Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-16, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Noe jeg ikke forstår er at folk her inne etterlyser bruk av privatdetektiv. Politiet jobber fortsatt på høygir, med mange titalls eksperter på det meste, hva tror folk en privatdetektiv egentlig kan utrette, bortsett fra å forstyrre politiets etterforsknlng?

Ja det har jeg stusset på også, privatdetektiver har jo ikke adgang til info som politiet har.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slettsnoken
Noe jeg ikke forstår er at folk her inne etterlyser bruk av privatdetektiv. Politiet jobber fortsatt på høygir, med mange titalls eksperter på det meste, hva tror folk en privatdetektiv egentlig kan utrette, bortsett fra å forstyrre politiets etterforsknlng?

Hvis du sikter til mine poster, så er de rettet mot TH og barna. De ønsker nye øyne på saken, og de har pengene til det. Politiet har etterforsket hypotesen om kidnapping ferdig, så jeg tror ikke det vil være forstyrrende for dem.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Spørsmålet er hvem som disponerer den falsk ID men velfungerende mail-kontoen, og hvem som disponerer kryptovaluta-kontoene opprettet på falsk ID.

Det er mye som tyder på at betalingen på 10 mill NOK i kryptovaluta gikk til TH selv. Jeg forsøkte å finne linken til hvor jeg fant påstand om at politiet mistenkte at TH hadde betalt til seg selv. Jeg fant den ikke, er så utrolig mange linker.

Hele krypto-rigget blir rullet opp i offentligheten nå. Det er nå en utvikling i saken nærmest time for time. Vent og se.

Ja. Jeg tenkte 10 mill er for betaling til eventuelle medhjelpere eller til seg selv, men til seg selv, er litt vel dumt. Men politiet klarer jo ikke å løse dette selv om de har bevis på ID-tyveri av Sørlandskontoen?
Citera
2020-05-16, 16:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
den er ikke falsk. Den er stjålet. Kan være hvem som helst som står bak.
Ja, stjålet. Er det vanskelig å utføre dette? Er det snakk om høy IT-kompetanse? For de har jo brukt den uten at eier har lagt merke til det etter hva jeg vet.
Citera
2020-05-16, 16:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
"Kjente synske" nevn 1. bare EN- såkalt synsk, som kan kan påvise et fnugg av bevis for deres egenskaper. Ved å legge helt enkel kritisk tankegang og logisk test, så feiler de hele bunten, men som regel nekter de eller bortforklarer slike spørsmål.

Jeg synes det er rart at man på et forum som googler og sjekker mennesker, bevegelser og opplysninger såpass grundig, så er det flere som ikke klarer å gjøre det samme med Winger.

Helt enig, jeg forstår ikke at noen har så god selvfølelse av at de kan leve av å skulle hjelpe mennesker i nød på denne måten. Det er uforståelig. For en jobb.
Citera
2020-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -HellYeah-
Ja, henter tekst fra nettet. Politiet har hele tiden påpekt at dette er særdeles godt planlagt. De fleste vet at skrivefeil og språk kan bli brukt som bevis, som i E Jensen saken. Finne tekst på nettet, oversette via translate og deretter gjøre mindre tilpassninger
Tror ikke vi kommer noen vei med dette. Det er eksperter som tar seg av dette.
Citera
2020-05-16, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
I slike saker ØNSKER man å finne svar. Da bruker man mediene - TV er tingen. Hvis man ikke har behov for det, da gjør man det ikke. Alle landets aviser holder ikke hvis hun er i utlandet fanget et sted. Du har sikkert sett TV-appeller fra pårørende i savnet-saker? de er helt fra seg.
Jeg leste at ihvertfall et av barna hadde fått beskjed av Politiet om å ikke uttale seg til media, og fikk sågar politibeskyttelse. Regner med da at det er utelukket å ytre seg i alle typer media. Det høres naturlig ut fra sakens kompleks.
Citera
2020-05-16, 16:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spoekelseskladden
Det er rart og verdt å merke seg at Hagen-familien ikke har utlovet dusør for opplysninger som kan føre til oppklaring enda. Synes det virker som at Politiet har en klar formening om at det et personer der ute som vet noe om forsvinningen. Ref. f.eks artikkel fra i går om at man har spor av person(er) i Oslo-området som forberedte kryptorigget.

Hvis dette er en ekte kidnapping, slik jeg forstår at familien fastholder som sannsynlig, og løsepengene på 10 millioner ble utbetalt til en kryptokonto, så er det sannsynlig at pengene ikke kommer til å bli tilgjengelig for kidnapperne på lang tid fordi det krever mye å veksle ut disse pengene helt anonymt. Det er også sannsynlig at pengene blir vannet ut i prosessen med å få de ut i annen valuta (en form for hvitvasking der målet er å skjule transaksjonene). Dette er en klassisk oppskrift på uenigheter og splittelse blant involverte kriminelle, og øker også sannsynligheten for andre legger merke til de. Ergo mener jeg det gjør det enda mer relevant for Hagen-familien å utlove en dusør hvis de mener dette er en ekte kidnapping.

Er ikke Hagen-familien interessert i dette?

Hvis TH er involvert så regner jeg også med at han er særdeles lite interessert i å engasjere en privatetterforsker. Det passer han nok dårlig å ha en som graver i saken og kan ende opp med å vitne mot han senere.

Jeg registrerer at privat etterforsker er helt uaktuelt og at en dusør fremdeles er noe som fortløpende vurderes..

Enig. De mener en privatetterforsker ikke vil kunne bidra med noe nyttig for deres behov. Men jeg trodde en privatetterforsker alltid jobbet for sin kunde for å finne bevis som er til dens fordel, slik at Hagen eventuelt kunne sannsynliggjøre at han ikke selv er involvert.
Citera
2020-05-16, 16:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ariel70
Jeg tror Futurum-mennene er leid inn som villedning for å få det til å se mer ut som en kidnapping, men jeg tror ikke de utførte selve handlingen. Jeg tror han leide noen helt andre til å gjøre jobben mens han selv var på jobb, ringte, var bekymret, kom hjem tidlig, snakket med politiet og alt dette her. De bortførte henne og/eller drepte henne og fikk henne til å forsvinne mens han satte i gang et stille sirkus med kidnappings-fortegn.

F-mennene virket veldig avslappet.
Citera
2020-05-16, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Monsen
Jeg klarer ikke la være å si dette, - jeg mener det er et hån mot Anne Elisabeth at ektemannen har brukt sin venn BB som "privatetterforsker". Hvorfor valgte han ikke kjent ekspertise fra øverste hylle?
(Det er altså samme person som har skrevet e-postene for TH som er sendt politiet. Han har også bistått ham på møter med politiet)

Mulholland007 - du virker å ha kjennskap til familien og saken, vet du hva som var årsaken? Er min harme uberettiget?

Jeg får det ikke til å stemme at man kan drive den type business Hagen gjør uten å klare å sende en e-post med kryptering etter opplæring eller åpne e-postvedlegg og sende sms på mobilen selv? Hvordan kan man drive et kraftselskap og investere i aksjer osv. hvis man er helt hjernedød på data? Hvem er BB?
Citera
2020-05-16, 16:36
Medlem
wwrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sosialisten
Når du sier strax så sikter du altså til medsiktede som tok kontakt med Tom Hagen i 2017 ?
Det där är ett äldre inlägg från mig. Eftersom det var stor uppståndelse runt kontakten med kryptoexperten trodde jag att kontakten tagits strax innan. Men som du säger är kontakten äldre. Ordet "strax" är fel i mitt inlägg. Detta räcker inte för att få TH fälld. Jag menar istället att hela fallet kan vara riggat:

(FB) Norge - Anne-Elisabeth Falkevik Hagen kidnappet, krav om 9 mill euro, 2018-10-31
Senast redigerad av wwr 2020-05-16 kl. 16:39.
Citera
2020-05-16, 16:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulholland007
Hva tror du er årsaken til at de fengsler TH men ikke setter han i konfronteredne avhør, eller andre lange avhør, hverken mens han sitter inne, eller rett etter at han blir sluppet ut? Og hva tror du er årsaken til at 32-åringen blir siktet for grov frihetsberøvelse i saken men sluppet fri og ikke blir avhørt etterpå? Og hvorfor helt stille nå ?
Kanskje stikkord er politiets verktøykasse ?

Hva mener du Molhollan? Politiet kan ikke intervjue Hagen fremover med mindre Holden mener det er bra for han.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in