porrkonsumtionen på nätet som kommer att bli ett gigantiskt samhällsproblem framöver.
Jag tror att Paolo Roberto kommer att visa upp en sliten fasad framöver för att visa hur dåligt han mår - många bilder med grå kläder som han ser blek ut i och lite rufsig och orakad kanske, men det känns som ett spel och det är just det som gör att jag har så himla svårt att sympatisera med honom.
Om Monicas man Lars som jobbar på Hemköp (eller din pappa eller bror) köpt sex hade förmodligen ingen fått veta de. Här har vi skillnaden.
Ja tycker också att det är bra att man pratar om prostitution och baksidorna av sexköp, både från tjejernas håll men också från torskarnas skulle va bra att lyfta. Och de kunde gärna få va dom som har koll som får prata istället för feminister och uppmärksamhetstörstande artister mfl så kanske man kunde komma fram till nåt framöver.
Jag är verkligen inte för detta men vi har en lag att rätta oss efter och då ska vi göra det. Att sen straffa någon hårdare blir fel, speciellt när brotten inte är värre än ett snatteri på straffskalan.
Men visst. Börja att prata med dom i din närhet. Skit i Paolo och andra kändisar. Prata om hur det är generellt. Kanske ger de nåt, eller så får du bara höra de dom tror att du vill höra. Tror knappast att någon anhörig ställer sig upp och erkänner att dom köpt sex.
Sen åter igen. Alla som säljer sex är inte tiggande rumäner utan tänder som gör vad som helst för att kunna köpa en bit bröd till sina 14 svältande barn och sjuka mamma.
De flesta har valt att sälja sex, helt själva. De gillar sex och de tjänar pengar. Även dom hade varit intressant att få höra.
I det här fallet är det troligtvis en sån tjej Paolo också varit till. Inte någon han raggat upp som setat och tiggt utanför Ica.
Sen finns det dom som utnyttjas genom handel och de som ligger bakom dom kommer vi inte komma åt så länge vi har öppna gränser, stor invandring och politiker som tjänar pengar på att skydda dessa.
Vill man få bukt med de problemen kan man börja med att försöka stoppa de organiserade tiggerierna från Rumänien och Bulgarien. Vips så skulle sexhandeln minska, samtidigt som inbrott, bilstölder osv också skulle minska kraftigt. Men med öppna gränser som våra politiker vill ha så kommer detta bara att rulla på, och är man emot (och ser längre än till den enskilda tiggarens enkronor i skålen) så är man rasist.

Så. Du behöver inte tycka synd om Paolo. Han har gjort vad han gjort.
Men tänk gärna några varv extra i ämnet innan man bara enkelt tycker att han får skylla sig själv och att de är synd som tjejen. Ja livar dig att det är så mycket större än en matlagande italienare i tv.

Ha en bra kväll!
Citera
Medlem
okok1s avatar
Tänk om hon panga på han med en strapon? Då blir hon våldtäktsmannen.
Citera
Medlem
Karaffs avatar
Orkar inte läsa hela tråden, men undrar ändå om någon vet om det var slut med nuvarande flickvän då detta skedde?
Citera
2020-05-16, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bridgeblandning
Vilket otroligt överdrivet ståhej det har blivit om detta. I Danmark hade ingen ens höjt på ögonbrynen.

Om ändå svenskarna var lika vettiga som danskarna...
Citera
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RiverStyx
I min bekantskapskrets är det typ 70% plus som köpt sex, jag själv inkluderad. Så jag har Inge problem att tro 10% totalt skulle vara en överdrift. Men jag killgissar så klart också. Tror dock det är vanligare än många tror/vill tro.
Ok, möjligen är det så, kanske är 10% en låg siffra. Jag tror det är hyfsat vanligt med något enstaka köp på semester utomlands, en gång i livet, men mycket ovanligare med regelbundna sexköp i Sverige (iaf utanför storstäderna).

Jag vill inte moralisera för mycket, men det är viss skillnad på att köpa sex av någon som tar ett par tre kunder per dygn jämfört med dom som tar 10+ kunder per dygn: jag undrar vilken kategori Paolos tjej tillhör? Det är inte helt bra för kroppens slemhinnor, milt uttryckt, att ha tio olika män i sig varje dag, fem-sex dagar i veckan - mycket slemhinneskador och i vissa fall skavsår på skuldror, länd- och korsrygg samt rumpa.

Vi får väl se om hon träder fram, jag hörde precis på Ekot att samtliga kvinnor i denna razzia erbjudits stöd och samtal. Om de tagit emot stödet framgick inte...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Han har gjort informerade val.

Precis som många menar att kvinnorna gjort det. Jag lutar åt att utgå från den förstahandsinformation jag har av kvinnor i "branschen", även om den del hävdat att de trodde det skulle vara en ok grej när de först startade har ingen sagt det är det. Alla har tagit steget utifrån mer eller mindre desperata förhållanden, av olika grad och en upplevelse av att inte ha många, om några val.

En man som är förmögen och känd och inte behöver köpa sex för att få sex gör det av andra skäl än enbart sexuella. Det kan vara spänningen i att det är förbjudet, det kan vara saker så abnorma att tjejer inte ställer upp på ens i undantagsfall och det kan vara en extrem hybris.

Hur det än är så visste PR att det är olagligt, att han är (var) ett brand och vad som stod på spel. Det är inte synd om honom.

Köper inte många män av bekvämlighetsskäl?

Hosta upp 1 500, dra på kondom och kötta på den stackars sexarbetaren.

Alternativet är ofta att börja dejta, laga middag/bjuda på middag, köpa blommor och låtsas vara intresserad av dejtens tråkiga jävla liv.

Jag tror många män drar sig för att bjuda ut en brud idag. Kvinnor idag i Sverige har högt ställda krav på män, klär sig som Ellen Degeneres, ful frilla, tror de är guds gåva till männen trots att de ser ut som träskmonster.

Om alternativet är Thai Massage Salongens Happy Ending för 500 så väljer jävligt många det sistnämnda idag, gissar jag.

Jag skulle personligen av flera skäl aldrig köpa sex under några som helst omständigheter.

Min människosyn, relation, andliga åskådning m.m.
Senast redigerad av Redpilling 2020-05-16 kl. 17:09.
Citera
Medlem
Studsbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moshes
Återigen-
Han fick bötesstraff.
Gäller sexköp. Vilket är förbjudet här.
Kvinnan var vuxen.
Hon var inget barn, och det var ingen våldtäkt.
SÅ ingen fängelsedom, ingen rättegång Han blev ålagd att betala böter.
Punkt slut. Det har skrivits och upprepats hundra gånger att fängelse och gallerskakning väntar honom.
Nej.
Ingen rättegång blir det heller, han greps och erkände på plats.
Böter blev det o inget annat.

Böter blev det för brottet han erkände på plats. Och hade han sedan hållit käft kanske det stannat där, men sedan fick han den ljusa idén att sitta och erkänna i tv att han insåg att horan förmodligen inte alls ville sälja sig och att hon var där som en följd av trafficking och nu finns det underlag nog för ett nytt åtal för oaktsam våldtäkt istället föt ett sexköp. Fängelse för det är inte uteslutet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in