Flashback bygger pepparkakshus!
2020-05-14, 12:25
Medlem
Lonnrots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av POlROT
Og disse klausulerte dokumentene som TH ikke har fått se. Jeg er sikker på at hvis han fikk se disse og ble bedt om å forklare seg om disse, så ville det komme frem at det som politiet så på som mistenkelig ved disse ikke er mistenkelig i det hele tatt og at det er ting som har en helt naturlig og uskyldig årsak.

"I kjennelsen vises det også til flere av politiets klausulerte dokumenter i saken, og understreker at disse er egnet til å vekke «en viss mistanke», men altså ikke nok til å holde Hagen i varetekt"

(Snart blir jeg kalt for et troll, ettersom noen ikke liker at ikke alle er enige om diverse)

Citat:
Ursprungligen postat av kornblomst
Jeg vet ikke. Jeg tror livsbevisene er falske, men jeg vet ikke hvordan han gjorde det. Det kan hende at han har hatt en medhjelper for å få det til.

Politiet sier de har en plan for videre etterforskning. Ikke sikkert at politiet har fått fullført etterforskningen rundt livsbevisene ennå. Kanskje det må vente til de pågriper en ny medhjelper.

Det vil komme kjennelse fra Nedre Romerike tingrett i dag, om fortsatte ransakinger. Jeg leste ett sted at kjennelsen er ventet i morgentimene, og ett annet sted at kjennelsen vil komme tidligst kl 14:00 i dag.

Utviklingen vi ser nå, der TH har gått til retten for å stoppe ransakinger. Politiadvokaten har gjort et poeng av at Sloraveien 4 var hjemmet til AEH også. Offerets hjem. Kan virkelig en siktet ektemann nekte politiet å ransake offerets hjem når drapssiktede og offeret har hatt felles bosted. Hva skal han argumentere med. At han har særeie på Sloraveien 4, og at det er hans hjem, og at det har vært bare hans hjem siden 1993.

Og muligens vil TH nekte å stille til videre avhør hos politiet. En utvikling mediene må videreformidle. Gjør det vanskelig å bevare restene av et image av en fortvilet og sørgende mann. Det bare rakner.

Oppå dette kommer utspill fra Kihle, bistandsadvokat for de voksne barna. Med angrep på politiet. Det er sjokkerende.

Okej. Tack. Tidsrummet fram till ~9:15 antar ytterligare tyngd. Han sitter framför kameran. Mannen med 1,5 miljarder som diskuterar botcoin-utvinning med folk och har anställda it-experter. Som väl handlar aktier med datorer. Så frun ringer när han är i eller just ute ur bild. Och sen är hon borta. En kvart efter att lämnade hemmet eller så. Klurigt. Hon kan inte både leva och vara död. Polisen bör se åtminstone alla mastuppkopplingar och inkommande och utgående samtal. Även en form av teknisk manick hemma på fasta nätet som instruerats att ringa ett externt nummer om den blir uppringd borde väl kunna ses i efterhand? En manick som sen kopplats ur och gömts.

Återstår nån fysisk inrättning. Med tidsinställlning. Får han sms 8:56? Eller är det senare? Är sms:et nån verifikation på att samtalet sen kommer komma? Eller att han når telefonen från nån utrustning han kan styra? Radiosändare? Eller exekverar han dem i serie för att säkert se att alibi-historien sen kan komma att hålla? Han borde ha tränat på det där också på nåt sätt.

Inte fasen tar han hjälp med detta? Nån som sen håller tyst? Det skulle betyda att nån annan ringer från AEs tfn i eller bredvid huset. Den personen borde ju då vara död efter att först ha varit dum. Eller THs bästa kompis. Eller företagsledare.

Jag tror barnens klagan kanske kan tas till intäkt för att polisen måste gå vidare. Med vad de har. Nya ögon.

Jag tror polisen ligger före oss ändå.
Citera
2020-05-14, 12:29
Medlem
Citat:
I går skrev Dagbladet at TH satt hos Kripos på Bryn og overførte ca 10 mill i kryptovaluta til angivelig motpart, som nå mest sannsynlig er TH selv.

Snakk om å avsløre seg ! Politiet har bunnsolide beviser mot TH nå.

Og det spørs hvordan Holden skal takle dette. Tydelig for all verden at TH har løyet Holden huden full. Alternativ har Holden løyet selv på for å beskytte sin klient. Nærmest en dødssynd, for en advokat. Å bli avslørt i løgn i full offentlighet.
Vi vet jo ikke hvem som har opprettet den falske Sørlandskontoen?
Citera
2020-05-14, 12:44
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ja. Men, jeg må si jeg er veldig lettet og glad, over at politiet har funnet ut av kryptorigget. Det gjøre verden litt tryggere, at kynismen og den angivelige usporbare anonymiteten er avslørt.

Hva mener du med at usporbar anonymitet er avslørt? og om politiet har "funnet ut" mener du da at noen bevis har styrket seg eller bare etterforskernes overbevisning
Citera
2020-05-14, 12:45
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gina33
den er ikke falsk. Den er stjålet. Kan være hvem som helst som står bak.
Citera
2020-05-14, 12:46
Medlem
Er Brøske nedgradert til politiinspektør? har vi ingen ny etterforskingsleder? Det er rart det ikke står mer konkret om dette. Jeg ser at politikvinnen som skulle bli ny talsperson brått ble inhabil.
Citera
2020-05-14, 12:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
den er ikke falsk. Den er stjålet. Kan være hvem som helst som står bak.
Takk for svar Du har rett. Den er ikke falsk, men fiktiv da i og med at den er stjålet og opprettet i falskt navn.
Citera
2020-05-14, 12:49
Medlem
Fra VGD:

RUs bror MPU, hadde "Nyhetskjendis" som "tittel" under navnet sitt på Instagram (kontoen er siden lukket), etter at broren ble pågrepet.

Hadde han regnet med å bli pågrepet rett etter?

Han fremstår som den av de to brødrene som kunne ha satt opp kryptorigget, brukt en annens e-postkonto etc.
Citera
2020-05-14, 12:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NikoBoris
Hva mener du med at usporbar anonymitet er avslørt? og om politiet har "funnet ut" mener du da at noen bevis har styrket seg eller bare etterforskernes overbevisning
Men det er kanskje lov å tippe at de som står bak ID-tyveriet er ekte nordmenn? De kan jo også være fra Kina for den saks skyld.
Citera
2020-05-14, 12:52
Medlem
NikoBoriss avatar
Citat:
Hvem tok livet av seg??? Ellers er det andre du skriver bare pjatt... michael winger er en nobody som alle ser ut til å ha hørt om. Legg merke til at INGEN ANDRE KJENTE SYNSKE VIL HJELPE TIL I DENNE SAKEN!!!
"Kjente synske" nevn 1. bare EN- såkalt synsk, som kan kan påvise et fnugg av bevis for deres egenskaper. Ved å legge helt enkel kritisk tankegang og logisk test, så feiler de hele bunten, men som regel nekter de eller bortforklarer slike spørsmål.

Jeg synes det er rart at man på et forum som googler og sjekker mennesker, bevegelser og opplysninger såpass grundig, så er det flere som ikke klarer å gjøre det samme med Winger.
Citera
2020-05-14, 12:52
Medlem
Citat:

Spørsmålet er hvem som disponerer den falsk ID men velfungerende mail-kontoen, og hvem som disponerer kryptovaluta-kontoene opprettet på falsk ID.

Det er mye som tyder på at betalingen på 10 mill NOK i kryptovaluta gikk til TH selv. Jeg forsøkte å finne linken til hvor jeg fant påstand om at politiet mistenkte at TH hadde betalt til seg selv. Jeg fant den ikke, er så utrolig mange linker.

Hele krypto-rigget blir rullet opp i offentligheten nå. Det er nå en utvikling i saken nærmest time for time. Vent og se.
Citera
2020-05-14, 12:53
Medlem
Citat:
Ja. Men, jeg må si jeg er veldig lettet og glad, over at politiet har funnet ut av kryptorigget. Det gjøre verden litt tryggere, at kynismen og den angivelige usporbare anonymiteten er avslørt.

Om TH nå satt hos Kripos og overførte kryptovaluta verdt ca 10 millioner NOK ... til seg selv ja da må jeg bare si at han har gått i sin egen felle.

Det er da litt oppløftende å se at politiet har lyktes så godt, synes jeg.

Enten det nå er TH alene, eller med medhjelper(e) som står bak, så vil saken bli oppklart.

Jag ser två moment.

Ett mord sker och det påstås vara en kidnappning. Fullt trovärdigt när de handlar om miljardär. Jag tror detta skedde utan inblandning. En karl som är mer förbannad än vad han brukar vara, och tycker att nu får det vara nog!

Den döda frun släpades ut, eventuellt användes pirra eller skottkärra när hon lastades in i en bil någongång från det de kom hem från teatern tills hon anmäldes försvunnen. Brevet fanns tillgängligt, då detta var planerat. En lång tid med fantasi och plan, som blev till handling. Tillfället var bra eftersom de just hade blivit sedda som ett par som hade det trevligt med vänner.

När polisen börjar tvivla på storyn om kidnappning måste denna kidnappningen styrkas genom att det finns kidnappare som vill ha pengar. Detta sker genom att betala lösensumma. Till sig själv. Där tror jag, att det är en massa nyttiga idioter inblandade. Det är genom att inte följa polisens råd att betala till kidnappare som den svagaste länken i hela upplägget kan nystas upp.

Att jag tror, att pengarna inte betalades ut till andra än Tom Hagen själv, beror på att eventuella medhjälpare inte haft den ökade levnadsstandard som detta belopp skulle gett. Ungdom och frestelser är starka krafter.
Citera
2020-05-14, 12:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alsagio
Fra VGD:

RUs bror MPU, hadde "Nyhetskjendis" som "tittel" under navnet sitt på Instagram (kontoen er siden lukket), etter at broren ble pågrepet.

Hadde han regnet med å bli pågrepet rett etter?

Han fremstår som den av de to brødrene som kunne ha satt opp kryptorigget, brukt en annens e-postkonto etc.

Boligen hans var all over the news, så det kan ha hatt noe med det å gjøre...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in