Citat:
Ursprungligen postat av
aina08
Fast var går gränsen. Vilka ska vi hänga ut? Vilka ska vi rasera liv och karriärer för?
Det sker brott hela tiden.
Jag säger inte att det är synd om honom. Han har valt att begå ett brott. Ingen har tvingat honom till detta. Men hur hårt ska han straffas? Räcker de inte att man straffas enligt de lagar som finns?
Sen finns de mycket skit inom "sexindustrin" men vem han egentligen träffat vet vi (offentligt) ingenting om. Alla som säljer sex är inte trasiga tjejer utan tänder som står och hänger på Malmskillnadsgatan. Dom flesta är tjejer som själva väljer att tjäna pengar på detta sätt själva, på nätet.
Sen finns det en del som tvingas till det genom ligor som utnyttjar tjejer, men i de här faller vet vi vad det handlar om.
Bara för att TV4 säger att de är en tjej som ska komma från europas fattigaste land betyder de ju inte att tjejen är en trasig sexslav.
Samtidigt som bödeln ska hänga Paolo pratar man om hur synd de är om hans anhöriga. Men bör han inte få sköta sitt med sina anhöriga själva utan att folk utifrån ska spe på och göra livet ännu värre för dom? Dom har ju inte valt det här.
Man kanske kan tänka lite längre när man tycker sig har rätt att straffa en person, att man faktiskt även straffar alla runt omkring. Ja de skulle han ha tänkt på, men de gör de ju inte bättre nu.
Men visst, om några dagar rullar de på igen och han får starta om på nåt sätt.
De finns massor av dömda kändisar som folk glömt bort snabbt, även sexköpare livsmedel även går utmärkt att köpa trots både sexköp, kvinnomisshandel mm.
Vi lever i de sociala mediernas tid och det visste Paolo mycket väl när han beslöt att ta risken att köpa sex.
Om Monicas man Lars som jobbar på Hemköp hade köpt sex hos en prostituerad så hade förmodligen den nyheten spridit sig bland parets bekanta, men är man offentlig person så blir spridningen större.
Mycket, mycket större.
Och detta valde Paolo Roberto åt sina anhöriga eftersom han var medveten om att det skulle snackas om han åkte fast. Jag tycker synd om de anhöriga och jag skulle inte skriva någon kommentar på någons privata sociala medier men jag tycker verkligen det är bra att ämnet sexköp och dålig kvinnosyn debatteras. Helst vill jag att man pratar om porrkonsumtionen på nätet som kommer att bli ett gigantiskt samhällsproblem framöver.
Jag tror att Paolo Roberto kommer att visa upp en sliten fasad framöver för att visa hur dåligt han mår - många bilder med grå kläder som han ser blek ut i och lite rufsig och orakad kanske, men det känns som ett spel och det är just det som gör att jag har så himla svårt att sympatisera med honom.