2020-05-16, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cucciola
Nu är ju jag kvinna så riddare är fel epitet. Men jag kan säga så mycket som att om var tionde man i Sverige någon gång har köpt sex i sitt liv så sitter nog 95% av de tio procenten på Flashback, för kvinnosynen här är inte representativ för verkligheten.
Om man inte lyssnar på nyheter eller läser något eller ser på film/TV så kan man ju intala sig att det finns gott om kvinnor med ordnad ekonomi och utan drogproblem eller som har någon form av hotbild runt sig som ägnar sig åt att tillfredsställa precis vilken man som helst som betalar. Det är helt enkelt inte sant att det är så. "De vanligaste ursprungsländerna för kvinnor i prostitution i Sverige är Rumänien, Bulgarien och Nigeria" (NMT). Men lev du i din bubbla. De flesta män som betalar sex undviker nog att fundera över hur kvinnorna de utnyttjar egentligen mår eller har det.

Blir inte förvånad av att du är kvinna. Du borde verkligen inte uttala dig i detta sammanhang då du som sagt inte begriper dig på detta.

Jag lever inte i någon bubbla. Jag har träffat svenska prostituerade som säljer sex helt och hållet på sina egna villkor. De tar inte betalt för att ligga med vem som helst, de är väldigt noggranna med att undvika vissa typer av män, särskilt då män från arabländer och afrikanska länder för att dessa inte kan bete sig. Oj! Slog jag hål på ännu ett stycke på din bubbla?
Citera
2020-05-16, 14:42
Medlem
Paolo Roberto har get torsken ett ansikte.
Citera
2020-05-16, 14:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EliasAlucard
Kan så vara. Han var nog bara med henne för att hon är vig, ung och har tight fitta, för att snygg är hon då verkligen inte. Men det är väl fullt möjligt att Paolo Roberto har dålig smak, ganska mainstream med dålig smak nuförtiden. Den prostituerade rumänskan lär ju inte ha varit snygg heller. Måste kännas surt att få sin karriär förstörd pga någon ful hora.

Dessa öststatstjejer har typiska porrstjärneutseenden. Vilket många män tycker är sexigt för casual sex. En flickvän eller fru ska vara typiskt feminin vacker. Men för casual sex vill man ha sexigt o då gör det inget med tatueringar, tuttpiercingar, silikonboobs etc.
Citera
2020-05-16, 14:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Herregud, Paolo! Sex är ett ömsesidigt samtycke. Den normale man som bara är kåt drar en runk.

Det var ömsesidigt samtycke.
Citera
2020-05-16, 14:44
Medlem
Wayaheads avatar
Pablo orkar inte med att bli en riktig svenne, dvs vistas i koppel hemma samtidigt som han står med arslet i vädret och sopsorterar!
Citera
2020-05-16, 14:44
Medlem
Stones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nu-lugnar-du-dig
Om ingen tvingade henne så var det frivilligt.

Håller sällan med Herr Cantwell men här får du:

"Roberto ger onekligen intryck av att vara av uppfattningen att kvinnan, som kommer från ett av Europas fattigaste länder, är ett offer för trafficking.

Det innebär att han kan ha gjort sig skyldig till oaktsam våldtäkt, ett brott som tillkom i paragraferna i samband med att samtyckeslagen infördes 2018."

https://www.aftonbladet.se/nyheter/kolumnister/a/y3qova/paolo-roberto-tycks-inte-veta-att-sexkop-kan-vara-valdtakt
Citera
2020-05-16, 14:45
Medlem
ballobass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Jo, det har varit uppe tidigare i tråden.

Vad är nytt att kolla där nu menar du?

Tydligen inte alla som sett det, inget mer än så.
Citera
2020-05-16, 14:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raktinyllet
Fast Paolo har ju många gånger kritiserat vänstern och feminazisterna. Om han hade tillhört tokvänstern. Tror du då att PK-eliten hade dragit igång den här hatkampanjen? PK-eliten ser Paolo som en vit svensk man som ska utrotas.
Det är svensk myspysvänster som skapat Paolo. Tänk TV4-vänster. Medelklassvänster. Dem älskar att vurma för en tokig blatte, dem känner sig fina då.
Citera
Medlem
beardbraids avatar
Paolo kommer studsa tillbaka från det här, främst för att han är en person med en främst kvinnlig publik som troligen alla skulle ligga med honom gratis, folk måste bara få godhetsmarkera på Twitter lite först, så alla ser att de har rätt åsikter om sexköp. Sedan kommer han tillbaka med en talkshow i middagsformat om svåra ämnen.
Hade hade det varit Edward Blom som torskat hade det varit mer kört.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Wayahead
Pablo orkar inte med att bli en riktig svenne, dvs vistas i koppel hemma samtidigt som han sopsorterar!
Jag respekterar honom för det. Inge let's dance och tacokväll här inte utan det ska va kokain på bordet och en hora i sovrummet.
Citera
Medlem
PippiDrengs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tarrou
Du blir bara löjlig när du avsiktligt missförstår ett exempel.

Ja, men vad spelar det för roll vilket land hon kommer ifrån då? Svara på det istället. Du vet absolut ingenting om kvinnan och hennes ekonomi och levnadsstandard.
Citera
2020-05-16, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xxrudeacidxx
Jag förstår dock inte denna överspelade analys inslagen i media efter Paolos erkännande. Mannen gav ett jävla erkännande och hade ingen alls anledning att göra det. Han kunde hållit mun och tiggt men Oisin Cuntwell och mediokra låtsas journalister får det att framstå som att Paolo har begått våldtäkt. Prostitution och våldtäkt är två separata saker vilket kan självklart begås i prostitution ärenden men han har sagt att han köpt sex så det lär väl yrka på att det blir koppleri och inte våldtäkt som många drömmer om att han ska få. Jag blir äcklad över denna hysteri, inte för vad han gjorde utan reaktionerna efter hans uttalande. Men kan dock inte förstå varför han gjorde detta då han har en flickvän och kunde enkelt vänstra med någon törstig instagram följare om han nu hade velat. Hade blivit betydligt lugnare för hans del.
Troligen kommer många namn att hängas ut framöver och PB kanske kände sig piskad att berätta redan nu i starten så att säga.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in