Citat:
Og disse klausulerte dokumentene som TH ikke har fått se. Jeg er sikker på at hvis han fikk se disse og ble bedt om å forklare seg om disse, så ville det komme frem at det som politiet så på som mistenkelig ved disse ikke er mistenkelig i det hele tatt og at det er ting som har en helt naturlig og uskyldig årsak.
"I kjennelsen vises det også til flere av politiets klausulerte dokumenter i saken, og understreker at disse er egnet til å vekke «en viss mistanke», men altså ikke nok til å holde Hagen i varetekt"
(Snart blir jeg kalt for et troll, ettersom noen ikke liker at ikke alle er enige om diverse)
"I kjennelsen vises det også til flere av politiets klausulerte dokumenter i saken, og understreker at disse er egnet til å vekke «en viss mistanke», men altså ikke nok til å holde Hagen i varetekt"
(Snart blir jeg kalt for et troll, ettersom noen ikke liker at ikke alle er enige om diverse)
Citat:
Jeg vet ikke. Jeg tror livsbevisene er falske, men jeg vet ikke hvordan han gjorde det. Det kan hende at han har hatt en medhjelper for å få det til.
Politiet sier de har en plan for videre etterforskning. Ikke sikkert at politiet har fått fullført etterforskningen rundt livsbevisene ennå. Kanskje det må vente til de pågriper en ny medhjelper.
Det vil komme kjennelse fra Nedre Romerike tingrett i dag, om fortsatte ransakinger. Jeg leste ett sted at kjennelsen er ventet i morgentimene, og ett annet sted at kjennelsen vil komme tidligst kl 14:00 i dag.
Utviklingen vi ser nå, der TH har gått til retten for å stoppe ransakinger. Politiadvokaten har gjort et poeng av at Sloraveien 4 var hjemmet til AEH også. Offerets hjem. Kan virkelig en siktet ektemann nekte politiet å ransake offerets hjem når drapssiktede og offeret har hatt felles bosted. Hva skal han argumentere med. At han har særeie på Sloraveien 4, og at det er hans hjem, og at det har vært bare hans hjem siden 1993.
Og muligens vil TH nekte å stille til videre avhør hos politiet. En utvikling mediene må videreformidle. Gjør det vanskelig å bevare restene av et image av en fortvilet og sørgende mann. Det bare rakner.
Oppå dette kommer utspill fra Kihle, bistandsadvokat for de voksne barna. Med angrep på politiet. Det er sjokkerende.
Politiet sier de har en plan for videre etterforskning. Ikke sikkert at politiet har fått fullført etterforskningen rundt livsbevisene ennå. Kanskje det må vente til de pågriper en ny medhjelper.
Det vil komme kjennelse fra Nedre Romerike tingrett i dag, om fortsatte ransakinger. Jeg leste ett sted at kjennelsen er ventet i morgentimene, og ett annet sted at kjennelsen vil komme tidligst kl 14:00 i dag.
Utviklingen vi ser nå, der TH har gått til retten for å stoppe ransakinger. Politiadvokaten har gjort et poeng av at Sloraveien 4 var hjemmet til AEH også. Offerets hjem. Kan virkelig en siktet ektemann nekte politiet å ransake offerets hjem når drapssiktede og offeret har hatt felles bosted. Hva skal han argumentere med. At han har særeie på Sloraveien 4, og at det er hans hjem, og at det har vært bare hans hjem siden 1993.
Og muligens vil TH nekte å stille til videre avhør hos politiet. En utvikling mediene må videreformidle. Gjør det vanskelig å bevare restene av et image av en fortvilet og sørgende mann. Det bare rakner.
Oppå dette kommer utspill fra Kihle, bistandsadvokat for de voksne barna. Med angrep på politiet. Det er sjokkerende.
Okej. Tack. Tidsrummet fram till ~9:15 antar ytterligare tyngd. Han sitter framför kameran. Mannen med 1,5 miljarder som diskuterar botcoin-utvinning med folk och har anställda it-experter. Som väl handlar aktier med datorer. Så frun ringer när han är i eller just ute ur bild. Och sen är hon borta. En kvart efter att lämnade hemmet eller så. Klurigt. Hon kan inte både leva och vara död. Polisen bör se åtminstone alla mastuppkopplingar och inkommande och utgående samtal. Även en form av teknisk manick hemma på fasta nätet som instruerats att ringa ett externt nummer om den blir uppringd borde väl kunna ses i efterhand? En manick som sen kopplats ur och gömts.
Återstår nån fysisk inrättning. Med tidsinställlning. Får han sms 8:56? Eller är det senare? Är sms:et nån verifikation på att samtalet sen kommer komma? Eller att han når telefonen från nån utrustning han kan styra? Radiosändare? Eller exekverar han dem i serie för att säkert se att alibi-historien sen kan komma att hålla? Han borde ha tränat på det där också på nåt sätt.
Inte fasen tar han hjälp med detta? Nån som sen håller tyst? Det skulle betyda att nån annan ringer från AEs tfn i eller bredvid huset. Den personen borde ju då vara död efter att först ha varit dum. Eller THs bästa kompis. Eller företagsledare.
Jag tror barnens klagan kanske kan tas till intäkt för att polisen måste gå vidare. Med vad de har. Nya ögon.
Jag tror polisen ligger före oss ändå.
Du har rett. Den er ikke falsk, men fiktiv da i og med at den er stjålet og opprettet i falskt navn.