2020-05-16, 16:41
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hahahohoyrsovane
Vilka köper mat? Vilka ser på mysiga TV4-program? Kvinnor.

Som sagt, majoriteten är inte feminister som tycker att sådant här är upprörande. Gäller även kvinnor.
Citera
2020-05-16, 16:41
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PippiDreng
Ja, men vad spelar det för roll vilket land hon kommer ifrån då? Svara på det istället. Du vet absolut ingenting om kvinnan och hennes ekonomi och levnadsstandard.

Nej, jag vet ingenting om det specifika fallet.

Men eftersom hon kommer från ett av Europas fattigaste länder finns historik att luta sig mot: https://tt.omni.se/kvinnor-i-sexkopsrazzia-pressas-och-utnyttjas/a/1nLALG
Citera
2020-05-16, 16:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WTFSTHLM
Ditt korkade fanskap. Jag är inte feminist men jag har en moral som förbjuder mig att utnyttja tjejer som tex i det här fallet. Alla som betalar för sex är misstänkta potentiella våldtäktsmän i min bok.
Fast är inte hallickarna ännu lägre än sexköparna?, de som hotar och tvingar tjejer att sälja sex
är absolut att jämföra med grov våldtäkt.
Citera
2020-05-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skvallrare
Han har godtagit ett strafföreläggande vilket är samma sak som att han döms direkt (utan att åtal behöver väckas). Samma sak gäller när man får fortkörningsböter, majoriteten går med på det direkt utan att bestrida saken i rätten. Det betyder att han erkänt. Han kanske inte redan har betalat böterna men då kommer han ju göra det om några dagar.

Ok.
Citera
2020-05-16, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aina08
Fast var går gränsen. Vilka ska vi hänga ut? Vilka ska vi rasera liv och karriärer för?
Det sker brott hela tiden.
Jag säger inte att det är synd om honom. Han har valt att begå ett brott. Ingen har tvingat honom till detta. Men hur hårt ska han straffas? Räcker de inte att man straffas enligt de lagar som finns?
Sen finns de mycket skit inom "sexindustrin" men vem han egentligen träffat vet vi (offentligt) ingenting om. Alla som säljer sex är inte trasiga tjejer utan tänder som står och hänger på Malmskillnadsgatan. Dom flesta är tjejer som själva väljer att tjäna pengar på detta sätt själva, på nätet.
Sen finns det en del som tvingas till det genom ligor som utnyttjar tjejer, men i de här faller vet vi vad det handlar om.
Bara för att TV4 säger att de är en tjej som ska komma från europas fattigaste land betyder de ju inte att tjejen är en trasig sexslav.

Samtidigt som bödeln ska hänga Paolo pratar man om hur synd de är om hans anhöriga. Men bör han inte få sköta sitt med sina anhöriga själva utan att folk utifrån ska spe på och göra livet ännu värre för dom? Dom har ju inte valt det här.
Man kanske kan tänka lite längre när man tycker sig har rätt att straffa en person, att man faktiskt även straffar alla runt omkring. Ja de skulle han ha tänkt på, men de gör de ju inte bättre nu.

Men visst, om några dagar rullar de på igen och han får starta om på nåt sätt.
De finns massor av dömda kändisar som folk glömt bort snabbt, även sexköpare livsmedel även går utmärkt att köpa trots både sexköp, kvinnomisshandel mm.

Vi lever i de sociala mediernas tid och det visste Paolo mycket väl när han beslöt att ta risken att köpa sex.
Om Monicas man Lars som jobbar på Hemköp hade köpt sex hos en prostituerad så hade förmodligen den nyheten spridit sig bland parets bekanta, men är man offentlig person så blir spridningen större.
Mycket, mycket större.
Och detta valde Paolo Roberto åt sina anhöriga eftersom han var medveten om att det skulle snackas om han åkte fast. Jag tycker synd om de anhöriga och jag skulle inte skriva någon kommentar på någons privata sociala medier men jag tycker verkligen det är bra att ämnet sexköp och dålig kvinnosyn debatteras. Helst vill jag att man pratar om porrkonsumtionen på nätet som kommer att bli ett gigantiskt samhällsproblem framöver.
Jag tror att Paolo Roberto kommer att visa upp en sliten fasad framöver för att visa hur dåligt han mår - många bilder med grå kläder som han ser blek ut i och lite rufsig och orakad kanske, men det känns som ett spel och det är just det som gör att jag har så himla svårt att sympatisera med honom.
Citera
2020-05-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Det är ju det som skapar drama. Inte mer än 1 procent är feminister men de får 100 procent uppmärksamhet, vilket skapar enorm ilska som inte får utlopp. Psykologiskt förklaras det med att folk som förnedras återkommer. Det är så expressen och all annan media får läsare. Provokation mot majoriteten är det som media lever på.

Tror en stor del av problemet är att källartrollens och som min syster säger, gubbslemmens obildade eller medvetet förvrängda definition av feminist inte har något att göra med den egentliga innebörden. Så att argumentera mot en grupp som jämställer epitetet med manshatare, lesbisk, uppkäftig hushållsslav på rymmen osv. är meningslöst.
Citera
2020-05-16, 16:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av demented
Vi har få fällande domar gällande våldtäkt också. Betyder det att få våldtas?

Polisen bedriver inte span på lägenheter där de misstänker att en våldtäkt kan komma att ske och har därför svårt bevisläge.

Men med tanke på att polisen bedriver span på lägenheter där det förekommer prostitution så borde de kunna fånga in människohandlare i den utsträckning de förekommer i denna bransch. Det är ju just genom att hålla span man fångar in sexköpare.
Citera
2020-05-16, 16:45
Medlem
Mindbusinesss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Faleralera
Lägenhetsbordell ✔
1500 kr ✔
Ett av Europas fattigaste länder ✔
Hade ingen aning om hennes bakgrund ✔
Brydde sig inte om hennes bakgrund ✔
Stor sannolikhet traffickingoffer ✔

Allt det är alltså bekräftat av HONOM SJÄLV. Det enda som återstår är åldern, och att han faktiskt hade en aning om bakgrunden. Då är det våldtäkt det ska handla om, vilket det borde göra ändå.

Det enda som är sinnessjukt är att inte anta att han förgripit sig på en fattig ung kvinna i en mörk smutsig lägenhetsbordell.

34 år enligt en artikel
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne
Fast är inte hallickarna ännu lägre än sexköparna?, de som hotar och tvingar tjejer att sälja sex
Många som har hallickar som ett skydd och det behöver inte betyda att de blir tvingade
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mangne

Varför denna förkärlek att kalla allt för våldtäkt? Olaga hot är ett brott och det behöver inte omklassificeras som våldtäkt bara för att man inte gillar det. Svenskar är så urbota korkade och verkar bara vilja klassa alla brott som våldtäkt, vad är vitsen med det?
Citera
Medlem
Tarrous avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reda
Snutsvinen, vänsterregimen och media har arrangerat detta för att ta honom med byxorna nere. Horan var säkert en snut också.

Precis. Som fd. Socialdemokrat var Paolo ett hot mot rikets säkerhet, bäst att sätta dit honom för sexköp.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Nej, jag vet ingenting om det specifika fallet.

Men eftersom hon kommer från ett av Europas fattigaste länder finns historik att luta sig mot: https://tt.omni.se/kvinnor-i-sexkopsrazzia-pressas-och-utnyttjas/a/1nLALG

Citat
Citat:
Polisen vill inte kommentera närmare vilka länder som kvinnorna som sålde sex kommer från, men uppger att många av dem kommer från fattiga länder i Europa.

– De flesta som vi hade att göra med under insatsen kommer från utsatta situationer i fattiga länder, oftast Europa, säger polisens presstalesperson Ola Österling.

Wieslander berättar att det vanligtvis går att sortera in offren i två kategorier, dels de som kommer till Sverige för att tigga och som sedan hamnar i prostitution, dels de som tvingas hit på grund av extrem fattigdom eller genom hot och utpressning.

– En kvinna som vi träffade hade utsatts av två män för en väldigt brutal våldtäkt som filmats, där de hotade henne med att om hon inte sålde sex för dem i Sverige så skulle filmen läggas ut på internet, och hela hennes släkt skulle få se vilken "hora" hon var, säger han.

Utpressningen gör det svårare för offren att vända sig till svenska myndigheter, eftersom polisen i Sverige sällan kan hjälpa dem med det ursprungliga hotet i hemlandet, enligt Wieslander.

– En del av dem kommer från hederskulturer. Om du är gift och din partner får reda på att du har haft sex med någon annan, riskerar det att förstöra ditt liv.
Stigma och skam

Även män lockas och utpressas att sälja sex i Sverige. Gruppen är på många sätt lättare att utpressa eftersom männen i regel säljer sex till andra män.
https://tt.omni.se/kvinnor-i-sexkopsrazzia-pressas-och-utnyttjas/a/1nLALG

Så tiggeriförbuden är pissiga och annan kriminalitet blomstrar istället. Att dom inte fattat det tycker jag är pinsamt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in