Citat:
Ursprungligen postat av
cucciola
Nu är ju jag kvinna så riddare är fel epitet. Men jag kan säga så mycket som att om var tionde man i Sverige någon gång har köpt sex i sitt liv så sitter nog 95% av de tio procenten på Flashback, för kvinnosynen här är inte representativ för verkligheten.
Om man inte lyssnar på nyheter eller läser något eller ser på film/TV så kan man ju intala sig att det finns gott om kvinnor med ordnad ekonomi och utan drogproblem eller som har någon form av hotbild runt sig som ägnar sig åt att tillfredsställa precis vilken man som helst som betalar. Det är helt enkelt inte sant att det är så. "De vanligaste ursprungsländerna för kvinnor i prostitution i Sverige är Rumänien, Bulgarien och Nigeria" (NMT). Men lev du i din bubbla. De flesta män som betalar sex undviker nog att fundera över hur kvinnorna de utnyttjar egentligen mår eller har det.
Blir inte förvånad av att du är kvinna. Du borde verkligen inte uttala dig i detta sammanhang då du som sagt inte begriper dig på detta.
Jag lever inte i någon bubbla. Jag har träffat svenska prostituerade som säljer sex helt och hållet på sina egna villkor. De tar inte betalt för att ligga med vem som helst, de är väldigt noggranna med att undvika vissa typer av män, särskilt då män från arabländer och afrikanska länder för att dessa inte kan bete sig. Oj! Slog jag hål på ännu ett stycke på din bubbla?